اخبار ورزشیورزش بانوانورزش تهران

تهران میزبان مسابقات کبدی دختران جوان کشور شد

سید جواد نیک قلب دبیر هیات کبدی استان تهران از میزبانی مسابقات کبدی دختران جوان ایران در رودهن خبر داد.به گزارش مازیار خویشوند سردبیر پیشرو ورزش و به نقل از جوان آنلاین:
سید جواد نیک قلب دبیر هیئت کبدی استان تهران به عنوان پیشکسوت کبدی و از مربیان و مدیران با سابقه این ورزش، نفوذ و علاقمندی کبدی در بین جوانان و نوجوانان رو چطور می بینید؟
با عرض سلام و احترام خدمت شما. باید عرض کنم در حال حاضر استان تهران قطب کبدی در بخش بانوان کشور می‌باشد.
پتانسیل‌های زیادی هم در بخش دختران و هم در پسران وجود دارد که با تشکیل اتاق فکر و کمیته‌های مختلف در هیئت کبدی استان تهران در بخش‌های استعداد یابی، همگانی، آموزش و قهرمانی که از مهمترین عوامل پیشرفت تخصصی در هر رشته می‌باشد تلاش میکنیم بتوانیم انگیزه‌های فعالیت در این رشته جذاب و مدال آفرین را در بخش نونهالان، نوجوانان و جوانان بالاببریم.

در حال حاضر در سمت دبیر هیئت کبدی استان بزرگ تهران مشغول هستید، چالش‌های پیش روی کبدی تهران رو در چه موضوعاتی می بینید؟ از ظرفیت تهران هم بفرمائید.
ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار بزرگ و ارزشمندی در استان تهران وجود دارد که برای ساماندهی آن برنامه ریزی دقیق و مدونی صورت گرفته است.
مهمترین چالش‌هایی که تا به امروز پیش روی مجموعه هیئت کبدی استان تهران قرار دارد نداشتن آکادمی تخصصی کبدی، سالن تمرین اختصاصی کبدی، پایگاه استعدادیابی
و همچنین مهمترین نکته نبود اسپانسر و درآمد‌های مالی می‌باشد. اما با تمام این اوصاف به صورت جهادی مسیر خوبی تا به امروز پیش رفتیم که امیدوارم نگاه ویژه‌ای به این رشته که برای اولین بار مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون در بخش بانوان و طلای بازی‌های آسیایی در بخش آقایان را کسب کرد صورت بگیرد.

بانوان کبدی کار تهران از برجسته‌ترین ورزشکاران کشور هستند، در زمینه جذب استعداد چه اقداماتی انجام می‌دهید؟
مطمئنا برای رشد و توسعه و جذب استعداد باید در بخش پایه زمان زیادی بگذاریم و از افراد متخصص استفاده کنیم. انگیزه سازی و نشان دادن مسیر پیشرفت مطمئنا خانواده‌ها را همراه خواهد کرد. مهمترین کار هیئت کبدی استان تهران ورود به بخش آموزش و پرورش استان تهران و همچنین شروع فعالیت دربخش دانشگاه‌های استان تهران میباشد. همچنین با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های مربیگری و داوری و برگزاری جشنواره‌های مختلف و بازی‌های بومی محلی در سرتاسر تهران بزرگ توانستیم شیرینی کبدی را تا دل دورترین و محروم ترین نقاط استان، شهرستان‌ها و روستا‌ها برسانیم.

استان تهران میزبان بزرگترین رویداد کبدی کشور بعد از پاندمی کرونا هست، آماده هستید؟
با قدرت آماده ایم. بنا به در خواست هیئت کبدی استان تهران و موافقت ریاست فدراسیون کبدی و همچنین مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان تهران، میزبان مسابقات قهرمانی جوانان کشور انتخابی تیم ملی در بخش دختران هستیم.
با برنامه ریزی دقیق، تشکیل کار گروه و انتخاب مسئول اجرایی مسابقات و تقسیم وظایف در بخش‌های مختلف امیدوارم میزبان شایسته‌ای برای برگزاری این دوره از مسابقات باشیم؛ و در آخر جا دارد از ریاست محترم فدراسیون کبدی دکتر عباس اورسجی بابت حمایت‌های بی دریغ از هیئت کبدی استان تهران و همچنین مدیر کل جهادی استان تهران آقای جوادی که نگاه ویژه‌ای به رشته ورزش کبدی دارند تشکر کنم. همچنین خسته نباشید و خدا قوت بگم خدمت ریاست محترم هیئت کبدی استان تهران آقای حسین عنصری بابت پیگیری‌های شبانه روزی و همراهی ایشان در مسیر پیشرفت کبدی استان تهران.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا