اخبار ورزشیفوتبال جهان

بیلد آلمان:چرا بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان حذف شد؟

بیلد آلمان در گزارشی از ۵ سوال بزرگ صحبت کرد و شدیدا به انتقاد از برخی اتفاقات در چند سال اخیر بایرن پرداخت.

به گزارش پیشرو ورزش، شب گذشته بایرن مونیخ مقابل ویارئال در خانه تحقیر شد و شکستی بزرگ را تجربه کرد.

آنها مقابل ویارئال، تیم هفتم جدول لالیگا در خانه نتوانستند به پیروزی دست یابند و با تمام عناصر تهاجمی خود مقابل اتوبوس اونای امری زمین‌گیر شدند.

بایرن مونیخ سال گذشته با شکست مقابل پاریس از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت ولی این بار در برابر ویارئال تن به باخت داد تا انتقادها از این تیم به اوج برسد. ناگلزمان، مدیریت ، مدیر ورزشی و بازیکنان مورد هجمه طرفداران قرار گرفتند و بیلد آلمان از ۵ سوال مهم صحبت کرد.

نشریه بیلد آلمان در جلد امروز خود به تحقیر بایرن مونیخ در خانه پرداخت و به نحوه مدیریت این تیم در این ۲ سال ایراد گرفت.

بایرن مونیخ پس از قهرمان مقتدارانه در سال ۲۰۲۰ ، با مشکلاتی از جنس اختلاف نظر فلیک و سالیحمیدزیچ روبه‌رو شد. فلیک به تیم ملی آلمان بازگشت تا مسیر بایرن برای مربی ۳۴ ساله‌ای به نام «ناگلزمان» مهیا شود.

بیلد از ۵ سوال بزرگ پرسش کرد که در زیر آن را بخوانید:

۱-آیا سیاست خریدن بازیکن در پنجره نقل و انتقالات که توسط «حسن سالیحمیدزیچ» چیده شده است، به اندازه کافی خوب است؟

انتقادها از خریدهای بایرن مونیخ دیگر به اوج رسیده و بسیاری معتقدند خرید بازیکنانی مثل مارسل سابیتزر، مارک روکا، بونا سار و دایو اوپامکانو اصلا جواب نداده است. برخی نیز معتقدند که باید قرارداد بازیکنانی قرضی مثل پریشیچ و کوتینیو که در قهرمانی بسیار موثر ظاهر شدند، دائمی می‌شد.

بایرن مونیخ در این سال‌ها خرج زیادی کرده ولی خریدهای ناموفقی نیز داشته که نوک پیکان انتقادات را به سمت سالیحمیدزیچ نشانه می‌رود.

۲- آیا «اولیور کان» این قدرت را دارد که تیم را در جمع ۴ تیم برتر اروپا نگاه دارد؟

اولین سال مدیریت اولی کان موفقیت آمیز نبود و بایرن مونیخ امسال تنها یک جام بوندس لیگا در کنار سوپرکاپ ابتدای فصل بدست خواهد آورد.

آنها در جام حذفی مقابل مونشن گلادباخ با نتیجه ۵ بر صفر تحقیر شدند و از این رقابت کنار رفتند.

۳- آیا برنامه ریزی بایرن مونیخ برای خرید بازیکنانی مثل گراونبرخ و مزروای از آژاکس به اندازه خوب است و آنها می‌توانند به قدرت تیم بیافزایند. (اینجا بخوانید)

۴-آیا درست ما با بازیکنان فوق‌ستاره‌مان تمدید کنیم. بازیکنانی مثل لواندوفسکی، مولر، نویر و گنابری. الان آیا وقت تغییرات بزرگ نیست؟

لواندوفسکی به بارسلونا بسیار نزدیک شده ولی کان معتقد است که این بازیکن در تیم می‌ماند. دیگر بازیکنان نیز که کیفیت پایینی مخصوصا در ۲ دیدار مقابل ویارئال از خود نشان دادند، مورد انتقاد قرار گرفتند و سنگر امن سابق را ندارند.

۵- آیا ایده‌های تاکتیکی بسیار تهاجمی ناگلزمان با ایده‌های تدافعی‌اش جور است؟

بسیاری معتقدند که مشکل بزرگ ناگلزمان و بایرن مونیخ کنونی، بحث خط دفاعی است. بایرن هر چه در خط حمله قدرتمند باشد، در خط دفاع ضعیف عمل می‌کند.

این مسئله را می‌توان در بازی دیشب دید. ویارئال تنها ۲ گل زد که یکی از آنها به گل بدل شد و صعود تاریخی آنها رقم خورد.

در این فصل مانوئل نویر خیلی زیاد بار تیم و ضعف دفاعی را به دوش کشید ولی در این بازی‌ها که خودش نیز اصلا آماده نبود باعث شد تا بایرن مونیخ خیلی ساده از لیگ قهرمانان اروپا حذف شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا