اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

تارقلی‌زاده: هجمه‌ها کار افرادی است که منافعشان قطع شده

مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال توضیحاتی درمورد حواشی اخیر مربوط به سیستم VAR ارائه کرد.
به گزارش پیشرو ورزش، علی تارقلی‌زاده درمورد حواشی اخیر مربوط به استفاده از سیستم VAR، اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستم هجمه‌ای در صفحات مجازی در رابطه با VAR راه افتاده است‌. ۲۰ سال در AFC کار کرده و بالای ۲۰۰ بازی مسئول مستقیم بودم یا گزارش به دست من رسیده که با این سیستم شروع کردیم. از ابتدا جزء کارگروه VAR بودم. متاسف هستم از اینکه می‌شنوم این سیستمی که از آن استفاده می‌کنیم VAR نیست و خود سیستم دوربین دارد یا شکلش به این شکل است که SSN دارد یا باید فلان چیز را بخرند.
وی افزود: از آقایانی که اطلاعات ندارند خواهش می‌کنم اطلاعات ندهند.خود سیستم VAR به هیچ وجه دوربین ندارد. همانگونه که اسمش رویش است این سیستم داور پنجم است. داور پنجم در هیچ جای دنیا دوربین با خودش نبرده است. سیزده بازی را فصل گذشته با VAR در ایران شامل لیگ قهرمانان آسیا، دیدارهای دربی و بازی تیم ملی را برگزار کردیم. از دستگاه‌هایی استفاده شد که فیفا و AFC با آن بازی برگزار می‌کنند.
مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: افرادی که شروع به هجمه‌سازی علیه فدراسیون فوتبال و کشور کر‌ده‌اند یا برنامه‌شان سازمان یافته است که آن را نمی‌دانم یا باید تصحیح شود‌. چرا تا الان چیزی نمی‌گفتند. چرا تا الان که لیگ قهرمانان را برگزار کردیم، کسی نگفت باید VAR با خودش دوربین می‌آورد. دوربین در همه جای دنیا مربوط به پخش‌کننده بازی است.
تارقلی‌زاده ادامه داد: حداقل با ۴ دوربین می‌توان یک بازی را با VAR برگزار کرد. اگر کیفیت بهتر خواستید، باید تعداد دوربین‌ها را بیشتر کنید. از بخش VAR و پرووایدر درمورد دوربین‌های انیمیشن سوال کردم که گفتند کاری ندارد. پخش کننده شما ۱۲ دوربین به کار بگیرد، خود سیستم
تصاویر انیمیشن در اختیار می‌گذارد. این سیستم تصاویر را به داور می‌دهد و در نهایت او تصمیم‌گیرنده نهایی است.
وی ادامه داد: اطلاعات غلط دادن برخی آقایان در تلویزیون و جاهای دیگر باعث تاسف است و خستگی را در تن ما می‌گذارد. همه متوجه شدند چه قدر VAR در آرامش روی نیمکت‌ها تاثیر گذاشته است‌. هجمه فشار آوردن به داور برای کسب امتیاز آرام آرام از بین می‌رود. خواهش می‌کنم حمایت کنند از این قضیه تا همه بازی‌ها را با VAR داشته باشیم. هچنین باید از فیفا و AFC تشکر کنیم که می‌خواست این سیستم به ایران بیاید‌.
مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون اضافه کرد: افرادی که سودشان در هجمه و شلوغی است و به خطر افتاده ناراحت هستند و این موضوع طبیعی است. از اینکه الان VAR آمده و داوران خوب ما در اتاق می‌نشینند یا به جای ۲ چشم و یک فکر، ۴ چشم و ۸ فکر تصمیم می‌گیرند، نشان دهنده خرد جمعی است. این را باید به فال نیک بگیریم. از همه عزیزان می‌خواهم به درستی اطلاع‌رسانی کنند یا با افراد آگاه دارد مذاکره شوند. در نهایت از سازمان لیگ و بچه‌ها خودمان یعنی محسن حکیم، دانیال مرادی، و مهدی کرامتی تشکر می‌کنم که ۷۲ ساعت نخوابیدند. همه مسئولان هیات‌های اراک، قزوین و تبریز شاهد این زحمات بودند.
تارقلی‌زاده عنوان کرد: وقتی بازی تمام شود، کار آنها شروع می‌شود. باید ویدئو را بارگذاری کرده و کارهای دیگر را انجام بدهند. یک اتفاق تاریخی را در قزوین رقم زدیم. در هیچ جای دنیا سیستم VAR زیر ۴۸ ساعت نصب و راه‌اندازی نمی شود. باید دستگاه‌ها چک و زمین کالیبره شود. نباید اشتباهی در این موارد رخ بدهد اما زیر ۵ ساعت دستگاه‌ها را نصب و راه‌اندازی کردیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا