اخبار ورزشیورزش بانوان

تیرهایی که به هدف نخورد

کاروان ورزشی تیراندازی در مسابقات جهانی چین نه تنها هیچ مدالی کسب نکرد بلکه ملی‌پوشان در ماده‌های مختلف جواز حضور در فینال را هم کسب نکردند.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، مسابقات جهانی تیراندازی به میزبانی چین به پایان رسید که در پایان این رقابت‌ها ایران بدون مدال و با کسب یک سهمیه المپیک در تفنگ بادی ۱۰ متر توسط نجمه خدمتی به کار خود پایان داد.

این مسابقات از هفته گذشته در پکن آغاز شد و بیش از ۵۰۰ ورزشکار از ۶۷ کشور جهان برای کسب سهمیه المپیک به رقابت پرداختند. در پایان این رقابت‌ها هند موفق شد با ۳ طلا و یک نقره در رده نخست قرار بگیرد. چین نیز با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز در رده دوم قرار گرفت.

* یک فینالیست در تفنگ

کاروان ورزشی ایران در حالی راهی مسابقات جهانی چین شد که نتوانست برای آمادگی بیشتر به دلیل مشکلات مالی در دورتموند اردوی تدارکاتی برگزار کند به همین دلیل چند روز زودتر راهی چین شد تا ورزشکاران با شرایط آب و هوایی بتوانند خودشان را وفق دهند و از طرفی با فشنگ چند روزی تمرین کنند.

در این مسابقات در تفنگ بادی ۱۰ متر، نجمه خدمتی موفق شد راهی فینال شود و با وجود کسب عنوان پنجمی به لطف سهمیه‌هایی که حریفان کسب کرده بودند، نخستین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد.

در ماده‌های دیگر از جمله تفنگ سه وضعیت با وجود اینکه الهه احمدی در این ماده صاحب مدال بود، اما در این دوره از مسابقات حتی جواز حضور در فینال را هم کسب نکرد. در بخش مردان هم ایران نه در تفنگ بادی و نه در سه وضعیت نماینده‌ای در فینال نداشت. براین اساس پرونده ایران در تفنگ با بدترین نتایج بسته شد.

پوریا نوروزیان، امیرمحمد نکونام، الهه احمدی، حسین باقری، نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان ورزشکاران اعزامی در تفنگ بودند.

* تپانچه بدون مدال، بدون سهمیه!

فدراسیون تیراندازی در تپانچه به دلیل مشکلات مالی و البته به گفته دبیر فدراسیون به دلیل رکوردهایی که ورزشکاران داشتند، تیم ملی مردان را راهی چین نکرد تا ایران در مسابقات میکس تپانچه نماینده‌ای نداشته باشد.

در تپانچه بادی ۱۰ متر، گلنوش سبقت‌الهی راهی فینال شد اما با کسب عنوان هشتمی نه مدال گرفت و نه سهمیه المپیک. در تپانچه ۲۵ متر هم با وجود اینکه هانیه رستمیان مدال برنز جهانی را در کارنامه دارد، در این دوره جواز حضور در فینال را کسب نکرد تا بدترین نتایج برای ایران رقم بخورد.

هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی و مینا قربانی ورزشکاران اعزامی تیم ملی تپانچه ایران بودند.

* زنگ خطر به صدا درآمد

تیم ملی اهداف پروازی هم پیش از این در مسابقات جهانی امارات هیچ نتیجه‌ای کسب نکرد تا ناکامی بزرگ برای تیراندازی رقم بخورد. کار ایران در مسابقات جهانی چین هم تمام شد. اگرچه چند مسابقه جهانی و یک رقابت قاره‌ای برای کسب سهمیه المپیک توکیو برگزار خواهد شد، اما عدم وجود مهمات، لغو اردوهای برون‌مرزی و مشکلات مالی نگرانی‌هایی را به وجود آورده و کسب مدال و سهمیه را کسب کرده است.

ورزشکارانی که سابقه حضور در المپیک را داشته‌اند از جمله الهه احمدی و پوریا نوروزیان در چند مسابقه اخیر جهانی نتایج قابل قبولی نداشته‌اند. بعضی از ورزشکاران نیز در برخی از مسابقات خوب ظاهر شده و در برخی دیگر حتی از حضور در فینال بازمانده‌اند. این وضعیت تیراندازی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و زنگ خطر را به صدا درآورده است. حالا باید دید در آینده تیراندازی می‌تواند تعداد سهمیه‌هایی را که در المپیک ریو داشت تکرار کند؟

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا