اخبار ورزشیفوتبال ایران

حسین پور: فدراسیون فوتبال مالک ساختمان پرسپولیس نیست

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: شش دانگ ساختمان مرکزی پرسپولیس متعلق به این باشگاه مردمی است و به فدراسیون فوتبال تعلق ندارد که شرکت شستا بخواهد آن را توقیف و سندش را به نام خود کند.

به گزارش پیشرو ورزش، ایمان حسین‌پور شرفشاد در نشست خبری امروز باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: من چندان اهل مصاحبه نیستم و تاکنون هم به جز رسانه باشگاه با سایر رسانه‌ها صحبتی نکرده‌ام. مباحث حقوقی حاشیه‌هایی دارد اما به درخواست مدیرعامل باشگاه در نشست خبری شرکت کردم و درباره این مسائل شفاف‌سازی انجام بدهم و هواداران و رسانه‌ها هم اطلاعات دقیقی را نسبت به برخی پرونده‌ها به دست آورند. درباره برخی پرونده‌ها به دلیل اینکه صرفا فوتبالی نیستند موضوع خاصی به اطلاع هواداران نمی‌رسد. در این پرونده‌ها آرایی که علیه باشگاه پرسپولیس صادر شده به شکلی نیست که ما را قانع کند که محکوم بوده‌ایم. 

وی ادامه داد:  وقتی به باشگاه آمدم از یک تیم حقوقی توانمند کمک گرفتم و تشکر می‌کنم از آنها که هیچ چشمداشتی ندارند و فقط به من و باشگاه کمک می‌کنند.  به همین دلیل مجبور شدیم شروع جدی نسبت به آنها داشته باشیم.  هواداران و اصحاب رسانه نسبت به برخی پرونده‌های ورزشی دوست دارند اطلاعاتی داشته باشند، اما خیلی از واقع اجازه نداریم نسبت به پرونده‌های در جریان صحبت کنیم زیرا امکان دارد حرف زدن درباره آنها به ضرر باشگاه باشد، همچنین سبب ادعا از سوی برخی از افراد شود و بگویند درباره پرونده شخص من چنین نظری را گفتید. وقتی صحبت از بحث تخصصی حقوق می‌کنیم باید الزام‌هایی را رعایت کنیم. 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس ادامه داد: ما به عنوان محرم باید اسرار باشگاه پرسپولیس و حتی طرف مقابل را درنظر داشته باشیم، زیرا شاید اسنادی برای محکومیت وجود دارد و اینکه باید بدانیم مدارکی برای محکومیت طرف مقابل وجود دارد اما به خودم اجازه نمی‌دهم به راحتی اظهارنظر کنم. با این وجود قطعا حامی باشگاه پرسپولیس و پیگیر صددرصد این مسائل هستم. خیلی مواقع برای پیش بردن کار در آخرین ساعات شب از باشگاه خارج شدم. نه تنها من بلکه وکلای دیگری که همکار من هستند همچنین حالتی داشتند اما آنها هم بزرگواری کردند.

حسین‌پور درباره پرونده شرکت شستا و اینکه چگونه با وجود ادعای فدراسیون فوتبال مبنی بر بسته شدن این پرونده، مجدداً مسائلی در این زمینه مطرح شد، گفت: وقتی وارد معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس شدیم پرونده‌ای تحویل نگرفتیم، بلکه تیم هفت هشت نفره حقوقی پرسپولیس پرونده را دراختیار گرفته و از آن اطلاعاتی به دست آوردند. در مسیر پرونده‌های جریان‌ساز بودیم اما ناگهان با خبری روبه‌رو شدیم که شستا سه دانگ ساختمان مرکزی پرسپولیس را توقیف کرده است. در ادامه پیگیر موضوع شدیم.

وی ادامه داد: از برخی فایل‌های تصویری در فضای مجازی اطلاعاتی به دست آوردیم که مدیران شستا مدعی شدند پول خود را دریافت کردیم، این موضوع برای ما دلگرمی به وجود آمد که خبر منتشر شده در فضای مجازی نمی‌تواند درست باشد. از سمت دیگر، وقتی با مدیرعامل و معاون اجرایی باشگاه صحبت کردیم، قرار شد پیگیری‌های لازم را از طریق فدراسیون فوتبال انجام بدهند که فدراسیون هم به آنها گفته بود مشکل خاصی وجود ندارد و خطری ساختمان باشگاه را تهدید نمی‌کند. 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس ادامه داد: این ساختمان برای پرسپولیس خریداری شده و اینگونه نیست که ساختمان برای فدراسیون خریداری شده و بگویند پرسپولیس در آن مستقر شود. کل ساختمان متعلق به پرسپولیس است. پس از پیگیری‌ها ما متوجه شدیم مبلغ زیادی از این ساختمان هم پرداخت شده. وقتی می‌ خواهیم وارد ساختمان پرسپولیس شویم، با تابلویی روبه‌رو می‌شویم که در زمان ریاست دادکان در فدراسیون فوتبال ساختمان برای پرسپولیس خریداری شده است، به همین دلیل این ساختمان متعلق به باشگاه پرسپولیس و هوادارانش است و در مسیر خصوصی‌سازی پرسپولیس قرار است به همین هواداران هم منتقل شود. 

حسین‌پور ادامه داد: با این پیگیری‌ها و اینکه فدراسیون اعلام کرد خودش هم پیگیر موضوع است، خیالمان راحت‌تر شد. با ارائه مدارک از سوی خود فدراسیون موضوع حل شدنی است. این مسیر طی شد اما بار دیگر خبری شنیدیم مبنی بر اینکه شستا سه دانگ ساختمان را به نام خود کرده است. تا این لحظه نمی‌دانیم این خبر درست است یا خیر، زیرا یک خط در این زمینه به ما ابلاغ نشده و نامه و گزارشی دریافت نکرده‌ایم که صراحت داشته باشد ساختمان مرکزی پرسپولیس به نام شخص دیگری منتقل شده است. سند ساختمان به پرسپولیس منتقل نشده بود و به نام فدراسیون بود، اما این موضوع دلیل نمی‌شود فدراسیون مالک ساختمان باشد

وی ادامه داد: حتی اگر این خبر صحبت داشته باشد، اقدامات قضایی را آماده کرده‌ایم و به زودی کارهای لازم را انجام  می‌دهیم. اکنون اگر از من بپرسند آیا سه دانگ ساختمان پرسپولیس به نام شستا شده باید بگویم نمی‌دانم زیرا واقعا چیزی به ما اطلاع داده نشده، نه محاکم ابلاغیه‌ای صادر کرده‌اند و نه شستا آن را دراختیار پرسپولیس گذاشته است، حتی فدراسیون هم نامه‌ای در این خصوص نداده که بگوید با توجه به این موضوع چنین اقدامی صورت بگیرد.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: خودم نامه‌ای آماده کرده و این نامه از طریق مدیرعامل پرسپولیس به فدراسیون ابلاغ شد تا اگر از هر لحاظ امکان حل این موضوع وجود دارد، بتوانیم ورود جدی کرده و از منافع هواداران میلیونی خود دفاع کنیم. 

حسین‌پور افزود: اکنون تیم حقوقی باشگاه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد، ثبات و آرامش فکری و ذهنی برای هواداران، کادرفنی و بازیکنان به وجود بیاید، واقعا از جان و دل برای رقم خوردن چنین اتفاقی مایه می‌گذاریم. پیگیری موضوع هم هستیم و بعید می‌دانم برخی بتوانند ما را تهدید کنند. حتی اگر انتقالی هم صورت گرفته باشد، مجبوریم از این به بعد اقدام‌های قضایی را شروع کنیم. طبق مدارکی که می‌بینم شش دانگ ساختمان مرکزی پرسپولیس متعلق به این باشگاه مردمی است و به فدراسیون فوتبال تعلق ندارد که شرکت شستا بخواهد آن را توقیف و سندش را به نام خود کند.

وی درباره شکایت فدراسیون فوتبال هند و باشگاه گوا از پرسپولیس گفت: اشتباهی که رخ داده توسط پرسپولیس نبوده، ولی بلافاصله پس از اینکه چنین اتفاقی رخ داد، ورود کردیم، صرفنظر از پاک شدن پست از اینستاگرام، نامه نگاری رسمی را با باشگاه گوا و فدراسیون فوتبال هند انجام دادیم.مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قبل از این ماجرا متنی نوشت و نامه‌ای ارسال کرد مبنی بر اینکه فوتبال بهانه‌ای برای آشنا شدن ملت‌ها با یکدیگر است. از طریق آن می‌توانیم به آرامش و صلح جهانی برسیم. طبق همین رویه، نامه‌نگاری را انجام دادیم، اما دوستان ما در هند راضی نشدند و شکایت خود را مطرح کردند. 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس ادامه داد: پاسخ حقوقی ما به AFC ارسال شد اما بار دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا از پرسپولیس درخواست کرد برخی لوایح را به دلیل ناخوانا بودن و یا به دست این نهاد نرسیدن ارسال کنیم. بار دیگر مستندات خود را ارائه دادیم. بحث باشگاه گوا اینگونه است که اگر بخواهیم کلاه خود را قاضی کنیم، مسئولان باشگاه یک‌به یک وارد شده و سعی کردند از طرف مقابل دلجویی کنند.

حسین‌پور ادامه داد: ابراهیم شکوری، جعفر سمیعی و مجید صدری از هندی‌ها دلجویی کرده و گفتند اگر لازم است عذرخواهی انجام شود این کار را انجام خواهیم داد. واقعیت این است خود باشگاه این پست را منتشر نکرد و باید اکنون منتظر مانده و ببینیم آیا نامه‌نگاری جدیدی بین طرفین و فدراسیون فوتبال هند با AFC انجام می‌شود؟ بار دیگر می‌گویم در مباحث حقوقی خیلی وقت‌ها نمی‌توان وارد جزئیات شد. 

وی درباره وضعیت پرونده‌ آنتونی استوکس و شجاع خلیل‌زاده گفت: این پرونده‌ها در جریان است، اما اینکه بخواهیم وارد جزئیات شویم گاهی مواقع به ضرر باشگاه بوده و خیلی هم درست نیست. به همین دلیل تا زمان صدور رأی نهایی صبر کرد. استوکس شکایتی علیه پرسپولیس مطرح کرد و پاسخ این شکایت هم آماده شد. ما نپذیرفتیم این بازیکن علیه ما شکایتی داشته باشد و خسارتی بگیرد، به همین دلیل دعوای متقابلی را در لایحه خود مطرح کردیم. 

حسین‌پور تصریح کرد:دقیقاً ما مطالبه غرامت از استوکس کردیم، زیرا از نظر پرسپولیس وی در زمان قرارداد داشتن با ما به بهانه‌های واهی از حضور در باشگاه و تمرینات سرباز زد. تا ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت) به استوکس مهلت داده شده پاسخ پرسپولیس را بدهد. 

حسین‌پور درباره پرونده شجاع خلیل‌زاده توضیح داد: می‌گفتند صلاحیت رسیدگی به این پرونده با مرجع داخلی نیست. از نظر ما مرجع داخلی صلاحیت را دارید و کمیته استیناف هم که بالاترین مرجع رسیدگی است، این صلاحیت را تأیید کرده. در رأی این کمیته آمده، کمیته وضعیت بازیکنان صلاحیت رسیدگی به پرونده را دارد. پس از صدور این نظر از سوی کمیته استیناف پرونده به کمیته وضعیت بازگردانده شد، اما کمیته وضعیت باز هم تأکید کرد به دلیل انتقال خلیل‌زاده به یک باشگاه خارجی، صلاحیت رسیدگی نداریم. 

وی ادامه داد: اولین موضوع این است وقتی بحث فسخ قرارداد بازیکن ایرانی با یک تیم ایرانی مطرح شده، عنصر خارجی وجود نداشته است. صرف‌نظر از انتقال خلیل‌زاده به یک تیم خارجی و داخلی در مورد فسخ قرارداد وی با پرسپولیس صحبت می‌کنیم که یک بحث داخلی است. این بحث در صلاحیت مراجع داخلی بوده و قوانین داخلی هم بر آن حاکم است، به همین دلیل نمی‌توان گفت ما صلاحیت نداریم و فیفا دارد. اگر فیفا صلاحیت رسیدگی دارد، طبق چه قانونی است؟ قرارداد داخلی بین باشگاه پرسپولیس و بازیکن ایرانی بوده و صلاحیت لازم هم وجود دارد. 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: ریاست کمیته وضعیت گفته ما بررسی کرده و کمیته استیناف اعلام کرده صلاحیت رسیدگی به این پرونده را نداریم، اما فکر نمی‌کنم کمیته استیناف پس از اعلام صلاحیت کمیته وضعیت برای رسیدگی بار دیگر بگوید صلاحیت ندارید. به هر حال این اعتراض مطرح شده و در کمیته استنیاف در حال رسیدگی است. صرف‌نظر از این موضوع، علاقه‌ای نداریم که هم‌عرض یک مرجع در مرجع دیگر پیش برویم. 

حسین‌پور ادامه داد: قرائن موجود است. وقتی باشگاه خارجی به خلیل‌زاده پیشنهادی داده و مذاکراتی انجام شده، ولی با پرسپولیس قرارداد داشته است، حتی در آن زمان خود خلیل‌زاده در باشگاه پرسپولیس حاضر شد و گفت پیشنهاد خارجی دارم. این قرائن و اصلی که در مقررات فیفا مبنی بر فسخ قرارداد یک بازیکن و انتقالش به یک باشگاه جدید وجود دارد، اصل را بر آن می‌رساند که باشگاه جدید بازیکن را ترغیب کرده است. به همین دلیل می‌خواهیم علیه الریان هم اقداماتی انجام دهیم. 

وی ادامه داد:‌اگر قصد اقدام حقوقی علیه الریان را داشته باشیم، صلاحیت با مراجع بین‌المللی است. در رابطه با شکایت از شجاع خلیل‌زاده به باشگاه جدیدش کاری نداشتیم و فقط بحث ما درباره صحبت فسخ قراردادش بود. می‌خواستیم ببینیم این اقدام موجه بوده یا غیرموجه از نظر ما توجیهی برای فسخ قرارداد وجود نداشت. کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در این پرونده صلاحیت رسیدگی دارد و اگر بخواهیم علیه باشگاه الریان هم شکایتی مطرح کنیم فیفا صلاحیت دارد. 

حسین‌پور افزود: طبق مقررات کمیته وضعیت بندهایی وجود دارد که اگر یک طرف خارجی بود چه اتفاقی می‌افتد؟ چگونه در این شرایط کمیته وضعیت می‌ گوید صلاحیت رسیدگی ندارم. در مقررات این کمیته آمده اگر یکی از طرفین این دعوا خارجی بود، بنابراین اگر صلاحیت رسیدگی به پرونده خلیل‌زاده را ندارد چگونه بندی در این قراردادش آمده است. نکات حقوقی بسیاری وجود دارد. لوایحی را هم که از طرف باشگاه می‌فرستیم مفصل است.

وی عنوان کرد: چندین وکیل روی هر پرونده کار می‌کنند و لوایح ما شوخی نیست و کاملاً مستند  مستحکم است. از نظر ما صلاحیت رسیدگی به پرونده دراختیار کمیته وضعیت بود همان گونه که کمیته استیناف چنین بحثی را مطرح کرد. دیگر وارد جزئیات پرونده نمی‌شویم. 

وی درباره آخرین وضعیت پرونده گابریل کالدرون گفت: این پرونده هم در جریان رسیدگی است. نامه‌ای برای باشگاه پرسپولیس آمده که تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت (۲۰ می) برای صدور رأی فرصت تمدید شده است. به زودی رأی پرونده را دریافت خواهیم کرد مگر اینکه مجدد طبق مقررات تمدید رخ بدهد که بعید می‌دانم. دفاعیات پرسپولیس هم جزو مواردی است که از قبل مطرح شده. در مراجع بین‌المللی وقتی پرونده به مرجع بالاتر می‌شود به استدلال‌های قبلی توجه می‌کنند. تیم‌های قبلی حقوقی باشگاه هم در پرونده قبلی کالدرون زحمت کشیدند و وقت گذاشتند. به هیچ وجه نمی‌خواهیم زحمات حقوقی تیم‌های حقوقی قبلی را زیر سئوال ببریم زیرا زحمت کشیده و لوایحی را ارائه کرده‌اند. تلاش ما هم حفظ منافع هواداران و تیم پرسپولیس است. 

وی ادامه داد: شاید در برخی پرونده‌ها به دلیل رسانه‌ای نبودن آنها از سوی تیم‌های حقوقی قبلی توجه کمتری شده باشد، اما من و تیم حقوقی‌ام تنها دنبال چیزهایی نیستیم که رسانه دنبال است. برای من مهم است تیم نونهالان پرسپولیس بتواند کار را به خوبی پیش ببرد. زیرا آنها آیندگان فوتبال ایران هستند. در هر پرونده ای می‌خواهم پیش ببرم چه رسانه‌ای باشد یا نباشد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا