اخبار ورزشیفوتبالفوتبال جهان

جدایی رونالدو از یوونتوس به قیمت پر کشیدن جام‌ها تمام شد

بانوی پیر و ستاره پرتغالی پس از جدایی از یکدیگر در مسیر ناکامی قدم برداشته‌اند.
به گزارش پیشرو ورزش، «کریستیانو رونالدو» و باشگاه یوونتوس پس از قطع همکاری با یکدیگر، پای به دوران تاریک خود گذاشته‌اند و از ۲ سال پیش تاکنون، نتوانسته‌اند مقام قهرمانی کسب کنند.

رونالدو در تابستان سال ۲۰۱۸ و با قراردادی چهار ساله به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو از رئال مادرید راهی یوونتوس شد. این مبلغ برای یک بازیکن بالای ۳۰ سال و همچنین در فوتبال ایتالیا یک رکورد محسوب می‌شد.

پس از ترک رئال مادرید، رونالدو گفته بود در پی «جستجوی یک چالش تازه» در دوران فوتبال حرفه‌ای خود است اما بعدها اعتراف کرد جدایی او از جمع کهکشانی‌ها به دلیل «عدم حمایت کافی» از سوی سران این باشگاه مخصوصاً «فلورنتینو پرز»‌ رئیس رئال مادرید بوده است.

کریستیانو درباره جدایی از رئال مادرید گفته بود: زمان برای گشودن صفحه جدیدی در زندگی من رسیده است. به همین دلیل من از باشگاه رئال مادرید خواستم تا با انتقال من به یوونتوس موافقت کند.

چهار سال پیش در چنین روزی، رونالدو در اولین حضور خود در سری آ ایتالیا، جایزه بهترین بازیکن لیگ را دریافت کرد؛ افتخاری که سال بعد از آن هم تکرار شد.

امروز (َشنبه) همچنین مصادف با روزی است که رونالدو در سال ۲۰۲۱ موفق شد همراه با یوونتوس به مقام قهرمانی جام حذفی ایتالیا برسد و برای آخرین بار، فاتح یک جام شود.

رونالدو و یوونتوس در سه سال همکاری در تورین، ۲ بار قهرمان سری آ، یک بار فاتح جام حذفی و ۲ بار هم قهرمان سوپرجام ایتالیا شدند. این اتفاقات برای یوونتوس و رونالدو پس از سال ۲۰۲۱ دیگر تکرار نشد.

رونالدو به منچستریونایتد رفت و پس از یک فصل و نیم ناکام در بازگشتِ دوباره خود به اولدترافورد، در زمستان امسال و با دستمزد سالیانه ۲۰۰ میلیون یورو راهی النصر عربستان شد.

کریستیانو پس از امضای قرارداد با النصر درباره کوچ خود از سطح اول فوتبال اروپا به فوتبال آسیا گفته بود: کار من در اروپا تمام شده است. من آن‌جا همه‌چیز را برده‌ام.

البته «رودی گارسیا» سرمربی وقت النصر پس از جذب رونالدو گفته بود «اطمینان دارم کریستیانو فوتبال خود را نه در عربستان بلکه اروپا تمام خواهد کرد».

رونالدو همچنین با قهرمانی در سری آ، به تنها بازیکن تاریخ تبدیل شد که در لیگ‌های معتبر ایتالیا، اسپانیا و انگلیس صاحب عنوان قهرمانی می‌شود.

یوونتوس به عنوان پرافتخارترین تیم ایتالیا در لیگ، در سه فصل اخیر یک ناکام تمام‌عیار بوده و نتوانسته هیچ جامی را در سطح ملی و اروپایی کسب کند. آن‌ها در ایتالیا قافیه را به ترتیب به اینتر، میلان و ناپولی باخته‌اند.

آن‌ها پنجشنبه هم نتوانستند از سد سویا در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا عبور کنند. یوونتوس همچنین از فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ تاکنون در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نتوانسته بیشتر از مرحله یک‌چهارم نهایی پیشروی کند.

در حالی که سه تیم ایتالیایی اینتر، رم و فیورنتینا به ترتیب به فینال‌های سه لیگ قهرمانان، اروپا و کنفرانس رسیده‌اند، مدیر فنی سابق فیورنتینا از تأثیر حضور رونالدو در این موضوع و همچنین فوتبال ایتالیا گفته است.

«کارلوس فریتاس» می‌گوید: تأثیر رونالدو در ایتالیا منجر به بهتر دیده شدن و همچنین سرمایه‌گذاری در فوتبال کشور شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا