اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

بیرانوند: همه بازیکنان تیم ملی را مقابل پیشکسوتان گذاشتید

دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس گفت: رسانه‌ها پس از جام جهانی تمام بازیکنان تیم ملی را مقابل پیشکسوتان گذاشتند.

به گزارش پیشرو ورزش، علیرضا بیرانوند پس از تساوی ۲ بر ۲ دربی پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از جام جهانی تمام بازیکنان تیم ملی را شما رسانه‌ها در مقابل پیشکسوتان گذاشتید. اگر پیشکسوتی برای سر زدن به اموات به قبرستان می‌رفت جلویش را می‌گرفتید و می‌گفتید بازیکن تیم ملی فلان‌قدر پول گرفته است. بازیکن تیم ملی هزار تومان هم پاداش نگرفته است. حواله‌هایی که همه شما می‌گویید پاداشی بود که پس از صعود به جام جهانی به ما قولش را دادند.

وی در مورد اینکه پرداخت حواله ماشین به بازیکنان تأیید شده است، گفت: تاکنون هم یک حواله را تأیید نکردند. یک چیز را بگویم که شاید کسی نمی‌داند. برای بازی با ولز ۱۵ هزار دلار پاداش گرفتیم اما قبل از دیدار با آمریکا نفری ۷ هزار دلار که در مجموع نزدیک به ۶ میلیارد تومان بود، برای خیریه گذاشتیم. شما این چیزها را نمی‌بینید. نذر کرده بودیم تا مردم خوشحال شوند. ۶ میلیاردی که از جیب دولت نبود این پاداش برای فیفا و AFC است که به فدراسیون می‌دهد و فدراسیون هم لطف کرده آن را بین ما تقسیم کرد. بازیکنان والیبال و هندبال هم رئیس فدراسیون‌شان می‌تواند این پول‌ها را از فیفا و AFC بگیرد!

دروازه‌بان تیم ملی کشورمان در خصوص اینکه ملی‌پوشان والیبال و بسکتبال و … به پرداخت حواله خودرو به بازیکنان اعتراض کرده‌‌اند،گفت: من هم می‌خواهم همین را بگویم. پولی که ما می‌گیریم از جیب دولت نیست آن را از خارج از کشور به ما داده‌اند. چهار سال زحمت کشیدیم تا به جام جهانی رسیدیم. فیفا و AFC پاداش به ما می‌دهند و فدراسیون هم بین بازیکنان تقسیم کرد. رئیس فدراسیون به ما لطف داشت. رئیس فدراسیون والیبال، هندبال و بسکتبال که چنین صحبت‌هایی می‌کنند خودشان از آن طرف پول بگیرند و به ملی‌پوشانی که حق‌شان است پرداخت کنند. زیرا تمام ورزشکاران این رشته حق دارند پول بگیرند.

بیرانوند اضافه کرد: هیچ وقت از دولت پول نگرفتیم. پولی که برای دیدار با ولز گرفتیم همین بود. از آن ۱۵ هزار دلار نفری ۷ هزار دلار قبل از بازی با آمریکا روی هم گذاشتیم که روی هم ۶ میلیارد تومان می‌شود اما شما هیچ وقت این موضوع را رسانه‌ای نکردید. هر جا رسیدید گفتید آیا پاداشی که بازیکنان تیم ملی گرفتند آن هم پس از باخت به آمریکا درست است؟

وی در خصوص اینکه این بحث مطرح شد بازیکنان تیم ملی پس از حواشی ایجاد شده تصمیم گرفتند حواله‌ها را بازگردانند، گفت: حواله‌ای به ما داده‌اند که آن را برگردانیم؟

دروازه‌بان پرسپولیس در خصوص مهدی نبی چنین اظهارنظری کرده است، عنوان کرد: همین الان مهدی نبی را پیدا کنید و بپرسید چه حواله‌ای به ما داده‌اند؟ بچه‌ها هیچ حواله‌ای نگرفته‌اند. قرار بود قبل از جام جهانی این حواله‌ها را بدهند اما باز هم دم تک‌تک بچه‌ها گرم که تاکنون صحبتی نکرده‌‌اند.‌ آخرین تماسی هم که با حمید سجادی داشتیم به ما گفتند موضوع حل می‌شود اما تاکنون حل نشده است. همه ما هم صبر کردیم و کسی اعتراض نکرد که چرا حواله‌ها را نمی‌دهند. خیال مردم راحت باشد که بازیکنان تیم ملی پول خوبی نگرفتند.

بیرانوند در مورد ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش یا انتخاب سرمربی جدید گفت: ما بازیکن هستیم و منتظریم اتفاق خیلی خوبی برای تیم ملی بیفتد. کی‌روش یک مربی شناخته شده است و در جام‌های جهانی قبلی دیدید چه نتایجی گرفت. اتفاقی افتاد که ما نتوانستیم در جام جهانی قطر صعود کنیم. ما بازیکن و سرباز کشور هستیم هر تصمیمی رئیس فدراسیون بگیرد به بهترین شکل خواهد بود و ما هم منتظریم اتفاق خوبی بیفتد. خود من آرزو دارم در جام ملت‌های ۲۰۲۳ و جام جهانی بعدی که وارد ۳۴ سالگی می‌شوم و شاید در آن زمان عده‌ای فشار بیاورند و بگویند سن بیرانوند بالا است، کار بزرگی با تیم ملی انجام بدهیم.

وی در خصوص صحنه گل آمریکا به ایران و اینکه می‌گویند بیرانوند از ترس از دروازه خروج نکرد تا مانع رسیدن توپ به پولیسیچ شود، اظهار داشت: اصلاً این حرف را قبول ندارم. شاید برخی پیشکسوتان بگویند بیرانوند ترسید اما صدها بار گلی که خوردم را دیدم هیچکس مقصر نبود. خودم هم مقصر نبودم. در آن شرایط جام جهانی نمی‌توانید بازی‌خوانی کنید و در شرایطی که بازیکن حریف هنوز ضربه سر نزده از دروازه خارج شوید. شاید بازیکنی که پاس داد سرش را می‌چرخاند و توپ را گل می‌کرد. در آن شرایط من مقصر می‌شدم.

دروازه‌بان تیم ملی کشورمان تصریح کرد: با صددرصد توان خود برای این بازی رفته بودم زیرا یک بازی بود که تیم ملی می‌خواست جاودانه شود. بینی من هم آخر می‌شکند، امروز نباشد فردا. الان هم شکسته است می‌خواستم آن را عمل کنم اما به دلیل شرایط سخت و استراحت نداشتن پرسپولیس پس از پایان فصل و شاید پس از پایان فوتبال خود چنین کاری می‌کنم تا خیالم راحت شود.

بیرانوند در خصوص انتقاد خود نسبت به توپ بازی دربی گفت: فکر می‌کنم به خاطر هوای سرد است قبل از بازی هم این را گفتم.

ملی‌پوش پرسپولیس در خصوص تساوی ۲ بر ۲ دربی گفت: یکی از بهترین بازی‌های پرسپولیس در دربی‌های سال‌های اخیر بود که واقعاً از آن لذت بردم. استقلال شانس‌هایی داشت و از دو موقعیتش استفاده کرد اما همه دیدید پرسپولیس بازی مالکانه خوبی انجام داد و می‌توانستیم در همان نیمه اول کار را تمام کنیم.

بیرانوند افزود: خدا را شکر در این بازی خوب شکست نخوردیم و حیف بود اگر می‌باختیم. در اواخر بازی حتی به مساوی راضی بودم زیرا واقعاً این بازی حیف بود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دو =

دکمه بازگشت به بالا