اخبار ورزشیتوپ و تور

جام‌جهانی والیبال| شکست میلی متری از برزیل

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در جام‌جهانی ۲۰۱۹ مقابل برزیل قرار گرفت.

به گزارش  پیشرو اسپرت و به نقل از جام‌جهانی والیبال| شکست میلی متری از برزیل/ نمایش پایاپای جوانان مقابل قهرمانخبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن از ساعت ۸:۳۰ مقابل برزیل قرار گرفت. دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل را امروز داورانی از ایتالیا و آرژانتین قضاوت کردند؛ دانیل راپی ساردا و هرنان گونزالو داوران این بازی معرفی شدند.

ایگور کولاکوویچ برای این مسابقه از ترکیب پوریا فیاضی، مسعود غلامی، علی شفیعی، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی، محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

ست نخست؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران
با وجود اینکه ایران ترکیب جوانی داشت، اما بازی را مقابل برزیل خوب شروع کرد. در امتیاز ۸ بر ۷ به سود برزیل تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. ایران در امتیاز ۱۲ بر ۱۱ از برزیل پیش افتاد و یک امتیاز بعد رنان دال‌زاتو تقاضای وقت استراحت فنی کرد. ایران توانست برتری خود را حفظ کند تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. برزیلی‌ها بازی را در نتیجه ۲۱ به تساوی کشاندند تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران تمام شد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۱  به سود برزیل
ترکیب ایران در شروع ست دوم هم تغییری نکرد. نکته‌ای که درمورد ترکیب ایران وجود دارد این است که محمدرضا موذن در بازی امروز با توجه به مصدومیت فرهاد قائمی در پست دریافت کننده بازی می‌کند و تنها لیبروی ایران محمدرضا حضرت‌پور است. برزیلی‌ها در این ست عملکرد بهتری داشتند و با نتیجه ۸ بر ۵ از ایران پیش افتادند. در امتیاز ۱۶ بر ۸ به سود برزیل تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. زمانی که نتیجه بازی ۲۳ بر ۲۰ به سود برزیل بود دال‌زاتو درخواست وقت استراحت کرد تا مبادا ملی‌پوشان ایران اختلاف را کمتر کنند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود برزیل تمام شد.

ست سوم؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود برزیل
بازی در ست سوم پایاپایی آغاز شد. در امتیاز ۸ بر ۷ به سود برزیل تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. تیم ایران بازی را در امتیاز ۱۵ به تساوی کشاند، اما در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود برزیلی‌ها بود که تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.  ایران توانست با اسپک شفیعی در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ از برزیل پیش بیفتد. در این ست هم موذن در لحظاتی بجای اسفندیار به عنوان دریافت کننده وارد زمین شد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران خاتمه پیدا کرد، اما دال‌زاتو درخواست ویدئوچک کرد و نتیجه بازی ۲۴ بر ۲۴ شد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود برزیل تمام شد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود برزیل
این ست را تیم ایران بهتر آغاز کرد و توانست اختلاف خوبی با حریف ایجاد کند، اما برزیلی‌ها اجازه ندادند این اختلاف بیشتر شود. در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. بازی در امتیاز ۸ با دفاع ساتکمپ به تساوی کشیده شد. برزیلی‌ها جوانان ایران را دست کم نگرفتند و در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود برزیل تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. زور جوانان ایران در ست چهارم هم به برزیل نرسید و شاگردان دال‌زاتو به خوبی توانستند بازی را مدیریت کنند. این ست هم در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود برزیل خاتمه پیدا کرد.

در ۱۰ تقابل اخیر تیم‌های ایران و برزیل شاگردان کولاکوویچ ۲ بار و برزیلی‌ها ۱۰ بار موفق به کسب پیروزی شده‌اند. آخرین رویارویی دو تیم در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ اتفاق افتاد که با برتری نزدیک برزیل به پایان رسید‌.

تیم ایران پیش از این مسابقه مقابل تیم‌های روسیه و مصر نتیجه را واگذار کرده بود و در ادامه تیم‌های کانادا و استرالیا را شکست داده بود. در مقابل برزیل هر ۴ مسابقه قبلی خود را مقابل تیم‌های کانادا، استرالیا، مصر و روسیه با پیروزی پشت سر گذاشته بود.

تیم ملی والیبال ایران روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه در ششمین مسابقه خود از ساعت ۱۲:۳۰ مقابل آمریکا قرار خواهد گرفت.

چهاردهمین دوره جام جهانی والیبال از ۹ تا ۲۳ مهر در سه شهر فوکوکا، ناگانو و هیروشیما ژاپن با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود که به صورت دوره‌ای به مصاف هم می‌روند.

ادامه دارد…

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 18 =

دکمه بازگشت به بالا