اخبار ورزشیفوتبال ایران

حسن‌زاده:پرتاب سنگ تماشاگران آبادانی به داور را هضم نکرده‌ام/ باید به سمت بخش‌های سنگین تنبیهی برویم!

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت:من برای تماشاگران آبادانی احترام زیادی قائل هستم ولی نتوانستم رفتار دیشب آنها را هضم کنم.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقاتی که شب گذشته در بازی نفت آبادان و پیکان رخ داد و منجر به مصدومیت کمک داور این بازی شد، گفت: مسلما ما منتظر گزارش ناظر مسابقه هستیم ولی با توجه به اینکه در حال حاضر از طریق رسانه‌ها و صفحات مجازی خیلی زود از همه چیز مطلع می‌شویم اتفاقات را رصد کرده‌ایم و از کم و کیف قضایا تا حدودی مطلع شده‌ایم..

وی افزود: ما در اولین فرصت ممکن تصاویر و اخبار را مورد بررسی قرار می‌دهیم و اطلاعات و تصاویر مربوط به بازی شب گذشته را دیده‌ایم. واقعا از این اتفاقات و کارهایی که رخ داده متاسف هستیم. اگرچه قانون در شرایط فعلی به ما اجازه نمی‌دهد که خیلی در مورد پرونده‌ای که به آن رسیدگی نشده، صحبت کنیم ولی به طور کلی می‌توانم بگویم کارنامه تماشاگران خونگرم خوزستان و آبادانی‌ها کارنامه خوبی است ولی به هر حال این رفتارها و پرتاب اشیا و سنگ به طرف مقامات رسمی یک مسابقه دور از انتظار بود.

حسن‌زاده که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: جای تاسف بیشتر در این است که یک سرمربی به تصمیمات داور اعتراض می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تماشاگران از خودشان چنین رفتارهایی نشان دهند. اگر پرتاب اشیاء دلیلش اعتراضات سرمربی است این کلاس پایین تماشاگران را می‌رساند چون همه دنیا می‌دانند پیگیری اشتباهات یک داور می تواند توسط مدیریت باشگاه و حتی تذکر به کمیته داوران حق یک باشگاه را برگرداند یا حتی منجر به تذکر جدی به داور یک بازی به خاطر اشتباهش شود. اینکه مثلا بعد از بازی برخی مقامات یک تیم به  نوعی در نوع توجیه رفتار تماشاگرانشان اقدام کنند با علم‌گرایی که در فوتبال وجود دارد مغایر است. امیدوارم بعد از گزارش مقامات بازی تصمیمی بگیریم  که منطقی باشد اما به نظرم باید به سمت بخش‌های سنگین و تنبیهی آئین‌نامه برویم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌های خود گفت: اینکه یک داور که مقام رسمی یک مسابقه است و خودش خانواده دارد و ممکن است پدر باشد فقط به جرم انجام وظیفه سنگ بخورد کار درستی نیست. ممکن بود آن سنگ کمی بالاتر به چشم داور برخورد می‌کرد و در آن صورت اگر کل عوامل یک فوتبال هم ابراز تاسف می‌کردیم فایده نداشت.

حسن‌زاده در خصوص اینکه سال‌هاست در بین تماشاگران خوزستانی تعدادی افراد نا آرام حضور دارند و اینگونه اتفاقات را آنها رقم می‌زنند، گفت: بند ۶ ماده ۶۶ آئین‌نامه انضباطی این اجازه را به ما می‌دهد که هویت یک تماشاگر معلوم‌الحال که معمولا باشگاه‌های اصرار دارند بگویند آن تماشاگر از ما نیست را می‌توانیم شناسایی کرده و حداقل ۲ سال او را از حضور در میادین ورزشی و استادیوم‌ها محروم کنیم، موضوعی که ما به آن نیاز داریم این است که مقامات انتظامی و امنیتی با دلیل و مدرک هویت این افراد را به ما ارائه کند و یا اینکه باشگاه‌ها در روزهای سختی این نفرات را به ما معرفی کند.

وی تصریح کرد:‌نمی‌خواهم اسمی از باشگاه ببرم ولی اخیرا در یک باشگاه شمالی شخصی کاری انجام داده که وقتی دو روز پیش با مقامات این باشگاه صحبت می‌کردم از آنها خواستم آن شخص را به ما معرفی کند. چطور ممکن است وقتی شخصی در کنار شما در روزهای خوب‌تان حضور دارد به یک باره در روزهایی که اتفاقات تلخ رخ می‌دهد شما آنها را نشناسید. وقتی در یک شهر کوچک چنین اتفاقی می‌افتد تماشاگران به راحتی قابل شناسایی هستند و باشگاه‌ها باید در این زمینه به ما کمک کنند. اگر باشگاه‌ها به ما کمک کنند خیلی راحت می‌شود با شناسایی هویت این افراد مانع ورود آنها شویم. خیلی راحت می‌شود کد ملی آنها را به باجه‌های بلیت فروشی داد و آنها را مکلف کنیم اجازه  ورود به این نفرات را به استادیوم‌ها ندهیم.

حسن‌زاده ادامه داد: تصور من به عنوان کسی که فوتبال را دنبال می‌کنم از مردم آبادان این است که میزان عشق این افراد به فوتبال بیشتر از لذت و سرگرمی‌های روزمره آنهاست. به خصوص وقتی که می‌بینیم که ورزشگاه آبادان مملو از جمعیت می‌شود و تماشاگران سختی زیادی از نظر گرما تحمل می‌کنند. من برای تماشاگران آبادانی احترام زیادی قائل هستم ولی نتوانستم رفتار دیشب آنها را هضم کنم.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان امیدوار بود رای در همین هفته صادر شود، گفت: در آئین‌نامه جدید شرایط به شکلی است که قبل از صدور رای حتما باید دفاعیات طرف مقابل مورد بررسی قرار گیرد ولی اگر صدور رای ۵-۶ روز طول کشید به معنای رعایت ضوابطی است که باید برای صدور رای مدنظر قرار دهیم. اما در بعضی موارد این اختیار به ما داده شده که ما بتوانیم از صدور دستور موقت استفاده کنیم. امیدوارم حداقل ما هم درست رای دهیم که هم متناسب باشد هم بازدارنده.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا