اخبار ورزشیورزش بانوان

تبلور اراده بانوی ایرانی با کسب نشان برنز آسیا پس از ۶ سال غیبت در روئینگ

عضو سابق تیم ملی روئینگ جوانان کشورمان به دلیل ازدواج راه خود را از ورزش قهرمانی جدا کرد، دیری نپایید که وی با کمک همسرش مجدداً راه ورزش قهرمانی را در پیش گرفت و پس از وقفه‌ای شش‌ساله موفق به کسب نشان آسیایی شد.

به گزارش  پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس از انزلی، هانیه خرسند در اوایل دهه نود به عضویت تیم ملی روئینگ جوانان کشورمان درآمد، وی یکی از استعدادهای برتر روئینگ کشورمان بود ولی به دلیل یک اتفاق بزرگ ترجیح داد مدتی از ورزش قهرمانی دور بماند.

شش سال دوری از ورزش قهرمانی باعث شد نام خرسند از اذهان دوستداران روئینگ پاک شود ولی بانوی گیلانی نشان داد قدرتی بالاتر از اراده یک بانو وجود ندارد.

سرویس ورزشی فارس گیلان ساعاتی پس از کسب نشان برنز خرسند در روئینگ دونفره سنگین‌وزن بانوان سراغ این بانوی گیلانی رفته و گفت‌وگویی با وی ترتیب داد.

فارس: قایقرانان کشورمان در نخستین روز از مرحله پایانی رقابت‌های قهرمانی آسیا چهار نشان رنگارنگ کسب کردند، مدال شما کمی دل‌چسب‌تر از سایر مدال‌ها بود.

خرسند: شهرستان انزلی در رشته قایقرانی، قهرمانان بسیاری تحویل جامعه ورزش کشورمان داده است، بنده قایقرانی را زیر نظر خانم‌ها مومیایی و احسانی فراگرفتم، خیلی زود به عضویت تیم ملی جوانان درآمدم ولی یک اتفاق باعث شد مدتی از ورزش قهرمانی کناره‌گیری کنم.

فارس: کمی بیشتر برایمان توضیح دهید.

خرسند: با تمرینات سخت و انگیزه بالا موفق شدم پیراهن تیم ملی را از آن خود کنم ولی در همین برهه با همسرم آشنا شده و ازدواج کردم، فکر می‌کردم بعد از ازدواج دیگر نیازی به ورزش قهرمانی نیست و به همین دلیل از ورزش کناره‌گیری کردم.

ازدواج مانعی برای یک ورزشکار نیست و می‌توان پس از ازدواج باقدرت بیشتری به ورزش قهرمانی ادامه داد، مهم‌ترین هدفم از بازگشت مجدد به دنیای قهرمانی، اثبات همین موضوع بود.

فارس: چه اتفاقی رخ داد پس از ۶ سال مجدداً به ورزش قهرمانی بازگشتید؟

خرسند: همسرم در بازگشت مجدد به دنیای قهرمانی نقش غیرقابل‌انکاری داشت، پس از مشورت با وی تصمیم گرفتم مجدداً به ورزش قهرمانی بازگردم، استارت دوباره کمی سخت بود ولی می‌خواستم الگویی برای ورزشکارانی باشم که ازدواج‌کرده‌اند، می‌خواستم ثابت کنم ازدواج مانعی برای ورزش قهرمانی نیست و حتی می‌توان پس از ازدواج نتایج بهتری کسب کرد.

فارس: برای حضور در رقابت‌های روئینگ قهرمانی آسیا چه اردوهایی را پشت سر گذاشتید؟

خرسند: پس از بازگشت مجدد به دنیای قهرمانی از انگیزه بالایی برخوردار بودم، هفت ماه دور از خانواده در سد شیرین دره بجنورد تمرین کردم و خوشحالم با عزمی راسخ به کمک همسرم، خانم حمیرا برزگر مربی شخصی‌ام در انزلی، خانم سولماز عباسی مربی روئینگ تیم ملی و آقای دکتر سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی توانستم به شرایط ایدآل برسم.

فارس: فکر می‌کردید بازگشت مجدد به دنیای قهرمانی منجر به کسب نخستین مدالتان شود؟

خرسند: رکوردهای خوبی در اردوهای تیم ملی ثبت کردم و می‌دانستم باانگیزه بالا می‌توانم موفق شوم، کوپل بنده و نازنین رحمانی با ثبت زمان ۷:۴۶.۸۸ در ماده دونفره سنگین‌وزن بانوان عملکرد خوبی در روئینگ قهرمانی آسیا برجای گذاشت و موفق شدیم نشان برنز بازی‌ها را کسب کنیم.

پس از کسب نشان برنز روئینگ قهرمانی آسیا در ابرها سیر می‌کنم! هرگز به این نشان قانع نیستم و می‌خواهم با تلاش و پشتکار موفقیتم را ادامه داده و سهمیه المپیک توکیو را کسب کنم.

فارس: حس و حالتان هنگام کسب مدال پس از ۶ سال دوری از دنیای قهرمانی چطور بود؟

خرسند: هنگامی‌که خط پایان را رد کردیم و موفق به کسب نشان برنز شدیم، تمام سختی‌های چند وقت اخیر جلوی چشمانم آمد و در حال حاضر از خوشحالی در ابرها سیر می‌کنم! هرگز به این نشان قانع نیستم و می‌خواهم با تلاش و پشتکار موفقیتم را ادامه داده و سهمیه المپیک توکیو را کسب کنم.

فارس: دورنمایتان برای کسب سهمیه المپیک توکیو؟

خرسند: نخستین گام برای المپیکی شدن، تداوم و استمرار تمرینات زیر نظر مربیان تیم ملی است، مسابقات رقبایم را دنبال می‌کنم و با استفاده از تجربیات اهل‌فن سعی در پیشرفت روزافزون دارم، مسابقات روئینگ آسیا هدف غایی بنده نبوده و تنها یک آغاز برای بازگشت دوباره به دنیای قهرمانی است.

به گزارش فارس، کوپل خرسند و نازنین رحمانی با ثبت زمان ۷:۴۶.۸۸ در ماده دونفره سنگین‌وزن بانوان موفق شدند نشان برنز را کسب کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا