اخبار ورزشیسایر اخبار

دادگر : مدیر صفر کیلومتر نیستم

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: من مدیر صفرکیلومتر نیستم حداقل در ۴ استان مدیر بودم.

به گزارش پیشرو اسپرت  و به نقل از  خبرگزاری فارس، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که شرایط تیم‌های ملی تیراندازی به چه صورت است،‌گفت: کسانی که به آخرین مسابقات کسب سهمیه المپیک اعزام می‌شوند شانس کسب سهمیه المپیک را دارند. امیدوارم بچه‌ها با رکوردهایی که از خود به جای گذاشته‌اند، بتوانند در مسابقات پیش رو سهمیه المپیک را کسب کنند.

وی در واکنش به حقوق دریافتی سرمربی تیم تفنگ بانوان گفت: ما در گذشته در این بخش از مربیان خارجی استفاده می‌کردیم که فقط هزینه هتل و … آنها معادل حقوق هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ بانوان بود. او ۴ سال سرمربی تیم ملی مالزی بود که حدود ۴ تا ۷ هزار دلار حقوق دریافت می‌کرد. دو سهمیه‌ای که در حال حاضر کسب شده حاصل زحمات هاشمی است. رکوردهای قبل و بعد از حضور هاشمی را بررسی می‌کنیم، واقعا بی‌نظیر است. در حال حاضر هم سه مربی در تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی برای مربی خارجی است.

وی در واکنش به این سوال که مشکل فشنگ را مربیان مطرح کرده‌اند آیا تهیه فشنگ سخت است یا مشکلات مالی وجود دارد،‌گفت:‌ در مورد فشنگ‌های داخلی هاشمی توضیحات کامل را داده است که خیلی به درد حضور در مسابقات بین‌المللی نمی‌خورد ما به ناچار از بهترین فشنگ‌های دنیا باید استفاده کنیم اما به خاطر مشکلات تحریم به فشنگ‌های خارجی دسترسی نداریم و ناچاریم تیم‌های ملی کشورمان را برای تمرین با فشنگ‌های خارجی به اردوهای بین‌المللی اعزام کنیم تا در اردوهای خارجی تأمین کنند.

وی در پاسخ به این سوال که ماجرای فشنگ‌های جا مانده در آلمان که توسط فدراسیون خریداری شده است، چیست؟ گفت: من در این سفر حضور نداشتم اما تیمی که به آلمان اعزام شده بود، سرپرست داشت او فشنگ‌هایی که خریده شده بود را به هواپیمایی قطر تحویل می‌دهد در گذشته این طور بود که بسته‌ها به صورت ۵ کیلویی باید تحویل داده می‌شد اما خانمی که مسئول پرواز قطر بوده همان روز اعلام می‌کند که بسته‌ها را باید یک جا تحویل پرواز قطر ارائه کند. بسته‌ها را به پرواز قطری تحویل داده‌ایم و رسید آن هم در اختیار ما است. هواپیمایی قطر به ما رسید داده بچه‌ها پس از مراجعه به ایران منتظر می‌شوند که بار تحویل داده شود اما تحویل داده نشده است. پس از پیگیری‌ها اعلام کردند بسته‌ها به صورت امانت اینجا باقی مانده و به ما تحویل داده خواهد شد. به هر حال موضوع فشنگ با چمدان فرق می‌کند این بسته چون بالای ۳۰ کیلوگرم بوده در قطر باقی مانده دوشنبه تیم به این کشور اعزام خواهد شد و آنجا فشنگ‌ها را تحویل می‌گیریم اگر بچه‌ها در آن مسابقه استفاده کردند که در تمرین استفاده می‌کنند در غیر اینصورت با خود به ایران می‌آورند.

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: من خیلی به اسامی افراد اشاره نمی‌کنم قبلا رکوردهای افراد پایین بود اما الان رکوردهای تفاوت کرده است خیلی رکوردها بهتر شده و امیدوارم در قطر بهتر شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا شما هم با بدهی مالی در فدراسیون روبه‌رو هستید یا خیر، گفت: زمانی که من فدراسیون را تحویل گرفتم، ۱۷ میلیارد بدهی داشتیم ما تصمیم گرفتیم بدهی‌ها را با شیب ملایم پرداخت کنیم. این اتفاق افتاده است فدراسیون بدهکار نیست. ما مدیریت می‌کنیم.همه فدراسیون‌ها این مشکل را دارند و ما هم این موضوع را مدیریت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تمرین تیم ملی در برخی از استان‌هایی که وضعیت بهتری دارند، برگزار نمی‌شود آیا این استان‌ها امکانات ندارند، گفت: مسابقات رسمی که برگزار می‌شود اکثر استان‌ها فاقد امکانات هستند چون ما در استان‌ها چنین امکاناتی را نداریم حتی در برگزاری المپیاد ورزشکاران کشور خیلی از استان‌ها استقبال کردند اما به دلیل نداشتن امکانات در برگزاری مسابقات نتوانستند میزبان باشند البته ایلام، خراسان‌رضوی،‌ خوزستان، همدان و … استان‌هایی هستند که گام‌های اولیه را برداشته‌اند.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد گام‌های رایگان برای آموزش تیراندازی،‌گفت: با حمایت وزارت ورزش و جوانان ما یک آموزش ملی رایگان برای ۲۰۰ هزار دانش‌آموز و خانواده‌ها برداشته‌ایم. بیش از ۳۰۰ پایگاه تیراندازی در سراسر کشور داریم که از سوی سایت فدراسیون اطلاع‌رسانی می‌شود به هر حال آینده ما این جوانان هستند. این موضوع از طرح‌های ملی کشورمان است. مسئولان وزارت ورزش و جوانان پشتوانه این موضوع هستند. ما این طرح آموزشی رایگان را ارائه دادیم و مورد استقبال هم قرار گرفت. بعد از مسابقات قطر این استارت می‌خورد تا با سرعت زیاد این آموزش پیش برود تا یکسال آینده ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز آموزش می‌بینند.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که برخی‌ها مدعی هستند یک نفر در سایه کنار دادگر وجود دارد و بازنشسته است او امین دادگر است و همه کارها را او انجام می‌دهد آیا این موضوع صحت دارد یا خیر،‌گفت:‌ نخیر همه کارها زیر نظر او نیست او یک مشاور و امین ما است. مرادی از بزرگان ورزش کشور است. او با کوله‌باری از تجربه به ما کمک می‌کند. ما از این دوستان به عنوان پاره‌وقت استفاده می‌کنیم که یک سوم حقوق را به آنها پرداخت می‌کنیم. من از وجود این عزیزان که یک استثناء هستند، استفاده می‌کنم.در مورد مسائل مالی من باید جوابگو باشم و اجازه نمی‌دهم بیت‌المال حیف شود من خیلی وقت ندارم که بخواهم فاکتورها را ریز بررسی کنیم این دوستان این مسائل را بررسی می‌کنند و امین ما هستند. من مدیر صفر کیلومتر نیستم حداقل در ۴ استان مدیر بودم. من برابر مقررات عمل می‌کنم نمی‌خواهم کاری کنم که فردا نتوانم جوابگوی مراجع قانونی باشم.

وی در پاسخ به این سوال که گویا فدراسیون شما هم مثل دیگر فدراسیون‌ها بدهی مالیاتی دارد این مشکل به کجا رسیده است،‌گفت: من بدون اینکه بخواهم کسی را محکوم کنم و ایرادی که در گذشته وجود داشته را مطرح کنم، باید بگویم از سال ۹۱ تا ۹۴ تقریباً ۹٫۵ میلیارد بدهی مالیاتی داشتیم و این موضوع به مدیریت گذشته برمی‌گردد. سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ که بنده حضور داشتم، چیزی حدود ۶ میلیارد بدهی و جرایم مالیاتی داشتیم در سال ۹۶ و ۹۷ چنین چیزی وجود ندارد اما با توجه به پیگیری‌های وزارت ورزش و جوانان و مسئولان فدراسیون این مشکل را بررسی می‌کنیم. قرار است دارایی همکاری کند تا این موضوع بسته شود. هر چند که ما لطمه خوردیم اما در حال حل شدن مشکل هستیم. به هر حال بنده به عنوان رئیس فدراسیون به جای اینکه درگیر تهیه فشنگ، اعزام تیم به مسابقات و … باشم، در اداره مالیات پله‌ها را بالا و پایین می‌کنم. خوشبختانه سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان ارتباطات خوبی گرفته و آخرین مراحل در حال طی شدن است تا مشکلات هر چه زودتر حل شود.

دادگر در پاسخ به این سوال که تیم ملی می‌خواست به مسابقات فنلاند اعزام شود اما شانس کسب سهمیه المپیک کم بود اما شما با توجه به اطلاعاتی که داشتید برای اعزام این تیم پافشاری می‌کردید، دلیل این موضوع چه بود، گفت: به نظرم اهداف پروازی در گذشته دیده نشده است سهمیه‌ها را کسب نکرده‌اند و این دلیل بر این نیست که اعزام نشود. علی دوستی در استادیوم آزادی تیراندازی می‌کند از ۲۵ شلیک ۲ تا را زده، اگر او همین رکوردها را در قطر بزند، جزو سه نفر آسیا و جزو سهمیه‌بگیرها است. ما بیش از ۵۰۰ میلیون هزینه می‌کنیم تا سهمیه بگیریم پس این نفرات اگر اعزام نشوند، نمی‌توانند سهمیه بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که در مورد اعزام آقازاده شما به مسابقات بین‌المللی حرف‌ها و حدیث‌های زیادی وجود دارند برخی‌ها معتقدند رکوردهای او خوب نیست اما به همراه تیم اعزام می‌شود نظر شما در مورد این انتقادات چیست،‌ عنوان کرد: رشته، رشته رکوردی است. ورزشکارها بر اساس رکورد انتخاب می‌شوند. تمام ورزشکاران می‌توانند حد نصاب را کسب کنند و اعزام شوند با توجه به اینکه در استادیوم ۱۰ نفر تمرین می‌کنند، همه ورزشکاران حضور دارند و رکوردها ثبت می‌شود کسی هم در ثبت رکوردها نمی‌تواند دخل و تصرفی داشته باشد. پسرم تا زمانی که به تیم ملی دعوت شود با هزینه‌های شخصی به مسابقات اعزام می‌شد خیلی‌ها به من می‌گفتند کسی که مدیر استخر است نباید به فرزند خود بگوید بلیت استخر را بخر اما من گوش به این حرف‌ها ندادم. امروز تیراندازی می‌شود رکوردها هم ثبت می‌شود  چندین مربی دوربین و … رکوردها را ثبت می‌کنند و کسی نمی‌تواند در این موضوع دخل و تصرف داشته باشد. برخی‌ها به دنبال حاشیه هستند و من به این کارها وقت نمی‌گذارم. امیدوارم او با تیراندازی‌های خوب بتواند خودش را ثابت کند.

وی در پاسخ به این سوال که زمان هاشمی در فدراسیون یک زمینی در سلفچگان خریداری شد کار این زمین به کجا کشید، گفت: در زمان هاشمی واقعا خدمات ارزشمندی را از خود در این فدراسیون به جای گذاشت زمین سلفچگان برای این خریداری شده بود تا در آن منطقه فشنگ تولید شود و حتی به کشورهای همسایه هم صادر شود اما در آن مقطع دولت وقت با این موضوع مخالفت کرد و کار نیمه تمام باقی ماند در حال حاضر این زمین جز دارایی‌های فدراسیون است. اگر بتوانیم این زمین را نیز بفروشیم تا استان‌های خودمان را از لحاظ امکانات تجهیز کنیم و استان‌هایی که نیاز به سلاح روز دارند، برای آنها تهیه کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا مشکل فشنگ بالاخره حل خواهد شد یا خیر،‌ گفت: بعید به نظر می‌رسد که به این زودی مشکل فشنگ حل شود اما تلاش می‌کنم از راه‌های مختلف اعزام تیم به اردوهای خارجی و مسابقات خارجی این مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا