اخبار ورزشیورزش بانوان

تیم والیبال بانوان پیکان قهرمان ایران شد

تیم پیکان تهران با شکست سریک گنبد قهرمان لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۱ شد تا به عنوان نماینده ایران در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا ۲۰۲۳ معرفی شود.

به گزارش پیشرو ورزش ، دیدار نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران از ساعت ۱۴ امروز (جمعه ۲۱ بهمن) در سالن فدراسیون والیبال آغاز شد و تیم‌های سریک گنبد و پیکان تهران در شصت‌ودومین مسابقه این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر رفتند.

تیم پیکان در این مسابقه با اقتدار و سه بر صفر سریک را شکست داد تا در شب سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، جشن قهرمانی جام بیست‌ودوم را بگیرد. در ابتدای این مسابقه فاطمه رشیدی سرمربی پیکان تهران از ترکیب مریم حبیبی، فاطمه امینی، سمانه سیاوشی، تهمینه درگذنی، پوران زارع، فاطمه صفری و نگار کیانی (لیبرو) استفاده کرد.

در دیگر سوی میدان آیتک سلامت، فاطمه منظوری، سودابه باقرپور، شبنم علیخانی، زهرا کریمی، مائده اسکندری، هاله متقیان (لیبرو) بازیکنانی بودند که نیلوفر حجتی سرمربی سریک گنبد به میدان آورد. در ست نخست پیکان عملکرد بهتری نسبت به سریک داشت و با امتیاز ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسید تا نخستین گام سه گانه را برای کسب سکوی قهرمانی با اقتدار برداشته باشد.

در ست دوم نخستین امتیاز را سریک به دست آورد اما در امتیاز سوم پیکان پیش افتاد. رقابت دو تیم در این ست نزدیک به‌هم پیش رفت و در نهایت شاگردان فاطمه رشیدی در تیم پیکان ۲۵ بر ۱۹ فاتح میدان شدند تا از نظر ست شماری دو بر صفر از حریف پیش بیافتند. تیم پیکان در ست سوم هم با نمایشی کم اشتباه اقتدار خود را به رخ حریف کشید و به رغم تلاش نماینده سریک ۳۰ بر ۲۸ به پیروزی رسید تا در نهایت سه بر صفر فاتح این میدان شود به دومین قهرمانی خود در لیگ برتر زنان دست یابد.

پیکان با کسب قهرمانی در لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۱ به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا که از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت سال آینده به میزبانی ویتنام برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. پیکان تهران سال ۹۶ برای نخستین بار کاپ قهرمانی لیگ برتر زنان را بالای سر برد و امسال با هدایت فاطمه رشیدی مربی تیم ملی زنان ایران و حضور بازیکنان جوان برای دومین بار قهرمان شد.

ملیحه نوری به عنوان داور اول و زینب حقی به عنوان داور دوم، قضاوت دیدار نهایی لیگ برتر زنان را برعهده داشتند که به مدت ۱۰۸ دقیقه طول کشید. لیلی توکلی و شهناز برادران مهاجری، ناظرین فنی و داوری این دیدار حساس بودند که به‌رغم حساسیت بالا هیچ کارت زرد و قرمزی نداشت و ۴۰۰ تماشاگر علاقمند به والیبال دو تیم را در دیدار نهایی همراهی کردند.

تیم‌های پیکان و سریک گنبد در پایان مرحله مقدماتی با ۱۳ برد، یک شکست و به ترتیب ۴۱ و ۳۹ امتیاز به عنوان تیم‌های اول و دوم جدول به مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر زنان صعود کردند. پیکانی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی با دو پیروزی مقابل ذوب‌آهن اصفهان به دیدار نهایی صعود کردند اما جدال سریک گنبد با سایپا تهران در سه مسابقه پیگیری شد که در دیدار نخست سایپا در گنبد فاتح میدان شد و نارنجی‌پوشان در دو مسابقه بعدی در تهران و گنبد نتیجه را به سریک واگذار کردند.

بدین ترتیب مراحل مقدماتی و ‌نهایی لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۱ با ۶۲ مسابقه پیگیری شد و با قهرمانی پیکان به پایان رسید و سریک گنبد با پذیرش شکست در مسابقه نهایی به مقام نایب قهرمانی اکتفا کرد. همچنین تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و سایپا تهران مقام سوم مشترک لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۱ را به دست آوردند. در مجموع دو میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون ریال پاداش به چهار تیم برتر بیست‌ودومین لیگ برتر والیبال زنان به قرار زیر تعلق می‌گیرد.تیم اول: یک میلیارد و دویست میلیون ریال، تیم دوم: هفتصد و پنجاه میلیون ریال و تیم سوم: پانصد میلیون ریال (۲۵۰ میلیون ریال برای هرتیم)

رده‌بندی نهایی لیگ برتر زنان در سال ۱۴۰۱ به قرار زیر است:

پیکان تهران قهرمان
سریک گنبد نایب قهرمان
ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران سوم مشترک
مس رفسنجان رتبه پنجم
طلوع‌مهر یزد رتبه ششم
جهان‌بین چهار محال رتبه هفتم
صدیق گفتار وارنا رتبه هشتم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا