اخبار ورزشیفوتبال جهان

خدا با ایتالیایی هاست

مطبوعات اروپا هر کدام به نوعی از فینالیست شدن ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ صحبت کردند و از نمایش زیبای اسپانیا نوشتند.

به گزارش پیشرو ورزش، شب گذشته در چارچوب اولین بازی نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰، تیم ملی ایتالیا در ضربات پنالتی موفق شد تیم ملی اسپانیا را شکست دهد و به فینال راه پیدا کند.

در این بازی علیرغم نمایش دیدنی اسپانیا، ایتالیا توانست میدان را کنترل کند و در ضربات پنالتی با درخشش دوناروما به برتری دست یابد.

مطبوعات اروپا جلد امروز خود را به بازی شب گذشته اختصاص دادند. دیداری که باعث شادمانی همه دنیا شد و بسیاری را تحت تاثیر خود قرار داد.

اسپانیا

روزنامه مارکا تیتر «با افتخار» را به روی جلد برد و با انتشار عکسی از لوئیس انریکه و اونای سیمون ادعا کرد که با وجود باخت تیم ملی اسپانیا را ستایش خواهند کرد. 

آ.اس با انتشار عکس پنالتی موراتا که هدر رفت تیتر «ای وای من» را به روی جلد برد. 

موندو دپورتیوو نیز با انتشار عکس پنالتی موراتا نوشت: تمام شد!

این روزنامه بارسایی نوشت که موراتا گل کیه زا را پاسخ داد ولی پنالتی حساس را از دست داد. این روزنامه عملکرد اسپانیا را مثبت خواند و از انتظار برای جام جهانی حرف زد. 

اسپورت اما تیتر جالبی زد و نوشت که حق اسپانیا شکست در این بازی نبود. این روزنامه بارسایی با انتشار عکسی از ناراحتی انریکه و دنی اولمو تیتر زد: خداحافظی ناعادلانه.

باخت اسپانیا و نمایش دیدنی شاگردان انریکه حتی به روزنامه های غیرورزشی نیز کشیده شد. روزنامه مشهور اسپانیا همه در جلد اصلی خود عکس ماتادورها را کار کردند و از عملکرد فوق العاده آنها نوشتند.

روزنامه ال پایس با تیتر «اسپانیا لیاقت بیشتری نسبت به ایتالیا داشت» از شکست لاروخا در ضربات پنالتی نوشت.

روزنامه ABC با تیتر «این اسپانیاست» از عملکرد فوق العاده لاروخا نوشت و نمایش آنها را تمجید کرد. 

به گزارش فارس، بسیاری از مطبوعات اروپا در خصوص نمایش زیبای اسپانیا در دیدار برابر ایتالیا نوشتند. تیم ملی اسپانیا با نسل جدیدی از بازیکنان وارد مسابقه شد و بسیاری از ستارگان آن کم سن و سال هستند. پدری که شب گذشته نمایشی خارق العاده داشت و مورد تمجید همه قرار گرفت، تنها ۱۹ سال دارد یا اریک گارسیا در خط دفاع هنوز به ۲۰ سال نرسیده. 

این تیم اسپانیا با وجود بازیکنان کم سنی مثل دنی اولمو، پدری، گارسیا، تورس و اویارزابال این امید را دارد تا بتواند در جام جهانی درخشان ظاهر شود. 

روزنامه معتبر «ال موندو» نیز جلد اصلی خود را به شاگردان انریکه اختصاص داد. این روزنامه مشهور اسپانیا نوشت: اسپانیا باخت اما با افتخار!

روزنامه «لا رازون» نیز با انتشار عکسی از انریکه و اونای سیمون از بدشانسی اسپانیا در ضربات پنالتی صحبت کرد و باخت در این بازی را یک اتفاق بی رحمانه خواند.

روزنامه «لا وانگواردیا» نیز با تیتر «رویا با پنالتی فروریخت» از باخت ناعادلانه اسپانیا مقابل ایتالیا نوشت. 

بیش از ۳۰ روزنامه دیگر اسپانیا جلد امروز خود را به نمایش دیدنی شاگردان انریکه اختصاص دادند و همه نوشتند که این تیم با افتخار از جام حذف شد و بسیاری حتی عنوان کردند که حق ایتالیا صعود به فینال نبود. 

*ایتالیا

و اما ایتالیایی ها که از سر پا نمی شناختند همه از یک معجزه و یک نمایش فوق العاده صحبت کردند. ایتالیا آخرین بار در سال ۱۹۶۸ توانست قهرمان اروپا شود و حالا می خواهد پس از ۵۳ سال با تیم مانچینی به این افتخار دست پیدا کند.

گازتا دلا اسپورت تیتر «فیستا» یا جشن بزرگ را به روی جلد برد. این روزنامه نوشت که ایتالیا برای رسیدن به فینال ومبلی زجر کشید ولی توانست با یک نمایش اساطیری به مرحله پایانی صعود کند.

گازتا جمله مانچینی که این بازی بسیار سخت بود را به روی جلد برد و از نمایش «سوپر جیجیو» و دوناروما تمجید کرد. 

امشب در دیگر دیدار نیمه نهایی، انگلیس و دانمارک به مصاف هم خواهند رفت تا یکشنبه فینال یورو ۲۰۲۰ برگزار شود.

کوریره دلا اسپورت با تیتر «خدا با ایتالیایی هاست» از پیروزی آتزوری مقابل لاروخا در ضربات پنالتی نوشت. این روزنامه عملکرد «جورجینیو» و «جیجیو دوناروما» را شاهکار خواند و از شادی غیرقابل وصف در این بازی صحبت کرد. 

توتو اسپورت تیتر «عجب شیرهایی» را به روی جلد برد و از غرش بلند ایتالیایی ها در بازی نیمه نهایی نوشت. 

گازتا دلا اسپورت همچنین با کارشناس برنامه خود یعنی کلودیو رانیری صحبتی کرد و این سرمربی ایتالیایی از نمایش دیدنی اسپانیا حرف زد. 

گازتا در صفحه مربوط به بازی ایتالیا و اسپانیا از رانیری نوشت: ۱۱ شیر در میدان بودند. اسپانیا ثابت کرد که چرا انقدر تیم فوق العاده ای است ولی ما چالش بزرگی را ثبت کردیم و توانستیم با بازی آنها به پیروزی دست یابیم. ما الان آماده ایم تا در آن ورزشگاه فوق العاده در فینال بازی کنیم.

در ایتالیا نیز روزنامه های غیرورزشی کشور نیز جلد اصلی خود را به فینالیست شدن آتزوری اختصاص دادند. 


روزنامه کوریره دلا سرا ؛ «ایتالیا شبی جادویی به ما هدیه داد و به فینال یورو رسید»


روزنامه ایل مِساگِرو ؛ عجب پایانی !


روزنامه لا ریپابلیکا ؛ ایتالیا زجر کشید ولی حالا رویا نزدیک است


روزنامه لا استامپا ؛ عجب ایتالیایی!

روزنامه های دیگر کشورها نیز به شب جادویی یورو ۲۰۲۰ جلد اصلی خود را اختصاص دادند. اکیپ تیم ملی ایتالیا را مثال زدنی نامید و رکورد از پیروزی ایتالیا مقابل اسپانیا نوشت. 

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا