اخبار ورزشیسایر اخبار

تغییر اساسنامه ارسالی به IOC؛ گمشده در ترجمه!/ چه کسی رحیمی را به لیست اضافه کرد؟

اساسنامه کمیته ملی المپیک در حالی به IOC ارسال شد که ترجمه انگلیسی آن با متن فارسی تفاوت داشت.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اساسنامه کمیته ملی المپیک بعد از تصویب در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و همین طور مجمع عمومی با تغییراتی مهم در برخی از بندها از جمله انتخاب دبیر کل و خزانه‌‌دار به پیشنهاد رئیس کمیته و تصویب هیات اجرایی در تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ارسال شد.

بعد از اصلاح اساسنامه و ارسال آن به IOC، یکی از اعضای کمیسیون‌های کمیته متوجه تغییرات در یکی از بندهای اساسنامه در ترجمه انگلیسی شد. در حالی که در اساسنامه کمیته این نکته اعلام شده بود که دبیرکل و خزانه‌دار باید از اعضای مجمع باشند، در ترجمه اساسنامه این بند تغییر کرده بود به این صورت که این اجازه را می‌داد تا دبیرکل و خزانه‌دار افرادی غیر از اعضای مجمع باشند.

تغییر در ترجمه اساسنامه در حالی رخ داد که رئیس کمیته بلافاصله بعد از اطلاع از این موضوع اصلاحیه‌ای را به IOC فرستاد. همین تغییر عجیب در اساسنامه سبب بروز اختلافات در کمیته شده و برخی ها مدعی شدند که این تغییر متن اصلی و ترجمه شده، عامدانه انجام پذیرفته است.

اساسنامه کمیته ملی المپیک از سوی IOC به صورت شفاهی مورد تایید قرار گرفته اما هنوز به صورت کتبی تاییدیه‌ای به ایران ارسال نشده است.

*عضو مشکوک در کمیسیون OCA!

اتفاق جالب دیگری که در کمیته ملی المپیک رخ داد، مربوط به اعضای کمیسیون‌های مختلف شورای المپیک آسیاست. در حالی که کمیته ملی المپیک نام اصغر رحیمی رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی را به شورای المپیک آسیا نداده بود، اما در سایت OCA نام وی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون ورزش ذکر شده است. شایعات مختلفی در این باره مطرح شد؛ اینکه شورای المپیک آسیا خودش با شناختی که از رحیمی دارد وی را به عنوان یک عضو کمیسیون ورزش معرفی کرده و شایعه دیگر اینکه بعد از تایید اسامی نهایی، نام رحیمی به لیست اضافه شده است اما اینکه چه کسی نام وی را اضافه کرده، هنوز مشخص نیست و همین باعث بروز ابهامات جدی در این لیست شده است.

اصغر رحیمی در زمان معرفی سیدرضا صالحی‌امیری به عنوان خبره ورزشی برای حضور در انتخابات یکی از منتقدان وی به شمار می‌رفت اما مدت‌ها بعد از انتخاب صالحی‌امیری به عنوان رئیس، باز هم به فعالیت خود ادامه داد.

وی حتی به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک جوانان راهی بوینس‌آیرس شد اما در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه صالحی‌امیری دست به تغییر زد و پیمان فخری جایگزین اصغر رحیمی به عنوان رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا