اخبار ورزشیتوپ و تور

تبعات تصمیم‌گیری‌های دیرهنگام

تیم ملی والیبال ایران از معدود تیم‌هایی است که بدون بازی تدارکاتی راهی رقابت‌های رسمی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران در هفته‌های سوم و چهارم لیگ ملت‌های والیبال در شهرهای ارومیه و اردبیل میزبان رقیبان خود است و در هفته‌های اول، دوم و پنجم به کشورهای چین، ژاپن و بلغارستان سفر می‌کند. تیم ملی که با حضور لژیونرها به ترکیب اصلی خود نزدیک می‌شود چندین هفته است که تمریناتش را آغاز کرده، اما موضوعی قابل توجه این است که شاگردان کولاکوویچ بدون برگزاری بازی دوستانه راهی رقابت‌های اصلی خواهند شد.

چندی پیش ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال در خصوص برنامه بازی‌های دوستانه تیم ملی اظهار داشت: ما هیچ بازی دوستانه‌ای پیش از شرکت در لیگ ملت های والیبال نخواهیم داشت، چون تیم‌های اروپایی مشغول برگزاری لیگ‌های خود هستند و بدون بازی دوستانه وارد لیگ ملت‌ها خواهیم شد. شرایط تیم‌های دیگر نیز شبیه ماست و آنها نیز بدون بازی تدارکاتی وارد لیگ ملت‌ها خواهند شد. ما باید به این شرایط عادت و تلاش کنیم در لیگ ملت‌ها به آمادگی لازم برسیم‎.

پس از بررسی شرایط سایر تیم‌های مشخص شد که یک جای کار ایراد دارد و در واقع  شرایط تیم‌های دیگر اصلا شبیه ایران نیست! به عنوان مثال آلمان و لهستان، پیش از آغاز لیگ ملت‌ها و در روزهای پنجم و ششم خرداد دو بازی تدارکاتی را مقابل یکدیگر برگزار می‌کنند. آلمان در اولین هفته لیگ ملت‌ها همراه با چین و ایتالیا حریفان تیم ملی مردان ایران خواهند بود. لهستان نیز در هفته سوم مسابقات همراه با کانادا و روسیه پیکارها را در ایران پیگیری می‌کنند.

حال فدراسیون باید پاسخگو باشد که چرا نتوانسته حداقل یک بازی دوستانه پیش از آغاز رسمی لیگ ملت‌ها برای ملی‌پوشان هماهنگ کند. بدون شک حضور در لیگ ملت‌ها بدون بازی تدارکاتی کار را برای شاگردان کولاکوویچ سخت می‌کند.

سیدمحمد موسوی سرعتی‌زن با تجربه تیم ملی والیبال ایران هم چندی پیش در واکنش به این موضوع خاطرنشان کرد: این اتفاق دیگر بدون شرح است. واقعاً چیزی نمی‌توان در این خصوص گفت. ما همیشه دو سه بازی تدارکاتی داشتیم و می‌گفتیم کم است، اما امسال دیگر بدون بازی تدارکاتی باید وارد لیگ ملت‌ها شویم. قطعاً تمرین کار بازی تدارکاتی را نمی‌کند؛ چون باید با تیم‌های خوب بازی کنیم. به هر حال با این شرایط بازی‌های اول لیگ ملت‌ها برای ما بازی تدارکاتی است.

این صحبت‌ها نشان می‌دهد که بازیکنان و کادر فنی هم دوست داشتند که تیم ملی پیش از لیگ ملت‌ها چند بازی دوستانه داشته باشد، اما شاید ضعف در رایزنی که حاصل نابسامانی و ناآگاهی مسئولان کنونی فدراسیون است، موجب شده تا بلندقامتان ایران از این اتفاق محروم شوند. نکته دیگر هم اینکه ایتالیا نیز روزهای دوم و سوم خرداد در کالیاری دو بازی تدارکاتی را مقابل ژاپن برگزار می‌کند و این یعنی حتی تیم‌های آسیایی هم برای بازی‌های دوستانه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به هر حال زمانی که تیم ملی سرپرست نداشت و باید برنامه‌ریزی‌ها برای تیم ملی و بازی‌های دوستانه صورت می‌گرفت افشین داوری با توجیه اینکه فعلاً تیم ملی برنامه‌ای ندارد، اقدامی برای انتخاب سرپرست نکرد. در همان زمان رسانه‌ها بارها تاکید کردند که اقدامات سریع‌تر انجام شود، اما آقای سرپرست که به نظر می‌رسد هنوز نتوانسته شناخت کاملی از والیبال پیدا کند و تحت تاثیر صحبت‌ اطرافیان است، عجله‌ای برای انتخاب سرپرست نداشت.

با توجه به شرایط کنونی اهالی این رشته انتظار دارند محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و رئیس سابق فدراسیون والیبال که خود را هنوز هم عضوی از خانواده والیبال می‌داند و مدعی است دلش برای این رشته می‌سوزد، وارد عمل شود و هرچه زودتر شرایط را برای برگزاری انتخابات فراهم کند. به هر حال والیبال ایران امسال سال بسیار مهمی درپیش دارد و برخی اتفاقات و حواشی همچون آتش زیرخاکستر است.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شش =

دکمه بازگشت به بالا