اخبار ورزشیفوتبال ایران

حیدری: تغییرات مدیریتی ستون هر تیمی را به هم می زند/ ۳ عامل دلیل موفقیت های پرسپولیس بود

کاپیتان اسبق پرسپولیس گفت: متأسفانه در طول سالیان اخیر دیدیم هرگاه پرسپولیس با یک مدیر نتیجه می‌گیرد، بلافاصله آن مدیر تغییر می‌کند و این موضوع به هیچ وجه به سود باشگاه نیست.

به گزارش پیشرو اسپرت، سپهر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اینکه چرا با وجود تغییرات مدیریتی متوالی در باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، سرخ‌پوشان پایتخت برخلاف رقیب سنتی خود در سال های اخیر موفقیت های متعددی کسب کرده اند، اظهار داشت: از نظر من باشگاه هایی که در مدیریت‌شان ثبات نداشته باشند با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند. اگر موفقیت‌های پرسپولیس از لحاظ نتیجه‌گیری را کنار بگذاریم، شک نکنید تغییرات مدیریتی سازمان پرسپولیس و یا حتی استقلال را به هم می‌ریزد. این دو تیم زیر نظر وزارت ورزش هستند و هواداران  متعصبی دارند.

وی افزود: پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیا است و تغییرات مدیریتی که در سال‌های اخیر تجربه کرده ستون این تیم را به هم ریخته است. بازیکن یا مربی با یک مدیرعامل قرارداد می‌بندد اما پس از کنار رفتن آن مدیر نظام باشگاه به هم می‌ریزد.‌ با تغییر مدیر باشگاه باید به اهداف کوتاه‌مدت اکتفا کند زیرا نمی‌‌توان برای آن اهداف بلند مدت تصور کرد. در چنین حالتی احتمال افزایش بدهی‌های باشگاه بالا می رود. به همین دلیل بدهی‌های کلان در سال‌های اخیر دست از سر پرسپولیس و استقلال برنداشته است و هواداران باید مدام استرس داشته باشند که پنجره نقل و انتقالاتشان بسته نشود.

کاپیتان اسبق پرسپولیس توضیح داد: در حال حاضر مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس است و باید برای به ثبات رسیدن باشگاه هر چه سریع‌تر حکم مدیرعاملی وی یا هر کس دیگری امضاء شود. در سال‌های اخیر شاهد بودیم حمیدرضا گرشاسبی، ایرج عرب، محمدحسن انصاری‌فرد و رسول‌پناه مدیر پرسپولیس شدند بدون اینکه بتوانند اهداف بلندمدتی برای این باشگاه در نظر بگیرند. اجازه بدهیم یک مدیرعامل کار خود را انجام بدهد.

حیدری ادامه داد: متأسفانه در طول سالیان اخیر دیدیم هرگاه پرسپولیس با یک مدیر نتیجه می‌گیرد، بلافاصله آن مدیر تغییر می‌کند و این موضوع به هیچ وجه به سود باشگاه نیست. در چنین حالتی هوادار، بازیکن و کادر فنی پرسپولیس هم دچار استرس می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دلایل موفقیت پرسپولیس در سال‌های اخیر ثبات در ترکیب این تیم بوده است. بازیکنان پرسپولیس در سال‌های اخیر در این تیم حفظ شده‌اند و کمتر شاهد تغییر و تحول در نفرات تیم بوده ایم. بی‌شک یکی از رموز  موفقیت پرسپولیس همین موضوع بوده است.

بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل موفقیت پرسپولیس، حمایت هواداران از این تیم است. هوادار ۵۰ درصد توان پرسپولیس را تشکیل می‌دهد و به نظر من این تیم روزی پوکر کرد که با وجود نایب قهرمانی، هوادارانش پشت آن ایستادند. در کل عوامل اصلی قهرمانی‌های اخیر پرسپولیس حمایت هواداران با معرفت این تیم، جدا نشدن بازیکن‌های باکیفیت و بهره مندی از کادرفنی عالی بوده است. برخی تیم‌های رقیب بازیکنان با کیفیتی در ترکیب خودشان دارند اما مانند پرسپولیس ۱۱ بازیکن باکیفیت در ترکیب‌شان دیده نمی‌شود که بتوانند تنوع تاکتیکی در ترکیب‌شان ایجاد کنند.

حیدری با اشاره به تأثیر کادر تیم پرسپولیس در موفقیت‌های این تیم اظهار داشت: برانکو ایوانکوویچ پایه قهرمانی را در پرسپولیس طراحی کرد و سه سال متوالی با این تیم به موفقیت رسید. گابریل کالدرون هم این مسیر را تا حدی ادامه داد و یحیی گل‌محمدی کار سختی برای تداوم موفقیت‌ها و تکرار قهرمانی‌ها داشت. با این وجود سرمربی فعلی پرسپولیس نشان داد بهترین مربی ایران است و ایجاد این اختلاف امتیازی برای ثبت قهرمانی کار هر مربی نیست.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا