اخبار ورزشیسایر اخبار

تیراندازی در بحران/ شلیک‌هایی که از هدف دور می‌شوند

در حالی که مسابقات کسب سهمیه المپیک در تیراندازی از چند روز دیگر آغاز می‌شود اما مشکلات مالی، لغو اردوهای برون‌مرزی و تهیه فشنگ و مهمات، تیراندازی را با بحران مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ورزشکاران تیراندازی از دیرباز با مشکلات تهیه فشنگ و مهمات مواجه بودند و تا الان هنوز هیچ راه حل اساسی برای این مشکل پیدا نشده است.

تیراندازان کشورمان پیش از این برای حضور در میادین مهم از جمله مسابقات کسب سهمیه المپیک اردویی را در هانوفر برگزار می‌کردند تا هم سلاح و مهمات‌شان را به روز کنند هم مقداری فشنگ برای تمرینات ملی‌پوشان فراهم شود.

این اردوی برون‌مرزی در زمان سیدمهدی هاشمی همیشه در فواصل مختلف برقرار بود اما در زمان ریاست علی دادگر در فدراسیون تیراندازی، این اردوها به دلایل مختلف برگزار نشد که تاثیر آن را در نتیجه تیراندازان در بازی‌های آسیایی شاهد بودیم. کاروان تیراندازی ایران در جاکارتا با ۱۸ ورزشکار فقط یک مدال برنز کسب کرد تا انتقادات از این رشته زیاد شود.

با وجود حاشیه‌های زیادی که در اردوهای ملی وجود دارد و اعتراضات گسترده ملی‌پوشان به خاطر حقوق‌های ناچیز که پیش از این مفصل به آن پرداخته شده است، قرار بود قبل از مسابقات جهانی هند که اول اسفند آغاز می‌شود، تیراندازان اردویی را در هانوفر برگزار کنند اما این اردو هم لغو شد تا فدراسیون راه حل دیگری را پیش روی کادر فنی و تیراندازان بگذارد و آن اعزام زودتر به هند است.

در حالی که اردوی هانوفر بهترین فرصت بود تا ورزشکاران با فشنگ‌های استاندارد تمرین کنند، این فرصت از دست رفت. قرار است تیراندازان چند روزی زودتر از آغاز مسابقات جهانی به هند سفر کنند و اردویی چند روزه در این کشور داشته باشند، اما فشنگ‌هایی که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، قطعا کیفیت لازم را نخواهد داشت.

کاروان تیراندازی ایران در نخستین مسابقه کسب سهمیه المپیک که در کره جنوبی برگزار شده بود، نتیجه‌ای نگرفت و باید دید با این اوضاعی که فدراسیون تیراندازی دارد، این بار ورزشکاران چه نتایجی کسب خواهند کرد؟

تیراندازی در المپیک ریو ۵ سهمیه داشت و یکی از رشته‌های مدال‌آور در المپیک و بازی‌های آسیایی به شمار می‌رود اما در دوره ریاست جدید این رشته نه تنها در بازی‌های آسیایی نتیجه‌ای نگرفت بلکه با لغو سفرهای برون‌مرزی مشخص نیست چه تعداد سهمیه المپیک کسب شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + دو =

دکمه بازگشت به بالا