اخبار ورزشیسایر اخبار

تاکید IOC بر الزامی نبودن واکسن در المپیک توکیو

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک بار دیگر تاکید کرد که تزریق واکسن کرونا در بازی‌های المپیک توکیو الزامی نیست.

به گزارش پیشرو ورزش، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تاکید کرد که به‌دنبال نگرانی‌ها مبنی بر کاهش توزیع واکسن در ژاپن، واکسیناسیون ورزشکاران برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک الزامی نیست.

در شرایطی که کشور میزبان المپیک به تعویق افتاده ۲۰۲۰ با تأخیر در تأمین دوزهای واکسن روبرو شده است، این احتمال وجود دارد برخی از ورزشکاران ژاپنی برای شروع بازی‌ها در ۲۳ جولای (اول مردادماه ۱۴۰۰) به موقع واکسینه نشوند.

توماس باخ در کنفرانس خبری در جریان صد‌و‌سی و هفتمین نشست IOC گفت که این سازمان از همان ابتدا اعلام کرده واکسن را الزامی نمی‌داند.

باخ در این باره گفت: ورزشکاران و کمیته‌های ملی المپیک باید مقررات کشور خود را در خصوص واکسیناسیون دنبال کنند. بدیهی است که دولت‌ها در این خصوص مسئول هستند و ما دخالتی نداریم.

وی افزود: ما تا جایی که ممکن باشد با کمیته‌های ملی المپیک کشورها کار می‌کنیم تا در واکسیناسیون شرکت کنند اما این موضوع مربوط به مقررات داخلی کشورها است.

کمیته المپیک چین پنجشنبه  هفته گذشته پیشنهاد کرد که این کشور می‌تواند ورزشکاران حاضر در بازی‌های المپیک توکیو و المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را واکسینه کند، این در حالیست که ژاپن اعلام کرده است که ورزشکاران این کشور از واکسن چینی استفاده نخواهند کرد.

رئیس IOC همچنین درباره انتقادات حقوق بشر به چین و برخی صحبت‌ها مبنی بر تحریم المپیک زمستانی پکن، خاطرنشان کرد: IOC در خصوص این مسئله جدی است اما توانایی محدودی برای پاسخگویی دارد.

باخ گفت: ما سازمان فوق‌العاده جهانی نیستیم که بتوانیم این مشکلات را حل و فصل کنیم؛ مشکلاتی که شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها هم راه حلی برای آن ندارند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا