اخبار ورزشیتوپ و تور

داورزنی: قطع همکاری با کولاکوویچ در جهت منافع ملی بود/سرمربی تیم ملی باید قبل از آغاز لیگ مشخص شود

رئیس فدراسیون والیبال گفت: برای انتخاب و تعیین سرمربی جدید تیم ملی والیبال، فاکتورهای متعددی مطرح است که باید همه آن‌ها با دقت بررسی شود.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در ابتدای نشست هیات رئیسه فدراسیون که عصر(سه‌شنبه) برگزار شد، افزود: بعد از جابه‌جایی زمان بازی‌های المپیک و تغییر زمان لیگ ملت‌ها، فدراسیون تصمیم به پایان همکاری با ایگور کولاکوویچ گرفت، زیرا شرایط برای فعالیت تیم ملی بزرگسالان در سال جاری مهیا نبود.

وی با بیان این که با سرمربی تیم ملی والیبال تسویه‌حساب کردیم و این روند خوشبختانه بدون هیچ مشکلی انجام شد، تصریح کرد: اگر قطع همکاری انجام نمی‌شد، تا پایان شهریورماه باید ۹۰ هزار یورو به این مربی پرداخت می‌کردیم، در شرایطی که هیچ برنامه و مسابقه‌ای هم پیش رو نبود. این اقدام گام مهمی برای حفظ منافع ملی بود.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که برای حضور در مسابقات رده‌های سنی آسیا نیز منتظر تصمیم نهایی کنفدراسیون والیبال آسیا، هستیم، تاکید کرد: البته اگر روند شیوع کرونا به شکل فعلی ادامه یابد، به نظرم این مسابقات نیز امسال برگزار نخواهد شد. کنفدراسیون والیبال آسیا به زودی تصمیم گیری نهایی در این مورد را بر اساس نظر سازمان بهداشت جهانی انجام خواهد داد.

داورزنی درباره روند انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران نیز، گفت: نشست‌های مشورتی و هم‌‌اندیشی با کارشناسان و متخصصان برای این موضوع برگزار کردیم. شرایط تیم ایران در بازی‌های المپیک و حریفان احتمالی این تیم در مرحله دوم را نیز بررسی کردیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر زمان پایان لیگ‌های ملی مشخص شده است و عملاً بازیکنان لژیونر ایران تا نیمه اردیبهشت‌ماه سال آینده امکان همراهی تیم ملی را در اردو نخواهند داشت؛ هر چند که تمرینات تیم ملی ایران از پنجم فروردین ۱۴۰۰ با بازیکنان داخلی شروع خواهد شد.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: برای تعیین سرمربی، فاکتورهای متعددی مطرح است که باید به آن‌ها دقت شود؛ در نشست‌های مشورتی هم نظرات مختلفی ارائه شده است و با جمع‌بندی آن‌ها در نشست هیات رئیسه، باید تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان این که فرصت هم برای تصمیم‌گیری زیاد است و می‌توانیم در دو ماه آینده سرمربی جدید تیم ملی را انتخاب کنیم، گفت: این کار باید تا شروع لیگ برتر ایران انجام شود تا سرمربی انتخابی، بازیکنان ایران را در لیگ‌های داخلی و خارجی زیر نظر داشته باشد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا