اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

بهاروند:استادیوم تختی با وجود شرایط خوبش، ایرادهایی دارد اما فکر می‌کنم با هزینه کردن بتوانند آن را به شروع مسابقات برسانند

رئیس سازمان لیگ گفت: برخی باشگاه‌ها درمورد تبلیغات محیطی به سازمان لیگ بدهی دارند.
به گزارش پیشرو ورزش، حیدر بهاروند درمورد شرایط ورزشگاه تختی برای میزبانی از لیگ برتر؛ اظهار داشت: آیت استادیوم با وجود شرایط خوبش، ایرادهایی دارد اما فکر می‌کنم با هزینه کردن بتوانند آن را به شروع مسابقات برسانند. باید به مسئولان این ورزشگاه کمک شود.
وی درمورد اینکه با این تفاسیر آیا ۲۵ مرداد لیگ شروع خواهد شد، گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم لیگ از ۲۵ مرداد شروع شود و گفتیم اگر اکثریت ورزشگاه‌ها تا آن زمان آماده شوند لیگ را در همان تاریخ برگزار می‌کنیم اما در غیر این صورت ممکن است با یک هفته تاخیر مسابقات را شروع کنیم.
رئیس سازمان لیگ درپاسخ به این سوال که آیا درمورد سایر ورزشگاه‌ها هم این نظارت وجود دارد، توضیح داد: به شدت. به همه ورزشگاه‌ها ناظر و کارشناس می‌فرستیم. هر هفته هم پیشرفت کار را رصد می‌کنیم. به جز ما مسئولان استانداری و اداره کل هر استان موظف شده‌اند مسائل را پیگیری کنند‌. گزارش‌های ما در مورد ورزشگاه‌ها به روز است و هر هفته ستاد استانداردسازی استادیوم‌ها جلسه دارد.
بهاروند درمورد انتقادات مطرح شده به سازمان لیگ نسبت به تبلیغات محیطی از جانب باشگاه‌ها و شفاف نبودن این موضوع، توضیح داد: بیشتر باشگاه‌ها چنین موضعی ندارند. کلیه مدیران مالی باشگاه‌ها هر ۳_۲ ماه یک بار به سازمان لیگ می‌آیند و صورت حساب‌های خود را دریافت می‌کنند. به تازگی هم ۲ جلسه داشتیم که اسناد ارائه شد. هیات‌های فوتبال هم در این تبلیغات سهیم هستند و می‌توانند به روز حساب و کتاب خود را انجام بدهند. حساب و کتاب ما کاملا شفاف است زیرا درآمدها و هزینه‌هایمان مشخص است. هر چیزی هم تقسیم شود، مطابق یک دستورالعمل بین باشگاه‌ها و هیات‌ها است. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم درصدی دارند. مخاطبان ما باشگاه‌ها و هیات‌ها هستند و کس دیگری سهم نمی‌برد.
وی درمورد اینکه باشگاه پرسپولیس مدعی است تاکنون پولی بابت تبلیغات محیطی نگرفته است، عنوان کرد: بیایید ببینید وضعیت مالی پرسپولیس به چه شکلی است.
رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که ظاهرا تیم اول تا شانزدهم لیگ به نسبت مساوی بابت تبلیغات محیطی پول می‌گیرند، تاکید کرد: اصلا اینگونه نیست. در آیت دستورالعمل آمده ۵۰ درصد درآمد تبلیغات محیطی مساوی بین باشگاه‌ها تقسیم می‌شود. ۵۰ درصد دوم، ۲ قسمت می‌شود. یک قسمت براساس رتبه و دیگری مطابق پخش تلویزیونی تقسیم خواهد شد. هرچند الان همه بازی‌ها حتی از طریق شبکه تلویزیونی پخش می‌شود اما برخی قطعا درصد بیشتری می‌گیرند.
بهاروند درمورد اینکه امسال چه مبلغی در اختیار پرسپولیس قرار گرفته است، گفت‌: باید این را از بخش مالی سازمان لیگ و پرسپولیس بپرسید. اینگونه نیست که هیچ مبلغی نگیرند. حدود ۲ هفته قبل مدیر مالی و یک عضو هیات مدیره باشگاه به سازمان لیگ آمدند و صورت حساب خود را دریافت کردند. برخی باشگاه‌ها به ما بدهکار هستند.
وی درمورد افزایش سهم ۳ درصدی حق عضویت مربوط به قرارداد بازیکنان برای سازمان لیگ که منجر به اعتراض بازیکنان شده است، گفت: سازمان لیگ این مبلغ را نمی‌گیرد بلکه مطابق قانون این حق عضویت را فدراسیون فوتبال دریافت می‌کند. این موضوع مطابق اساسنامه است و در کل دنیا هم رعایت می‌شود.
رئیس سازمان لیگ درپاسخ به این سوال که آیا برنامه فصل آینده و زمان قرعه‌کشی، سوپرجام و جشن برترین‌ها مشخص شده است، عنوان کرد: هفته آینده این موارد را اعلام می‌کنیم و قطعا جشن برترین‌ها داریم. احتمال دارد سوپرجام هم قبل از شروع لیگ برگزار شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + ده =

دکمه بازگشت به بالا