اخبار ورزشیفوتبال جهان

تساوی در لندن؛ یک امتیاز و کلی افسوس!

لیورپول در دیدار مقابل آرسنال فقط به یک امتیاز رسید.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از وبسایت نود، تساوی در لندن مقابل آرسنال آماده به خودی خود نمی تواند نتیجه بدی برای لیورپول باشد، اما قرمزهای بندر لیورپول می توانستند هر سه امتیاز دیدار با آرسنال را هم کسب کنند. آن ها تنها هشت دقیقه با رستگاری فاصله داشتند ولی یک اشتباه دیگر در خط دفاع (البته بهبودیافته لیورپول در این فصل) دو امتیاز حساس را از دست کلوپ خارج کرد.

لیورپول با این تساوی به صدر جدول لیگ برتر انگلیس رسید، ولی مطمئناً کلوپ و یارانش افسوس های بیشتری نسبت به امتیازات کسب شده در این بازی، نصیبشان شد. تیم کلوپ بعد از رسیدن به گل، به نسبت کنترل خوبی روی بازی داشت و فاصله چندانی تا کسب یک برد مهم دیگر در لیگ برتر نداشت، اما سه امتیاز با گل لاکازت پرپر شد. اگرچه این آرسنال بود که در این مسابقه میزبانی را برعهده داشت ولی تیم امری در این بازی بزرگ، با گل دیرهنگام خود از شکست فرار کردند تا از این تساوی راضی باشند، حال آنکه لیورپول میهمان بابت از دست رفتن سه امتیاز ناراحت است.

لیورپول اکنون با رکورد بهترین شروعش در تاریخ لیگ برتر برابری کرد ولی تیم کلوپ می توانست این رکورد را هم بهتر سازد. اگرچه آن ها اکنون صدرنشین هستند ولی برد منچسترسیتی در بازی روز یکشنبه می تواند در صدر جدول اختلاف بیندازد. لیورپول در نیمه اول مسابقه لحظات خطرناکی روی دروازه حریف خلق کرد که قطعاً اکنون حسرت آن ها را می خورد. ضربه فرمینو و فن دایک دو بار به تیر دروازه خورد. گل مانه به طرز مشکوکی آفساید اعلام شد و یک بار هم فن دایک در موقعیتی تک به تک، سینه لنو را هدف گرفت، تا اینکه لاکازت آن ها را در نیمه دوم مجازات کرد.

در آن سمت، آرسنال همچنان به روند امیدوارکننده خود تحت نظری امری ادامه می دهد. رکورد شکست ناپذیری آن ها تحت نظر امری در بازی های اخیر، به ۱۴ مسابقه رسید. و همین طور امری نشان داده که متخصص نیمه مربیان است. از ۲۵ گلی که آرسنال در این فصل در لیگ برتر زده، ۱۹ تای آن ها در نیمه دوم زده شده و جالب تر این که از یازده گل اخیرشان نیز، ۱۰ گل در نیمه های دوم به ثمر رسیده است.

اگرچه کلوپ هم در پایان مسابقه سعی کرد جنبه مثبت را بنگرد و به کسب یک امتیاز در خانه آرسنال به چشم خوشبینی نگاه کند، ولی قطعاً او هم بابت از دست دادن دو امتیاز در دقایق پایانی ناراحت است. هر چند کسب پنج امتیاز در سه مسابقه سخت خارج از خانه مقابل Top ۶، آرسنال، تاتنهام و چلسی، و مقایسه این آمار با فصل قبل و توجه به این نکته که لیورپول در هیچ یک از این سه مسابقه، در بهترین فرم ایدئالش نبوده، به خودی خود نشان دهنده پیشرفت تیم است.

در واقع لیورپول تا دقیقه ۶۰، هر چند دروازه اش هم چند باری تهدید شد، اما از نظر خلق موقعیت های جدی، تیم برتر میدان بود و با گل دقیقه ۶۱ میلنر نیز برنده زمین بود. این گل پنجاهمین گل لیگ برتری میلنر بود و اولین گل او در جریان بازی از مارچ ۲۰۱۶. در ۴۹ مسابقه قبلی هم که او در لیگ برتر گل زده بود، هیچوقت تیمش بازنده نشده بود و این روند باز هم تکرار شد. این گل روی یک حرکت از سمت چپ حاصل شد و اشتباه لنو در دفع توپ، با هوشیاری میلنر در استفاده از توپ برگشتی همراه شد و لیورپول از رقیب جلو افتاد.

اما داستان سی دقیقه پایانی متفاوت بود، مثلث هجومی لیورپول نتوانست در خط حمله طراوت خود را حفظ کند و کمتر دروازه آرسنال تهدید شد. در میانه میدان هم آرسنال کم کم موفق شد روی توپ و میدان مسلط شود و لیورپول در کنترل بازی با مشکل روبرو شد. نفوذهای بازیکنان سریع آرسنال، همراه با انرژی همیشگی تیم امری در این فصل از لیگ برتر، عرصه را به روی میهمان لحظه به لحظه تنگ تر کرد، تا این که باز هم لیورپولی ها از درون دروازه ضربه خوردند. هر چند اشتباه آلیسون با اشتباهات دو دروازه بان فصل قبل لیورپول، قابل مقایسه نیست ولی همین اشتباه به ظاهر ناچیز و نه چندان بزرگ هم برای لاکازت فرصت طلب و آماده کافی بود تا کار را تمام و امتیازات را تقسیم کند.

لیورپول به صورت کلی باید راضی باشد، پیشرفت در تیم قابل مشاهده است ولی از دست دادن دو امتیاز، جای ناامیدی داشت.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا