اخبار ورزشیسایر اخبار

تکلیف مهم رئیس جمهور به سجادی و حمایت کامل از تیم ملی فوتبال برای موفقیت در جام جهانی

وزیر ورزش و جوانان گفت: رئیس جمهور به من دستور داد هر نوع حمایتی لازم است انجام شود تا تیم ملی در جام جهانی موفق باشد.

به گزارش پیشرو ورزش، حمید سجادی در حاشیه حضورش در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی اظهار داشت: طاعات و عبادات همه مردم قبول باشد و پیشاپیش عید سعید فطر را هم تبریک می‌گویم. از موسوی لارگانی، نماینده مجلس که خودش عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی است تشکر می‌کنم. علیرضا دبیر هم همیشه ذکر خیر او را کرده و می‌گوید یکی از منظم ترین اعضای هیات رئیسه که همیشه در تمام جلسات حضور دارد. فلسفه حضور ما گاهی این است که فرهنگ سپاس و تشکر را داشته باشیم. بخشی از وظایف ما هم این است که عزیزان دست اندرکار حس کنند تنها نیستند و ما هم در کنارشان هستیم و آنها را درک می‌کنیم.

وی ادامه داد: وجود این عزیزان ذی قیمت است زیرا انرژی گذاشته و انگیزه دارند. حضور علیرضا دبیر در کنار کادرفنی، انرژی مولدی دارد. جدا از رابطه رسمی، با محمد بنا و پژمان درستکار که در کادرفنی کشتی آزاد و فرنگی مسئولیت دارند و همچنین دستیاران و همکاران‌شان، ارتباط دوستانه ای دارد. حضور ما هم در این مجموعه به این دلیل است که اول خودمان دوست داریم. دومین دلیلش وظیفه‌ کاری‌مان است. همچنین اگر خدا قسمت کند، می‌خواهیم قوت قلب این عزیزان باشیم. البته این حضور جنبه نظارت هم دارد. باید از مسائلی که در ورزش اتفاق می‌افتد، مطلع باشیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: باید این موارد را درک کرده و خیلی خوب و بدون واسطه در جریان امور قرار بگیریم. باید از لحاظ مالی و معنوی در کنار عزیزان‌مان در فدراسیون کشتی باشیم. روسای فدراسیون‌ها دل‌شان به همین اتفاقات خوش است منتهی به شکل اخص درمورد کشتی باید بگویم با توجه به اینکه خودمان ورزشی هستیم، می‌بینیم و درک می‌کنیم، کشتی از ابعاد و شاخصه‌های مختلف رو به جلو است. یکی از این بعدها مدال آوری و استمرار مدال ها است.

سجادی عنوان کرد: فرهنگ‌سازی، زنده نگه داشتن، به روزرسانی امکانات کشتی، درک ورزشکاران و پای کار آنها بودن اتفاق خیلی مهمی است که در کشتی می‌افتد. بخش مهمی از این کار را هم دبیر به دوش می‌کشد. در کنار او باید وظایف ذاتی خودمان را داشته باشیم. به عنوان یک دوست و برادر در ورزش با دبیر آشنا هستم و دوران ورزشی با هم داشتیم. هرچند وقتی من مشغول کنار گذاشتن ورزش بودم، او درخشید و مدال طلای خوش رنگ المپیک ۲۰۰۰ سیدنی را به دست آورد. همان المپیکی که من پای پرواز خط خوردم. هرچند امتیاز کافی برای حضور در مسابقات کسب کرده بودم اما از لیست نفرات پروازی خط خوردم. در آن المپیک دبیر، رضا زاده و حسین توکلی مدال طلا گرفتند که در حافظه همه مانده است.

وی تصریح کرد: به نوعی اشتراک هم دوره‌ای داریم. هر دو ما از جنوب تهران خاطرات خیلی خوبی داشته و دوستان مشترکی هم داریم. الان هم همکار هستیم. هرچند من خادم ورزش و جوانان در وزارت ورزش هستم اما خداوند را شاهد و ناظر می‌گیرم که اصلا خود را از روسای فدراسیون‌ها دور نمی‌دانم و خودشان هم می‌دانند در کنارشان هستم. قبل از حضور در سالن کشتی در فدراسیون وزنه‌برداری در خدمت علی مرادی رسیدیم. امروز اولین روز اردوی تیم وزنه برداری بود. آنجا هم گفتم دوست دارم ورزشکاران به عنوان یک دوست و برادر مرا کنار خود حس کنند.

وزیر ورزش و جوانان افزود:‌ دولت مردمی و انقلابی رئیسی همین روحیه را دارد که باید فاصله‌ها را کنار بگذاریم و در کنار عزیزان باشیم. البته دبیر پروژه‌های دیگری هم دارد که قول داده به زودی آنها را هم به افتتاح برساند.

سجادی درمورد جلسه و ضیافت روز گذشته اهالی ورزش با رئیس جمهور، خاطرنشان کرد:‌ رئیسی علاقه مند بود با اقشار، طیف‌ها و صنوف مختلف در ماه مبارک رمضان جلسه افطاری داشته باشد. قسمت شد با منتخبی از جامعه ورزش، پیشکسوتان و دست‌اندرکاران در خدمت او باشیم. ۱۴-۱۳ نفر از عزیزان خیلی راحت و دلی آنچه مدنظرشان بود با رئیس جمهور در میان گذاشتند. برخی پیشکسوتان هم صحبت و تجارب خود را عنوان کردند. من هم در حد ۶-۵ دقیقه گزارش مختصری تقدیم کردم. سخنرانی پایانی و جمع‌بندی را هم در محضر رئیس جمهور داشتیم.

وی ادامه داد: رئیسی نکات بسیار ارزشمندی مطرح کرد. چندین مطلب مهم را تیتروار اشاره کرد اما صحبت‌هایش دو فراز مهم داشت. یکی از مهم‌ترین دستوراتی که به من دادند و تکلیف کار من است، مردمی کردن ورزش بود. برنامه ریزی ما هم روی همین موضوع است. عدالت باید در ورزش رایج شود و عدالت محوری را دنبال کنیم. همچنین به توجه و اهتمام ویژه‌ روی ورزش بانوان تاکید کردند. همچنین برای چهار ضلع ورزش یعنی ابعاد تعلیم و تربیت، همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای هم برنامه ریزی دارند. رئیسی اشاره کرد از من خواسته نکات ویژه ای را در این ابعاد مدنظر داشته باشم. همچنین باید برنامه خوبی داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: کار سند تحول ورزش هم شروع شده و تقریبا به مرحله اجرایی رسیده است. نکته آخر رئیسی که از همین امروز صبح کار آن را شروع کردم این بود که گفتند دوست دارد نیازهایی که ورزشکاران و پیشکسوتان در جلسه روز گذشته مطرح کردند، دیگر نشنود و این موارد برطرف شود.

سجادی درباره آخرین وضعیت بودجه فدراسیون کشتی پاسخ داد: با دبیر جلسه می‌گذاریم. اولین فدراسیونی که قرار است درباره بودجه اش جلسه بگذاریم، کشتی است. باید بنشینیم و برنامه ریزی کنیم تا بودجه را مطابق آنچه تا پایان سال نیاز دارند، ببندیم.

وی درباره اینکه ظاهرا رئیس جمهور برای رفع مشکلات مالی فدراسیون فوتبال هم قول مساعدی داده است، گفت: فرمودند همه نوع حمایت‌ها را انجام بدهید. خودش هم به من دستور داد هر نوع حمایتی لازم است انجام بدهید تا تیم ملی در جام جهانی موفق باشد. بازی باکیفیتی داشته باشد و مردم با دیدن بازی‌های تیم ملی لذت ببرند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا