اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

جهانبخش: علاقه‌مندم فوتبال را در آلمان یا ایتالیا ادامه بدهم

کاپیتان تیم ملی کشورمان در مصاحبه با سایت ایتالیایی از پیشنهاد ناپولی صحبت کرد و اظهار داشت که علاقه‌مند است در فوتبال آلمان یا ایتالیا ادامه بدهد.
به گزارش پیشرو ورزش، علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان که تابستان امسال پس از ۳ سال بازی در فاینورد از این تیم جدا شد، هنوز مقصد بعدی خود را انتخاب نکرده ولی در مصاحبه با رسانه ایتالیایی Numero-diez اظهار داشت که «علاقه دارد در فوتبال آلمان یا ایتالیا بازی کند».
مصاحبه جالب علیرضا جهانبخش با نشریه ایتالیایی را در زیر بخوانید:
چرا همکاری تو با فاینورد به پایان رسید؟
صادقانه بگویم، من سال گذشته پس از کسب عنوان قهرمانی آماده بودم که باشگاه را ترک کنم. با این حال، پس از سال‌ها حضور در هلند، با درخواست ملیت هلندی، موفق شدم در لیگ قهرمانان بازی کنم و یکی از آنها باشم. خانواده‌ام خوشحال بودند. اما پس از آن اسلات به لیورپول رفت و کادر جدید برای بازسازی تیم تلاش کرد. بنابراین تصمیم گرفتم جدا شوم و ماجراجویی جدیدم را خودم انتخاب کنم. گفت‌وگوی مسالمت آمیزی با باشگاه داشتم، وقتی صحبت کردیم، فهمیدیم که این بهترین انتخاب است. من ۳ سال در هر باشگاهی در دوران حرفه ای ام سپری کردم، زمان کافی گذشته است و می خواستم فصل را به بهترین شکل ممکن با قهرمانی در جام حذفی هلند به پایان برسانم. من فکر می کنم که شما نمی توانید بهتر از آن انجام دهید.
آیا با باشگاهی در چند ماه گذشته در ارتباط بوده‌ای؟
بله، من پیشنهاد داشته‌ام اما انتخاب‌هایم را به گزینه‌های سطح بالا محدود می‌کنم. پیشنهادات زیادی را رد کرده ام و متمرکز و جاه طلب هستم. بعد از اینکه توانستم در لیگ برتر بازی کنم، سری آ و بوندسلیگا را خیلی دوست دارم. اینها لیگ هایی هستند که من آرزوی آنها را دارم. ما با باشگاه‌های این کشورها در تماس بوده‌ایم، اما این موضوع به زمان و مذاکرات بستگی دارد. گفتگوهای آزاد وجود دارد. من پیشنهاد کشورهای دیگر را رد کرده ام زیرا می خواهم به اهداف فوتبالی‌ام برسم.
قطعاً دوست دارم در اروپا بمانم. فصل گذشته موفق شدم در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم و اولین گلم را در این رقابت ها بزنم. تجربه فوق‌العاده‌ای بود اما یکی از اهداف اصلی من حتی در ۳۱ سالگی، ماندن در اروپا است. من هنوز هم می‌توانم در سطح بالایی بازی کنم و بهترین عملکردم را داشته باشم؛ به همین دلیل به مدیربرنامه‌ام گفتم که می‌خواهم به جاه‌طلبی خود ادامه دهم و خودم را تقویت کنم.
آیا از نظر فیزیکی برای بازگشت احساس آمادگی می کنید؟
صددرصد! من به طور مداوم تمرین می‌کنم و فقط منتظرم تا تصمیمم را نهایی کنم. می خواهم ۲-۳ سال دیگر در اوج باشم. من آرزوهای زیادی دارم، در ۳۱ سالگی هنوز به دنبال چالش های جدید هستم. مطمئنم که آماده هستم، به دنبال تیم های جدیدی هستم تا بهترین نمایش را به اجرا گذارم. ما با برایتون به عنوان تیمی که به تازگی راهی لیگ برتر انگلیس شده بود، به نیمه نهایی جام حذفی انگلیس رسیدیم. من همیشه سعی می کنم اثرم را بگذارم. من فقط منتظر بهترین فرصت هستم؛ وقتی پیشنهاد امن شد، بازی خواهم کرد و تمام تلاشم را انجام خواهم داد. بدیهی است که با توجه به مسابقات مقدماتی جام جهانی، بازی های زیادی برای انجام دادن دارم و آماده هستم.
تفاوت رمِ مورینیو با رمِ دروسی
باورنکردنی است که چندین بار در این سال‌ها مقابل رم بازی کرده‌ایم که این اتفاق نادر است. رم ورزشگاه زیبایی دارد، فضایی زیبا ولی آنها دو تیم متفاوت هستند؛ رمِ اول ساختارمندتر بود، از نظر دفاعی مستحکم بود، آنها با سیستم متفاوتی بازی کردند. تیم های مورینیو بسیار سازمان یافته هستند. رمِ دوم ولی به شما فضای بیشتری داد ولی با این حال فوتبال خوبی هم بازی می‌کرد و سعی می‌کرد موقعیت‌های زیادی نیز خلق کند. دروسی می‌داند که چه می‌خواهد بکند.
خاطره بازی آخر با رم
در حال بازگشت از مصدومیتی بودم که در جام ملت‌های آسیا متحمل شدم، بازی با رم پر از فشار و تنش بود. در مقابل رم، قبل از بازی، مربی به من گفت: احتمالاً به دلیل مصدومیتم بازی برای من زود باشد ولی به من گفت که اگر بازی به پنالتی کشیده شود، ما نیاز به تجربه داریم.
آنها اصرار داشتند که پنالتی را بزنم. جلوی توپ ایستاده بودم اما متأسفانه… می‌خواستم در ثانیه آخر تغییر سمت بدهم. آزمون هم تیمی من در تیم ملی است، در تمرین می داند که من همیشه گوشه‌ها را انتخاب می کنم، او به دروازه بان کمک کرد تا جهت درست پنالتی من را انتخاب کند. در تیم ما فقط من نبودم که پنالتی را از دست داد ولی آزمون برای آنها مفید ظاهر شد.
نظرت راجع به لیگ هلند؟
به طور کلی بله. فکر می کنم نایمخن تاثیر مثبتی بر من، باشگاه و رابطه با هواداران داشت. در آلکمار من در لیگ اروپا بازی کردم و در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ توانستیم با این تیم سوم بشویم و در یک قدمی رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا بودیم.در آن سال به لحاظ فردی، بهترین گلزن و بهترین بازیکن سال بودم. روتردام یک تجربه فوق العاده برایم بود.
در ۳ سال گذشته از نظر عملکردی با فاینورد بهترین باشگاه کشور بوده ایم. هلند خانه دوم من است، زندگی شخصی و حرفه ای من در آنجا توسعه یافت.
بعد از پیوستن به فاینورد، آیا تا به حال با باشگاه های ایتالیایی صحبت کرده اید؟
نه به صورت مستقیم، اما صحبت هایی با باشگاه های ایتالیایی صورت گرفت. هیچ چیز از آن حاصل نشد زیرا من یک ماجراجویی بزرگ را در فاینورد پشت سر می گذاشتم. فصل دوم من عالی بود، نتایج عالی کسب کردیم و از حضور در فاینورد خوشحال بودم. از کشورهای مختلف پیشنهاد داشتم اما یکی از بزرگترین آرزوهایم بازی در لیگ قهرمانان اروپا بود که بهترین تورنمنت است.
من در لیگ کنفرانس، لیگ اروپا، جام ملت های آسیا و جام جهانی بازی کرده‌ام و فقط در لیگ قهرمانان اروپا نبودم. بنابراین تصمیم گرفتم بمانم، همچنین به دلایل شخصی، ماندن در هلند مهم بود.
آیا واقعا در سال ۲۰۱۸ به ناپولی نزدیک بودی؟
تماس های جدی با ناپولی وجود داشت، ما کاملاً نزدیک ثبت قرارداد بودیم: از آلمان، ایتالیا و انگلیس پیشنهادهایی داشتم. اما مبلغ درخواستی AZ بالا بود، همه باشگاه ها آن را پرداخت نمی کردند، بنابراین گزینه های من محدود بود. من باید بین برایتون و لسترسیتی یکی را انتخاب می کردم: در آن لحظه تصمیم گرفتم به برایتون بروم.
چرا در برایتون موفق نشدی؟
تجربه عالی بود. من با تماشای لیگ برتر، سری آ و بوندسلیگا بزرگ شدم. در آن لحظه، پس از آخرین فصل در آلکمار، انتخاب بزرگی داشتم. صادقانه بگویم، برایتون پروژه بلندمدتی را پیشنهاد کرده بود، من آن را بسیار جالب دیدم، زیرا با صحبت با مدیر و مدیریت، آنها من را متقاعد کردند که این یک گام بزرگ برای من است تا به بالاترین سطح برسم.
برایتون به تازگی از چمپیونشیپ به لیگ برتر صعود کرده بود، انتظارات زیاد نبود اما فشار زیادی وجود داشت. متأسفانه، من از سبک بازی هجومی در هلند به بازی بسیار تدافعی در برایتون رفتم، هیچ خلاقیت یا فضایی برای بهره برداری وجود نداشت. به عنوان یک بازیکن هجومی، به جای حمله، باید دفاع می کردم.
سال اولی که با قهرمانی آشنا شدم، برای فصل دوم آماده شدم. متأسفانه هوتون که مرا به آن باشگاه آورده بود، آنجا را ترک کرد تا برای گراهام پاتر جا باز شود. با او به بهترین شکل شروع نشد، او از من به عنوان یک مدافع کناری به جای وینگر استفاده کرد، بلکه بیشتر از نظر داخلی به عنوان یک هافبک تهاجمی استفاده کرد و من به آن عادت نداشتم. سعی کردم خودم را تطبیق دهم، اما آنقدر که انتظار داشتم بازی نکردم.
من از میزان دقایق حضورم راضی نبودم، بنابراین پس از صحبت با باشگاه، درخواست خروج کردم و به فاینورد نقل مکان کردم. انتظار بیشتری از حضورم در برایتون داشتم، بسیار آماده بودم. به دلایل تاکتیکی، حضورم نتیجه نداد.
از هر بازیکنی که بپرسید، فصل اول لیگ برتر همیشه خیلی سخت است، شما شرایط را بررسی می کنید. وقتی در فصل دوم با پاتر شرایط ادامه پیدا کرد، کرونا آمد و فوتبال متوقف شد. شرایط می‌توانست طور دیگری پیش برود، اما بدیهی است که این اتفاق می‌افتد، این بخشی از بدشانسی بازی است.
آیا خود را نسل طلایی ایران می دانید؟
برای من بسیار سخت است که در مورد آن صحبت کنم زیرا هنوز بخشی از آن هستم. ما در دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ نیز تیم های خوبی داشتیم. چیزی که ما را عالی می کند سهولت راهیابی به جام جهانی است.
ما به راحتی در ۳ دوره گذشته شرکت کردیم و همیشه آنجا هستیم.
قبل از اینکه شرایط پیچیده تر شود. اما نسل فعلی توقع بیشتری دارد، ما می‌توانستیم قهرمان آسیا شویم اما مقابل قطر میزبان شکست خوردیم.
در کل خیلی از ما مثل آزمون و طارمی در اروپا خوب کار کرده ایم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا