اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

جام جهانی فوتسال:صعود تیم ملی ایران با پیروزی ۹ گله مقابل گواتمالا

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی پرگل مقابل گواتمالا به مرحله بعد جام جهانی صعود کرد.
به گزارش پیشرو ورزش، تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۶ امروز در دومین بازی خود در گروه F جام جهانی ۲۰۲۴ در سالن جهانی بخارا به مصاف گواتمالا رفت که این بازی در نهایت با برتری ۹ بر ۴ شاگردان وحید شمسایی تمام شد.
ایران که در بازی اول خود با نتیجه ۷ بر یک ونزوئلا را شکست داده بود، با پیروزی در این مسابقه ۶ امتیازی شده و صعودش را به مرحله بعدی قطعی کرد.
گواتمالا نیز با این شکست با توجه به باخت ۶ بر ۳ از فرانسه در بازی نخست، شانس بسیار کمی برای حضور در جمع ۱۶ تیم برتر دارد.
داور اول: آلخاندرو مارتینز(اسپانیا)
داور دوم: دژان وسلیچ(صربستان)
داور سوم
: رایان شفرد(اتریش)
داور چهارم: دنیل ماتکوویچ(سوئیس)
وقت نگه‌دار: خوان کوردرو(اسپانیا)
کارت زرد: علی اصغر حسن‌زاده و محمدرضا سنگ سفیدی از ایران/ وندرلی لوییز و خوزه ریس از گواتمالا
گل: سعید احمد عباسی(۷ و ۲۸) سالار آقاپور(۱۱ و ۲۱) حسین طیبی(۱۳ و ۳۷) بهروز عظیمی(۲۵) مهدی کریمی(۳۲) برای ایران/ پاتریک رویز(۶ و ۱۵) ماروین ساندووال(۲۰) و ادگار سانتیزو(۳۸) برای گواتمالا
ترکیب ابتدایی ایران: سعید مومنی، محمدرضا سنگ سفیدی، مهدی کریمی، سالار آقاپور، بهروز عظیمی
بازیکنان چرخشی : باقر محمدی، سجاد یوسف‌خواه، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی‌، علی اصغر حسن‌زاده، مسلم اولادقباد، سعید احمد عباسی، حسین طیبی، امیرحسین داودی
سرمربی: وحید شمسایی
ترکیب ابتدایی گواتمالا: خوزه ریس، ادگار سانتیزو، ماروین ساندووال، جانی دیاز و فرناندو کامپایناک
بازیکنان چرخشی: آنخل مازاریگوس، جنر پانیاگوا، نلسون تاگره، خوزه مارین، رومن آلوارادو، پاتریک رویز، وندرلی رویز، آلن آگوییلار و برایان سانتیزو
سرمربی: کارلوس استرادا
شرح گل‌ها
دقیقه ۶
خوزه ریس پس از دریافت توپ، با دست پاس بلندی را برای رومن آلوارادو ارسال کرد که او هم با پاسی دقیق در مقابل دروازه پاتریک رویز را صاحب موقعیت کرد تا او گل اول بازی را برای گواتمالا به ثمر برساند.
دقیقه ۷
سعید احمد عباسی پس از دریافت پاس مسلم اولادقباد با یک چرخش و ضربه زیبا از پشت محوطه جریمه گل تساوی ایران را وارد دروازه حریف کرد.
دقیقه ۱۱
سالار آقاپور با یک بغل پای راست محکم پاس بهروز عظیمی را از پشت محوطه جریمه به گل دوم ایران تبدیل کرد.
دقیقه ۱۳
توپ ربایی اولادقباد و پاس او به حسین طیبی سبب شد گل سوم ایران با ضربه این بازیکن به ثمر برسد.
دقیقه ۱۵
روی ضد حمله گواتمالا بازهم پاتریک رویز موفق شد پس از دریافت پاس از آلوارادو دروازه خالی ایران را باز کند و اختلاف را به یک گل برساند.
دقیقه ۲۰
پس از برخورد ضربه فرناندو کامپایناک به سالار آقاپور، ماروین ساندووال در مصاف تک به تک با مومنی، گل تساوی گواتمالا را به ثمر رساند.
دقیقه ۲۱
ارسال کرنر برای آقاپور سبب شد این بازیکن گل دوم خود و چهارم ایران را با یک شوت محکم از زاویه بسته به ثمر برساند.
دقیقه ۲۵
سجاد یوسف خواه توپ را به بهروز عظیمی رساند تا این بار او با یک شوت پای چپ محکم به گوشه سمت راست دروازه گواتمالا موفق به گلزنی برای ایران شود.
دقیقه ۲۸
احمد عباسی این بار با پاس در عرض امیرحسین داودی در موقعیت مسلم گلزنی قرار گرفت و با یک ضربه پای چپ به سمت راست دروازه، زننده گل ششم ایران شد.
دقیقه ۳۲
این بار آقاپور در نقش یک گلساز ظاهر شد و پاس او پس از ارسال به پشت محوطه جریمه گواتمالا با ضربه مهدی کریمی در گوشه سمت راست دروازه ریس قرار گرفت.
دقیقه ۳۷
حسین طیبی نیز پس از دریافت پاس سجاد یوسف‌خواه موفق شد گل هشتم خود و دوم ایران را به ثمر برساند.
دقیقه ۳۸
پاس جنر پانیاگوا پس از برخورد به مهدی کریمی در مقابل دروازه ایران به ادگار سانتیزو رسید تا او اختلاف را بار دیگر به چهار گل کاهش بدهد‌.
دقیقه ۴۰
سعید احمد عباسی با استفاده از خالی شدن دروازه گواتمالا توپ را روی پای چپ خود کشید و گل نهم ایران را وارد دروازه حریف کرد تا موفق به ثبت هت‌تریک شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا