اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

تشریح ایرادهای ورزشگاه‌های لیگ برتر و آخرین وضعیت فساد در فوتبال توسط علوی

سخنگوی فدراسیون فوتبال ایرادهای برخی ورزشگاه‌های لیگ برتر و آخرین وضعیت فساد در فوتبال را تشریح کرد.
به گزارش پیشرو ورزش، امیرمهدی علوی درمورد آخرین تصمیمات کارگروه نظارت بر قراردادهای فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در ابتدا برای اردشیر لارودی که از بزرگان ورزش و رسانه است، آرزوی سلامتی دارم. کارگروه مربوطه با توجه به روندی که در فصل گذشته طی شد، نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت‌ها را مورد بررسی قرار داد و منصور قنبرزاده و همکارانش در این زمینه جلسات متعددی داشتند. البته این روند باید به تایید هیات رییسه فدراسیون برسد.
سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: نکته مهم‌تر این است که فضای مربوط به آیین‌نامه‌ها قبل از تایید نهایی بازهم فرصت برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی را دارد. به همین دلیل نکات مختلف تحت نظر اعضای کارگروه خواهد بود و آن را به باشگاه‌ها منتقل خواهند کرد. در نهایت امیدواریم آیین‌نامه پس از تصویب هیات رئیسه فضا به شرایطی برسد که همه آرا و نظرات را در جهت بهینه‌سازی داشته باشیم.
وی درمورد نهایی شدن استفاده از VAR در فصل آینده لیگ برتر، گفت: با پیگیری همه جانبه در مجموعه فدراسیون فوتبال، شخص مهدی تاج و پیگیرهای حوزه روابط امور بین الملل، ممبینی(دبیر کل فدراسیون) سایر عزیزان مرتبط و پیگیری‌های مجدانه هاشمی وزیر ورزش و دستوراتی که دادند، این موضوع اجرایی شد. او دستورهای دیگری هم داد و دیدیم پس از سال‌ها واگذاری استقلال و پرسپولیس صورت گرفت. امیدواریم همین روند و تلاش زیاد، دولت سیزدهم در دولت چهاردهم هم اتفاق بیفتد.
علوی اضافه کرد: بلافاصله پس از پایان لیگ موضوع سخت افزار باشگاه‌ها مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت. از لحاظ نرم‌افزاری که مربوط به جذابیت است، لیگ ما خوشبختانه همیشه در بهترین حالت قرار دارد. موضوع امکانات و سخت افزار شامل، نصب کمک داور ویدیویی، سکوها،VIP،VVIP, جایگاه رسانه‌ای بهینه‌سازی و تعمیر جایگاه میهمانا و میکسدزون است‌. براساس استانداردهای فیفا و AFC، ۴۲ مورد احصاء شد.
وی افزود: در اولین جلسه ستاد استاندردسازی ورزشگاه‌ها، بر اساس این معیارها ورزشگاه خاطره انگیزه پاس قوامین کاملاً از دور میزبانی مسابقات خارج شد. در گذشته این ورزشگاه شرایط میزبانی از تیم طرفدار را داشت، اما در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد. سپس کارگروه سراغ سایر برنامه‌های حوزه مرتبط رفت.
مدیر روابط عمومی فدراسیون اشاره کرد: ۱۰ ورزشگاه کم نقص هستند اما برخی استادیوم‌ها برای شروع فصل جدید، نیاز به همت و پیگیری عمومس در استان خودشان دارند. استانداران، مدیر کل اداره ورزش و جوانان، روسای هیئت فوتبال و باشگا‌ه‌های استان باید در این مورد پیگیری کنند و با یک تلاش شبانه روزی بدون تعطیلی حتی در ایام آخر هفته، کاری کنند تا شروع فصل آینده ورزشگاه‌های مذکور آماده مسابقات شوند.
وی تصریح کرد: زمین ورزشگاه شهید نصیری یزد باید عوض شود. چادر ملو تیم تازه وارد لیگ برتر است و باید این تغییرات را رقم بزند. باید ورزشگاه دوم خودشان را هم معرفی کنند. سازه ورزشگاه سیروس قایقران عزیز هم که میزبان بازی‌های ملوان است، ایراد دارد. در بحث ایمنی و امنیتی دارای دچار ایراد است. این ورزشگاه در بحث رینگ امنیتی دچار مشکل است که بحث خیلی مهمی است. بنابراین باید تلاش گسترده‌‍ای در مجموعه استان گیلان صورت بگیرد تا این موضوع به سرانجام برسد. چمن ورزشگاه غدیر اهواز دارای ایراد دارد. همچنین حوزه امنیتی اطراف ورزشگاه را باید ارتقا ببخشد.
سخنگوی فدراسیون عنوان کرد: بحث ورزشگاه وطنی قائم شهر، مربوط به ورودی است. اتوبوس امکان ورود به ورزشگاه را ندارد. امیدواریم با توجه به علاقه‌مندی هواداران و زحمتکش بودن مجموعه مدیران نساجی، این بحث و شرایط بخشی از سکوها را بهبود ببخشند. از استادیومی آماده نشود، باید ورزشگاه جایگزین را معرفی کند. با این وجود امیدواریم به شروع لیگ برسند. یکی از ورزشگاه‌هایی که اسم بردم فضای اطرافش مدرسه‌ای وجود دارد. این امکان وجود دارد که بعد از ظهر(زمان برگزاری بازی) تعاملی صورت بگیرد تا مدرسه جایگزینی برای جایی باشد که قرار است رفت و آمدها در آن صورت بگیرد.
علوی درمورد ورزشگاه فولادشهر اصفهان تصریح کرد: ورزشگاه نیازمند به روزرسانی جدی امکانات در حوزه زمین چمن، ورودی‌ها و موارد دیگر است. البته تختی خرم آباد را هم داریم. بازدید توسط ناظران صورت گرفته است. واقعاً باید به صورت تمام وقت در تمام هفته کار شود تا در شروع لیگ برتر بتوانند از شرایط میزبانی برخوردار باشند.
وی درمورد مشکلات ورزشگاه‌ها آزادی، توضیح داد: ورزشگاه آزادی همچنان بهترین ورزشگاه کشور ما است. با توجه به همتی که وزیر ورزش و جوانان و حسین طلا، رئیس توسعه و تجهیز اماکن ورزشی دارند در آنجا هم به صورت ویژه مشغول کار هستند. این ورزشگاه در شرایط ترمیم است اما با توجه در شرایطی که فینال حذفی داشت به نوعی وسط بنایی میزبانی کرد.
مدیر روابط عمومی فدراسیون درپاسخ به این سوال که آیا ایرادهای سیستم VAR در بازی روز گذشته و اتلاف ۶ دقیقه وقت برای اعلام پنالتی به خاطر همین بنایی بود، تصریح کرد: مشکل آن زمان، به دلیل یک اخلال ارتباطی بود. با تلاش دانیال مرادی رئیس دپارتمان داوران بلافاصله موضوع برطرف شد. این موضوع ارتباطی به ما نداشت، در کل سکوها و ورزشگاه مشغول تعمیر هستند.
علوی گفت: به دلیل دستور وزیر محترم، شرایطی رقم خورد که فینال جام حذفی در آن فضا به بهترین شکل برگزار شد. می‌دانم که از امروز دوباره فضای بهینه‌سازی و ترمیم در ورزشگاه آزادی رقم خورده است. امیدوارم ورزشگاه آزادی زودتر برسد. چرا که مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، میزبانی بازی‌های لیگ نخبگان و هفته‌های ابتدایی لیگ برتر را هم پیش‌رو داریم.
وی اضافه کرد: به همین دلیل مکاتباتی با ورزشگاه تختی داشتیم که این ورزشگاه در شروع لیگ به عنوان جایگزین استفاده شود. در دهه هشتاد هم وضعیت مشابه شکل گرفته بود. در آن مقطع، ورزشگاه آزادی در شرایط ترمیم بود و چمن ورزشگاه مشغول بهینه‌سازی بود. فکر می‌کنم ورزشگاه تختی به مدت یک فصل میزبان مسابقات لیگ برتر بود. البته قطعاً در این فصل، آنقدر طول نمی‌کشد. ما امیدواریم با تلاش‌های ورزشگاه آزادی و پیمانکار همچنین دستورات اکید مقام عالی وزارت ورزش و مجموعه توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، حداکثر ۲ یا ۳ هفته بعد از شروع لیگ به مسابقات برسد.
سخنگوی فدراسیون درمورد آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران، شایعات و احتمال تنبیه انضباطی یا سقوط برخی تیم‌ها، تاکید کرد: فکر می‌کنم مقام محترم قضایی و دادگستری کرمان در این زمینه توضیحات کامل را در ۲ نوبت، آنطور که من دیدم داشتند. این مسئولان تنویر افکار و شفاف‌سازی داشتند که تعداد افراد حاضر در این پرونده و متهمان تحت تحقیق چند نفر هستند.
علوی اضافه کرد: حرف‌های رسانه‌های آنطرف آب که مشخص است. در مورد آن افراد و شبه‌رسانه‌هایشان بحثی نداریم اما در حوزه رسانه‌های داخلی از همکاری کامل رسانه‌ها در این موضوع تشکر می‌کنیم که به بحث تسهیل امر فدراسیون فوتبال هم کمک کردند. کمیته اخلاق در این موضوع پرونده مفتوح دارد. یونس اسدی مقدم، رئیس کمیته در ۲ هفته اخیر و قبل از آن افرادی را فرا خواندند.
مدیر روابط عمومی فدراسیون گفت: این موضوع وارد فاز جدیدی در کمیته اخلاق خواهد شد. امیدواریم همه ابعاد این پرونده با نظارت رکن قضایی فدراسیون در کنار تلاش‌ها و زحمات مجموعه دادگستری کرمان و مقامات صالحه قضایی داشتند، مشخص شود. امیدواریم شرایطی رقم بخورد که فوتبال ما در لیگ بعدی با آرامش روانی علاقه‌مندان و هواداران به کار خود ادامه بدهد. کمیته اخلاق تنبیهات فوتبالی این پرونده را ابلاغ خواهد کرد. به تبع آن ممکن است روندهای جدیدی هم در حوزه مباحث مختلف وجود داشته باشد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا