اخبار ورزشیسایر اخبار

داورزنی: بازنشسته ها باید ظرف دو ماه پست خود را تحویل دهند/ بحث کی روش ربطی به وزارت ورزش و دولت ندارد

معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: بازنشسته ها باید در فرصت دوماهه قانونی پست خودشان را تحویل دهند. وزارت ورزش هم در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی در حاشیه مجمع فدراسیون اسکواش در مورد وضعیت بازنشسته‌ها در ورزش گفت: در شرایط فعلی تعدادی از رؤسای فدراسیون‌ها بازنشسته هستند. برخی ۵-۴ سال و برخی هم ۸-۷ سال است که حقوق بازنشستگی هم می‌گیرند اما به دلیل همان قضیه‌ای ایثارگری در مجمع شرکت کردند و انتخاب شدند، البته برخی هم مؤثر هستند. نیروهای تخصصی، کسانی که تا ۶۰ سال سن دارند و لیسانس هستند و بالاتر تا ۶۵ سالگی که ارشد دارند، با درخواست سازمان مربوطه می‌توانند ادامه دهند.

وی‌ ادامه داد: در حال حاضر قانون راجع‌به کسانی است که از قانون ایثارگری استفاده می‌کنند و آنهایی که کمتر از ۵۰ درصد جانبازی، کمتر از ۳ سال اسارت و جزو خانواده‌ شهدا نیستند باید در فرصت دوماهه قانونی پست خودشان را تحویل دهند. وزارت ورزش هم در حال بررسی است. البته این موضوع شامل رؤسای فدراسیون‌ها، دبیران و کارکنان ستادی وزارت ورزش است.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود خودتان هم بازنشسته هستید، عنوان کرد: من در سال ۷۹ به وزارت ورزش منتقل شدم و در حال حاضر کارمند رسمی و شاغل هستم.

داورزنی در مورد اینکه وضعیت کی‌روش چگونه خواهد بود و فدراسیون از وزارت و دولت درخواست کمک کرده است، گفت: کی‌روش تا پایان جام ملت‌ها با فدراسیون به توافق رسیده و طبیعتاً فدراسیون باید خودش پاسخگوی این مسائل باشد. برخی بحث‌ها اصلاً ربطی به وزارت ورزش و دولت ندارد. ما فقط از تصمیم آنها حمایت می‌کنیم و در مسائل مختلف مانند مسابقات، وزارت ورزش کنار فدراسیون است. وزارت رصد می‌کند اما دخالتی نمی‌کند. با توجه به بالا رفتن نرخ ارز فدراسیون‌ها نیاز به حمایت جدی دارند و ما هم طبیعتاً کمکشان می‌کنیم. در مورد کی‌روش هم هر تصمیمی که فدراسیون بگیرد ما حمایت خواهیم کرد.

معاون وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه وضعیت جانبازی تاج چگونه است، گفت: ما نباید درصد جانبازی را مشخص کنیم و طبق قانون بنیاد جانبازان این کار را انجام می‌دهد. در حال حاضر چیزی که می‌توانم بگویم این است که اتفاق جدیدی نیفتاده و نامه‌ای به ما نرسیده، اگر برسد بررسی می‌کنیم.

وی در مورد عملکرد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و نتایج ضعیف برخی رشته‌ها گفت: در مجموع معدل کاروان ایران خوب و مثبت بود. امروز هم با رؤسای فدراسیون‌ها برای تحلیل کلی مسابقات جلسه داریم. سرپرست کاروان و مسئولان کمیته ملی المپیک هم گزارش خواهند داد. موضوعی که وجود دارد این است که بحث‌ها عاطفی و احساسی نیست و همه جوانب را بررسی می‌کنیم. یکی، دو رشته انتظارات از آنها بالا بود و یکی، دو رشته هم کمتر بود و عملکرد خوبی داشتند. اگر پنجاک سیلات کنار بگذاریم، جایگاه ما پنجمی است. در برخی رشته‌ها مانند قایقرانی، کاراته، وزنه‌برداری، ووشو و… پیش‌بینی طلا بیشتر بود و ما روی ۲۵ طلا حساب می‌کردیم.

داورزنی عنوان کرد: برخی رشته‌ها برای کسب سهمیه المپیک نیاز به مسابقات بین‌المللی دارند و با توجه به شرایط فعلی اقتصادی اجرای برنامه‌های فدراسیون‌ها با سختی روبروست و ما تلاش می‌کنیم که به مشکل نخورند.

معاون وزارت ورزش و جوانان در مورد بازنشسته‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: این قانون شامل آنها هم می‌شود. هستند کسانی که در این دو باشگاه بازنشسته‌اند و طبق قانون باید کارها انجام شود.

داورزنی در مورد اینکه گفته می‌شود فریبا محمدیان هم بازنشسته است، گفت: بهتر است از خودش بپرسید اما چیزی که می‌دانم این است که او زودتر از موعد مقرر درخواست بازنشستگی داده بود و چون زودتر بوده می‌تواند باز هم شاغل شود و به کارش ادامه دهد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا