اخبار ورزشیفوتبال جهان

بیانیه فدراسیون فلسطین علیه بارسلونا به دلیل بازی با باشگاه صهیونیستی

فدراسیون فوتبال فلسطین برگزاری دیدار پیشکسوتان بارسلونا و باشگاه بیتار رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی را غیرقانونی دانست و محکوم کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، جبرئیل رجوب، رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین در پی بازی دوستانه پیشکسوتان بارسلونا و باشگاه رژیم صهیونیستی، نامه‌ای اعتراض‌آمیز به فیفا، یوفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا زد و برگزاری این مسابقه در خاک قدس اشغالی را محکوم کرد.

طبق گزارش سایت فدراسیون فوتبال فلسطین، رجوب به اینفانتینو، چفرین و شیخ سلمان بن ابراهیم نامه زد و نسبت به بازی دوستانه بارسلونا و باشگاه «بیتار» رژیم اشغالگر در تاریخ ۴ آگوست (۱۳ مرداد) در ورزشگاه تدی در دهکده اشغالی ملحه واکنش نشان داد.

رجوب در پیام خود نوشت: امیدوارم وقتی این پیام به دست شما می‌رسد، شما در سلامتی کامل باشید. فکر کنم از تصمیم بارسلونا برای بازی دوستانه مقابل باشگاه بیتار مطلع باشید. باشگاهی که چندین بار است به دلیل رفتار نژادپرستانه و خشونت آمیزِ طرفدارانش جریمه شده است. گروهی به «بی‌خانواده» معروف بوده و بارها شعارهای ضد عرب و ضد اسلام سر داده است. ما در خصوص اینکه چه تیم‌هایی مقابل هم بازی دوستانه انجام بدهند اظهار نظر نمی‌کنیم ولی این حق را داریم که بگوییم بازی نباید در قدس برگزار شود زیرا این خاک برای فلسطین است و بازی در بخش اشغال‎شده قدس شرقی توهین به حق قانونی و مشروع فدراسیون فوتبال و ملت فلسطین بوده و این ورزشگاه به فدراسیون فوتبال اسرائیل و باشگاه بیتار تعلق ندارد.

تیم بیتار اورشلیم نماد صهیونیست‌های تندرو و شهرک‌نشین‌های اشغالگر است.

فدراسیون فوتبال فلسطین در ادامه بیانیه خود نوشت: بارسلونا در سراسر جهان به عنوان پیام آور صلح شناخته می شود، باشگاهی که بیش از یک بار اسپانسر یونیسف بوده اما اکنون باشگاهی شده که میلیون ها عرب و مسلمان را مورد آزار قرار می دهد. بارسلونا می‌خواهد روی قبرهای اجداد مردم فلسطین بازی کند. در قبرستان یکی از روستاهای اشغال‌شده فلسطین که ساکنانش از خانه‌های ویران شده اخراج شدند و حالا در اردوگاه‌های پناهندگان زندگی می‌کنند. در محل آرامگاه اجداد مردمان فلسطین اکنون استادیومی ساخته شده که میزبان پیشکسوتان بارسلوناست. بار دیگر اتحادیه فلسطین به حقوق شما احترام می گذارد، اما قویاً از شما(باشگاه بارسلونا) می خواهد که به حقوق ما احترام بگذارید و در انتخاب محل بازی در قدس اشغالی تجدید نظر کنید تا آنطور که دوست دارید میلیون‌ها هوادار از شما یاد کنند.

فدراسیون فوتبال فلسطین در انتها نوشت: بر همین اساس، فدراسیون فوتبال فلسطین از انتخاب این محل به عنوان محل بازی دوستانه بارسلونا شکایت می‌کند. برگزاری در این مکان، نقضِ حقوق ماست. فوتبال فلسطین برای تضمین احترام به حقوق خود از فیفا، اتحادیه اروپا و کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان رسیدگی است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا