اخبار ورزشیفوتبال جهان

توقف فرانسه و پیروزی پرتغال در مقدماتی جام‌جهانی

فرانسه، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸، در اولین گام در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل اوکراین با تساوی ۱-۱ متوقف شد.

به گزارش پیشرو ورزش و به نقل از  “ورزش سه”، شاگردان دیدیه دشان که در جام جهانی قبلی به عنوان قهرمانی رسیدند، رقابت های مقدماتی جام جهانی قطر را با تساوی آغاز کردند.

در دیدار امشب که در ورزشگاه استاد دو فرانس پاریس برگزار شد، ابتدا این تیم فرانسه بود که در دقیقه ۱۹ به گل رسید. آنتوان گریزمان که در سمت چپ محوطه جریمه اوکراین صاحب توپ شده بود، با یک ضربه تماشایی، توپ را به گوشه دروازه حریف فرستاد.

نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید اما در ابتدای نیمه دوم، تیم میهمان به گل تساوی رسید. سیدورچوک که با پاس در عرض کاراوائف صاحب موقعیت شده بود، ضربه ای به توپ زد که بعد از برخورد به پرسنل کیمپمبه تغییر مسیر داد و وارد دروازه هوگو لوریس شد. تعویض های تهاجمی دشان و ورود عثمان دمبله، پل پوگبا و آنتونی مارسیال هم نتیجه نداد و در نهایت بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

اما پرتغال، قهرمان یورو ۲۰۱۶ و لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۱۹، که در ورزشگاه آلیانز تورین مقابل آذربایجان قرار گرفت، با نتیجه ۱-۰ به پیروزی رسید.

تک گل این دیدار را ماکسیم مدودف، مدافع راست آذربایجان، به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. روی یک ارسال به محوطه جریمه آذربایجان بود که ماگومدالیف توپ را با مشت دفع کرد اما توپ به مدودف برخورد کرد و وارد دروازه این تیم شد.

پرتغالی ها موقعیت های دیگری هم برای گلزنی داشتند اما توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با همان یک گل به پایان رسید.

بلژیک هم که میزبان ولز بود، موفق شد این تیم را ۳-۱ شکست بدهد.

در این دیدارابتدا این ولز بود که به گل رسید. در دقیقه ۱۱، روی پاس گرت بیل، هری ویلسون دروازه بلژیک را باز کرد. اما این نتیجه تا دقیقه ۲۲ پایدار بود و کوین دی بروین کار را به تساوی کشید. در دقیقه ۲۸، تورگان هازارد توانست بلژیک را پیش بیندازد و پنالتی دقیقه ۷۳ روملو لوکاکو، پیروزی شیاطین سرخ را قطعی کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا