اخبار ورزشیورزش تهران

جوادی: اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، دیگر نظاره‌گر نخواهد بود و شجاعانه و با ارزیابی تصمیم‌گیری می‌کند

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در نشست خبری صبح امروز تاکید کرد: اداره کل استان تهران از حالت منفعل خارج شده و دیگر نظاره‌گر نخواهد بود؛ ما در مقابل عملکرد هیات های ورزشی دیگر شجاعانه، مستند و با ارزیابی تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گزارش پیشرو ورزش، “علی جوادی” با اشاره به برکناری رئیس هیات کشتی استان تهران گفت: باید وضعیت کشتی تهران را با ۱۰ سال قبل مقایسه کنید. من با رئیس هیات کشتی جلسه داشتم و صحبت‌هایی را با یکدیگر انجام دادیم. در این مدت، روزی را نداشتم که بزرگان کشتی تهران با من تماس نگرفته باشند. هفته قبل در تنکابن مسابقات کشوری برگزار شد و حتی یک ورزشکار تهرانی هم مدال طلا نگرفت. ظرفیت خوبی در اختیار هیات کشتی بود و حمایت‌های خوبی از این رشته داشتیم، اما متأسفانه این هیات وزن لازم را ندارد. فدراسیون نیز مواردی را اعلام کرده بود که بررسی کردیم و در نهایت این تصمیم را گرفتیم. ما می‌خواهیم دوباره حال کشتی تهران را خوب کنیم، البته این تصمیمات باید قبل از من هم صورت می‌گرفت. از امروز همه کسانی که قهر کرده بودند، باید برگردند تا دوباره حال کشتی تهران خوب شود.
وی درباره شرایط هیات فوتبال استان تهران و اعتراض‌هایی که درباره عملکرد این هیات وجود دارد، گفت: متاسفانه یا خوشبختانه با توجه به اینکه در حوزه فوتبال حضور داشته‌ و فعالیت کرده‌ام، شناخت خوبی دارم. به همین دلیل کار کردن با من در حوزه فوتبال هم آسان است و هم سخت. به دلیل شرایط خاص اساسنامه و نگاه مردم به فوتبال و همچنین شرایط خاصی که در آن هستیم، باید از التهابات در آستانه جام جهانی پرهیز کنیم. ما می‌دانیم که فوتبال تهران قطب فوتبال کشور است و اگر حالش خوب باشد، حال فوتبال کشور خوب خواهد بود. ما باید برای فوتبال تهران برنامه داشته باشیم. قطعاً فوتبال تهران از تک محوری خارج و به حالت فرآیندی تبدیل می‌شود. در واقع همه آنها که صاحب نظر هستند، باید در شکل‌گیری و تصمیمات نقش داشته باشند. من جلساتی با شیرازی رئیس هیات داشتم و گلایه‌هایی را نیز مطرح کردم. حضور پرسپولیس و استقلال حاصل تلاش در کل کشور است و به تنهایی ارتباطی با استان تهران ندارد. تلاش می‌کنیم مشکلات سایر تیم‌های تهرانی را هم ببینیم. چندی قبل وقتی دیدم حال تیم‌های سایپا و ویستا توربین در لیگ دسته اول خوب نیست، جلسه‌ای برگزار کردیم و مواردی را که از دست ما جهت کمک بر می‌آمد، انجام دادیم. سایپا سابقه قهرمانی در لیگ برتر دارد و از تیم‌های خوب و ریشه‌دار است. کجایند تیم‌های ریشه‌دار مثل هما و بانک ملی؟ به هر حال تلاش‌ها در قامت استان تهران نیست، در حالی که از پایتخت باید بازیکن به همه کشور صادر شود، سهم تهران زیاد نیست و باید با یک خردجمعی فوتبال را اداره کنیم. خوشبختانه هماهنگی خوبی با فدراسیون فوتبال داریم و هر دو طرف دغدغه‌های خود را به یکدیگر منتقل می‌کنند. تاکید می کنم که دغدغه ما در مورد همه هیات های ورزشی استان تهران این است که باید مطالبات فعالان شنیده و ترتیب اثر داده شود.
وی درباره شرایط دو مجموعه ورزشی تختی و شیرودی گفت: از زمان حضورم پیگیر ورزشگاه تختی هستم. یک زمین فوتبال و یک ظرفیت کامل ورزشی در این مجموعه داریم. در حق ورزشکاه تختی اجحاف شده است. در استادیوم فوتبال تختی مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود و با کمک گروه‌های دانش‌بنیان باید این استادیوم را مدیریت و قابل بهره‌برداری کنیم. ما یک زمین فوتبال و یک پکیج کامل در مجموعه تختی داریم. در سال‌های گذشته ۱۱۳ هکتار از اراضی تبدیل به بیابان شده بود. وقتی وارد این موضوع شدیم، به مشکلات پی بردیم. متأسفانه پیمانکار قبلی به تعهداتش عمل نکرده بود و این مسئله مشکلات زیادی را به بار آورد. ما می‌توانستیم به طور سطحی مسائل و مشکلات را حل کنیم، اما کار را به صورت اصولی انجام دادیم. حتی وقتی وزیر ورزش و جوانان هم به مجموعه آمدند، دستور حمایت ویژه دادند. بر همین اساس، کار را استارت زدیم و امیدوارم بتوانیم این ورزشگاه را به عرصه خدمات دهی برسانیم و در نهایت شاهد حضور تیم‌های مختلف تهرانی در این مجموعه باشیم. با کمک سازمان برنامه و بودجه و تخصیص منابع و نیز دستور و حمایت ویژه وزیر ورزش، امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۱ این ورزشگاه را به خدمات‌رسانی رسانده و شاهد حضور تماشاگران در استادیوم تختی باشیم. باید از این یادگار تاریخی معماری ورزشی به خوبی نگهداری کنیم.
جوادی افزود: شیرودی شناسنامه ورزش استان تهران است و قرار است که به اداره کل منتقل شود. مصوبه‌ای در سال ۹۸ در هیئت وزیران مصوب شد که ورزشگاه شیرودی به اداره کل استان تهران برگردانده شود. وزیر ورزش و مدیران استانی از این مصوبه بسیار حمایت کردند. باید تاکید کنم که اداره کل ورزش و جوانان استان تهران بخشی از بدنه وزارت ورزش است و هر تصمیمی که در این خصوص در وزارتخانه گرفته شود، قائل به آن هستیم. این ورزشگاه چه در اختیار اداره کل باشد یا نه، وظیفه خود را در قبال آن انجام می‌دهیم. درباره ورزشگاه شیرودی هم شک نکنید در زمانی که متولیان ورزش کشور ورزشی هستند و نه سیاسی، اجازه نمی‌دهیم تغییر کاربری پیدا کرده و تبدیل به پاساژ شود و حتی به دنبال توسعه و تقویت آن خواهیم بود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره شرایط نامساعد مجموعه ورزشی تختی و اینکه این وضعیت در دوران مدیریت اداره کل در آنجا ایجاد شده، گفت: اداره کل تهران بانی این شرایط تختی نبوده است. ضمن اینکه می‌توانید از نزدیک شرایط فعلی را ببینید که کار به طور شبانه روزی در حال انجام است. تغییر در کل دولت انجام شده و بخش ورزش هم به همین تبع است. اینکه بخواهند ورزش تهران را با شرایط گذشته متهم کنند، عادلانه نیست. ما که آمدیم، خیلی از پروژه‌ها تعطیل بود، اما حالا در حال کار بر روی آنها هستیم تا به سرانجام برسانیم. خواست سیستم این است که همه اماکن ورزشی تکمیل شوند و در خدمت مردم باشند تا سرانه فضای ورزشی افزایش داده شود. ان شاءالله با مطالعات جامعی که انجام شده، یک مجموعه کامل ورزشی-خانوادگی شکل خواهد گرفت تا یک مجموعه ورزشی شاداب را داشته باشیم تا در کنار مجموعه های آزادی و انقلاب بار ورزش را به دوش بکشند. ضمن آنکه باید اشاره کنم که بالغ بر ۱۴۰ پروژه ورزشی در تهران تعریف شده و باید آنها را تکمیل کنیم و بر همین اساس نمی‌توانیم پروژه جدیدی را تعریف کنیم.
وی همچنین گفت: سه ماه از زمان حضور من در استان تهران می‌گذرد و طی این مدت از حمایت همه جانبه وزارت، وزیر ورزش و معاونان شان از فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره کل و نیز حمایت محسن منصوری استاندار تهران و همکاران شان برخودار بوده ایم که جای تشکر دارد. براین باورم آن چه که در جامعه نشاط ایجاد می کند، رویدادهای ورزشی است و تنها بخشی که این هدف را محقق می کند، رسانه ها هستند. از منظر ما دو موضوع ورزش و جوانان باید بایکدیگر دیده شوند، هر چند که استقبال از حوزه ورزش بیشتر است، چون مردم تشنه اخبار و مسائل مربوط به ورزش هستند. ما هرچقدر که مردم را به ورزش ترغیب کنیم، حال جامعه خوب می‌شود. در تحقق این هدف، مهمترین رکن، رسانه است که کمک زیادی می‌کند. امروز در حال ارائه یک گزارش تقریباً ۱۰۰ روزه هستیم؛ اقدامات خوبی که با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و همچنین استانداری از برنامه‌های اداره کل استان تهران، در پایتخت صورت گرفته است.
مدیرکل در ارتباط با بخش جوانان گفت: در بخش جوانان، عالی‌ترین مسئول در استان، استانداری تهران است که ریاست شورای سیاست‌گذاری جوانان را برعهده دارد؛ جلسات در این ارتباط داشته ایم و با مصوبات خوبی همراه بوده‌است. جلساتی نیز با کارگروه‌های مختلف با حضور نمایندگان استان و کارگروه ستاد امور جوانان با عناوین و موضوعات مختلف داشته‌ایم و خوشبختانه با حضور معاونت جوانان اداره‌کل موضوعات مستمراً پیگیری می‌شود. البته در حوزه سمن‌ها جهت‌گیری‌های بسیار خوبی صورت‌گرفته، ضمن آنکه کسوراتی هم وجود داشته ‌است. به‌عنوان نمونه تنها سه سمن به صورت شناسه‌دار وجود داشته‌ و اکنون در مسیری قرار داریم تا بتوانیم سمن‌های شناسه‌دار را به چندین برابر برسانیم و بتوان موضوعات حوزه جوانان را با ظرفیت گروه‌های مردمی در تمام عرصه ها برطرف کنیم.
جوادی از اقدامات مالی صورت گرفته از زمان حضور خود در اداره کل گفت و افزود: در یک ماه پایانی سال که آمدم، مطالبات چهارده ماهه پرسنل، رفاهیات کارکنان و بازنشستگان پرداخت شد و برای اولین بار، به همه بازنشستگان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران رفاهیات تعلق گرفت. همچنین برای همه هیات‌های ورزشی، به جز ۴-۵ هیاتی که که تمکن مالی خوبی دارند، از ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شد و پرداخت دوم منوط به ارائه عملکرد و گزارش توفیقات است.
وی درباره افتتاح باشگاه لاکچری بدنسازی که چند هفته قبل سر و صدای زیادی ایجاد کرد، گفت: اقدام برای مجوز صورت گرفته بود، اما مجوزی صادر نشده بود و بدون هماهنگی اقدام به افتتاح کرده بودند. دو هفته طول کشید و احراز صلاحیت صورت گرفت و مجوز صادر شد. درباره نرخ‌های مطرح شده هم باید گفت که در فضای مجازی تولید و این موضوع تکذیب شد. در واقع شهریه ها متناسب با فرمول خاصی است و نظارت و بازرسی بر روی آن وجود دارد که نمی‌توان بیش از مبالغ مصوب شده، دریافت کرد. اگر تخطی شود، برخورد لازم صورت می‌گیرد. حتی شهریه ۴۰۰ میلیونی وجود ندارد و همه چیز طبق تعرفه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است.
مدیرکل در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود بنیاد مستضعفان مالکیت بخشی از مجموعه ورزشی تختی را در اختیار دارد، تاکید کرد: سندهای تمام پلاک‌های مجموعه ورزشی تختی با پیگیری اداره حقوقی اداره کل و وزارت ورزش و جوانان، صادر شده و در اختیار اداره کل است.
جوادی در مورد کمبود اماکن ورزشی و عدم توانایی مالی برای استفاده از اماکن موجود عنوان کرد: سیاستی که خود را ملزم به اجرای آن می‌دانیم، ارزان‌سازی اماکن ورزشی در سطح همگانی و قهرمانی است، البته نباید فراموش کرد که مدیریت، نگهداری و خدمات‌رسانی اماکن ورزشی با هزینه‌هایی همراه است. بخشی از این هزینه‌ها به هر صورت معقول و کاملا آنالیز شده، افزایش پیدا خواهد کرد، اما اجازه ندادیم نرخ سرانه فضاهای ورزشی بیش از حد افزایش یابد و فعلا اجازه افزایش ۱۵ درصدی شهریه‌ها صادر شده و بیش از آن تخلف است. باید این نگاه مردمی را داشته باشیم که ورزش، آسان و ارزان در خدمت مردم قرار گیرد.

طوسی: با توجه به رویکرد دولت مردمی، اعتبارات خوبی به ورزش تخصیص یافته است
معاون توسعه منابع و امور پشتیبانی اداره کل هم در این نشست خبری گفت: منابع انسانی و مالی با توجه به نیازهای دستگاه های اجرایی حاصل می شود و دستگاه های کمک رسان نسبت به تخصیص بودجه اقدام می کنند.
روح اله طوسی افزود: در آمدهای سال های قبل از دوران کرونا، به دلیل مزایده ها به ورزش تعلق می گرفت، اما در دوران کرونا، آسیب جدی به ورزش کشور و نه فقط تهران وارد آمد. با توجه به رویکرد دولت مردمی، اعتبارات خوبی به ورزش تخصیص یافته، آن هم در شرایطی که امسال دستگاه های نظارتی، حساسیت بسیار بالایی در موضوع برنامه ریزی بودجه دارند و براساس اعتبارات تخصیص یافته، عملکرد ها مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد. این حساسیت در بحث منابع مالی استانی و ملی هم بالاست.
وی ادامه داد: در موضوع فضای عمرانی، افزایش اعتبار بالای ۵۰۰ درصدی داشته ایم و شاهد رشد در ساخت و سازها، تعمیر و تکمیل پروژه های ورزشی بوده ایم و ان شاالله تا پایان سال، عملکرد بسیار روشنی را خواهیم داشت.

ایرجی: به سمتی حرکت می کنیم که ورزش تهران، همگانی محور شود
در ادامه این نشست، معاون توسعه امور ورزش اداره کل گفت: در تهران به فراخور شرایطی که داریم، تلاش کردیم رویدادهای همگانی را بیشتر کرده و به سمتی حرکت کنیم که ورزش تهران، همگانی محور شود.
کرمعلی ایرجی افزود: خوشبختانه با همکاری ۵۲ هیات ورزشی این شعار در حال تحقق است و هر ماه یک رویداد خوب استانی خواهیم داشت تا شهرستان ها، همه برای برگزاری چنین رویدادهایی، تشویق بشوند.
وی از برگزاری دو بزرگ همگانی از دانشگاه تهران تا میدان آزادی گفت و ادامه داد: از سال۱۳۸۲ به بعد، امکان برگزاری چنین رویدادی دراین مسیر وجود نداشت و همین جمعه نیز در مجموعه ورزشی تختی، دو بزرگ خانوادگی آقایان و بانوان را با جوایز ارزنده و با مشارکت سازمان های مردم نهاد برگزار خواهیم کرد.
ایرجی از حضور نیروهای قوی در ۵۲ هیات ورزشی استان تهران یاد کرد و افزود: ۲۶ هیات باید تعیین تکلیف شوند. انتخاب روسای هیات های جودو، کاراته و سوارکاری را انجام داده ایم.۱۰ هیات مجمع سالیانه خود را برگزار کرده اند و با تغییر آئین نامه جدید، ۱۴ هیات، نمایندگان حوزه و شهرستان خود را شناخته اند.
وی تاکید کرد: فعالیت هیات را در شهرستان ها گسترش خواهیم داد. فعالیت های خوبی در سطح مناطق و شهرستان ها برگزار می شود که امیدواریم با انعکاس آنها از سوی شما در رسانه ها، به ما در این بخش کمک شود. اگر ورزش تهران، خوب حرکت کند، قطعا در ورزش کشور اثرگذار خواهد بود.

قاسمی نژاد: رویکردها در بحث ساخت و سازها عوض شده است
رئیس دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران هم در این نشست خبری گفت: رویکرد در بحث ساخت و سازها عوض شده و با همدلی بین دولت و تمام دستگاه های اجرایی، اعتبارات خوبی گرفته شده است.
قاسمی نژاد افزود: استان تهران و به خصوص شهر تهران، پایین ترین سرانه ورزشی را دارند و نیازمند آن است اقداماتی که در این راستا صورت می گیرد، علمی تر باشد.
وی تاکید کرد: در شهرستان ها، آمایش سرزمین داریم و دیگر قرار نیست در همه شهرستان ها، سالن ورزشهای توپی و یک شکل ساخته شود.
حسین قاسمی نژاد با اشاره به اعتبارات خوب استانی و ملی که تا امروز در سال جدید به ورزش استان تهران تخصیص یافته، گفت: افتتاح ۳۹ پروژه در دستور کار قرار دارد. پروژه هایی که خدمت بالای ۱۵ سال دارند و به دلیل تنبلی و رکورد، نیمه تمام رها شده اند و امیدواریم که امسال آنها را به مرحله افتتاح برسانیم و هدف گذاری ما افتتاح۳۰ پروژه در سال جاریست.
رئیس دفتر فنی و مهندسی، سفر رئیس جمهوری به شهرستان های استان تهران را نوید بخش روزهای خوبی برای ورزش دانست و ادامه داد: پروژه ای چون مجموعه ورزشی تختی، بعد از سالها به دلیل عدم دسترسی به تعریف منابع اعتباری، شرایط خوبی نداشته، اما حالا مدیریت و بهره برداری از آن به اداره کل سپرده شده و ما دیگر خود را از اعمال سلیقه دور کرده ایم و حداکثر در سه ماه آینده، بهره برداری از زمین شماره یک را آغاز خواهیم کرد. امروز وضعیت نور زمین مشخص و تعیین تکلیف می شود و در پروژه مجموعه ورزشی تختی، نفس جدیدی دمیده خواهد شد.
وی در بحث احداث خانه جوان هم گفت: حدود ۱۱ پروژه را در این بخش تعریف کرده ایم. ۳ پروژه را با پیشرفت ۲۰ تا ۳۰ درصد داشته ایم و یک پروژه در بهارستان تا ۲۲ بهمن افتتاح می شود تا جوانان به طور کامل از امکانات این خانه ها استفاده کافی ببرند.

 

تهیه گزارش و خبرنگار:شهرزاد قاسم زاده نوا/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا