اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

بنا: پیام دلگرم‌کننده‌ای از رهبر انقلاب گرفتم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: من باید درباره المپیک و عدم نتیجه‌گیری برخی اوزان پاسخ‌گو باشم.

به گزارش پیشرو ورزش، محمد بنا در ابتدای نشست خبری در خصوص مسابقات انتخابی برای تیم کشتی فرنگی و اینکه بهتر بود به همه کشتی‌گیران میدان داده شود و برای جوانگرایی باید ۴ سال فرصت می‌دادیم و شاید بهتر بود فرصتی به جوانان داده می‌شد گفت: اول اینکه خواهش می کنم سوالات را یکی یکی بپرسید. همه این حرف ها جواب دارد. من باید درباره المپیک و عدم نتیجه برخی از اوزان پاسخگو باشم. نباید به ۱۵ سال قبل برگردیم. آن مسائل دیگر گذشته است.

بنا ادامه داد: بیشتر سوالات شما درباره انتخابی مسابقات نروژ است. المپیک گذشته و حرفهایش را من خورده ام. اینکه راجع به چرخه و فرایند انتخابی انجام شده باید بگویم فرایند از زمان آقای رسول خادم آمده و چرخه از زمان من. سالهاست شرایط خاص خودم را برای مسابقات انتخابی داشته ام. فرایند آقای خادم یک شکل بوده و چرخه برای من به شکلی دیگر.

وی افزود: درباره انتخاب نفرات نروژ باید بگویم صد درصد عدالت رعایت شده است. می توانید این را بپرسید. شرایط کرونایی را درک می کنید و این بهانه نیست. کرونا اگر نبود و قرار بود به سطح کشور نگاه کنیم طبعا مسابقات قهرمانی کور داشتیم اما در این ۲ سال و نیم که آمدیم ۲ مسابقه جام تخای برگزار کردیم. از دل جام تختی اول یکسری برای نور سلطان آمدند. بعد انتخابی مسابقات المپیک شروع شد تا رسیدیم به مسابقات جهانی نروژ.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: یکسری از مسابقات المپک بودند که باید کنار می ماندند و برای ۵ وزن دیگر باید مسابقات در نظر می گرفتیم. به تمام استان ها هر سهمیه ای که خواستند اجازه دادیم در جام تختی کشتی بگیرند. این مرحله اول برای انتخابی نروژ برای ۵ وزن بود. حتی به تیم جوانان هم اجازه دادیم که مسابقه بگیرند. نفرات سوم را هم کشتی گذاشتیم. از بین این ها ۱۰ نفر اول شدند. قبل از آن هم در مسابقات آسیایی قزاقستان حضور داشتیم. بقیه که کنار ماندند در مسابقات تختی حاضر شدند. در مسابقات وهبی امره هم حاضر شدیم. حتی فدراسیون اعلام کرد هر کس در مسابقات انتخابی شرکت نکند کنار می ماند.

* در ۷۷ کیلوگرم علی گرایی بهترین ماست
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به چرخه انجام شده در اوزان مختلف، خاطرنشان کرد: علی گرایی در ۷۷ کیلوگرم بهترین ماست و غیر از او پشتام را داریم. حالا همه می‌گویند گرایی باید طلا می‌گرفت بله من هم همین را می‌گویم. پشتام در قهرمانی آسیا اول شد تشخیص دادیم چون در وزن ۸۲ کیلوگرم ضعف داریم از پشتام در این وزن استفاده کنیم.

بنا گفت: در ۹۷ کیلوگرم ساروی در المپیک مدال گرفته و کشتی رو در رو بالی را برده بنابراین او بهترین این وزن است. اگر فلاح ادعای انتخابی داشت بالی جلوتر است، از طرفی ساروی ثابت شده است. در سنگین وزن اگر میرزازاده آن طرف جدول بود قطعا فینالیست می‌شد. ما هنوز به آن توان نرسیدیم که سنگین وزن‌های ما از کایالپ عبور کنند. از طرفی ما در این وزن علی اکبر یوسفی را نمی‌خواهیم از دست بدهیم که مچ پایش هم آسیب دیده است. برای من عزت کشورم از همه چیز مهمتر است.

بنا در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه ای کاش قبل از المپیک چرخه را می‌گفتید در این صورت حاشیه‌ای پیش نمی‌آمد، عنوان کرد: کوتاهی روابط عمومی فدراسیون است، به من ارتباطی ندارد. من کار خودم را می‌کنم.

* واکنش بنا به بد غذایی نجاتی

وی درباره اینکه شما گفته بودید نجاتی بد غذاست اما او گفته اینطور نیست و سنگ هم می‌خورد، تصریح کرد: سوال به گونه ای است که او اینطور جواب داده است. او به مسابقات صربستان ۲ وزن بالاتر اعزام می‌شود. نجاتی از ۱۵ روز قبل از اعزام غدد لنفاوی اش عفونت کرد. ضعف نجاتی در این باره بود نه که غذا نخورد. هر کسی در زمان وزن کم کردن در حالت های مختلف است و نجاتی به بو حساس بود. من به دکتر ساسان گفتم سعی کند نجاتی ریکاوری کند، حتی برایش برنج کته گرفتم. در این شرایط بود که گفتم بد غذاست.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید فکر می‌کنید آیا می‌توان امیدوار بود دوباره این‌نتایج تکرار شود، خاطرنشان کرد: گرجستان با همه سرمایه گذاری بررسی کنید که یک نقره در سنگین وزن داشت، ترکیه فقط یک برنز می‌گیرد، روسیه که خوب نبود، قزاقستان هم همین طور. یک زمانی ما ۳ مدال گرفتیم و قهرمان شدیم، برخی می‌گفتند مگر المپیک سکو دارد؟ برخی قبل از المپیک مصاحبه می‌کردند می‌گفتند این تیم مثل لندن است، چرا لندن؟ چرا مثل المپیک پکن نیست؟ من تا وقتی هستم انجام وظیفه می‌کنم.

* نتیجه فرنگی را به من نسبت ندهید

وی ادامه داد: ما محکوم به نتیجه هستیم. ما خیلی ریز در حال تغییر هستیم. من هر دفعه المپیک می‌روم باید تنم بلرزد این در حالی است که ۸ ماه به خاطر کرونا همه چیز تعطیل بود. چرا به پنجمی المپیک نگاه نمی‌کنید؟ خیلی پرتوقع شدید. عملکرد فرنگی را به من نسبت ندهید که هر کسی می آید بگوید خوب است یا بد. من وظیفه خودم را انجام می‌دهم. هر چیز که می‌گویید مانند عدالت، جوانگرایی و … من در حال انجام آن هستم.

بنا درباره مسابقات جهانی نروژ، یادآور شد: در ایران در چند وزن نتیجه بگیری و در یک وزن نتیجه نگیری انتقاد می‌شود. بچه‌های ما جوان هستند و امیدوارم نتیجه مطلوب بگیریم. قول می‌دهیم بچه‌ها تا آخرین نفس بجنگند. چون المپیک برگزار شده باید ببینیم تیم‌های مختلف چه ارنج هایی دارند. من در اینجا باید نتایج آزاد و فرنگی جوانان در مسابقات جهانی تبریک می‌گویم. این نشان می‌دهد موفقیت ها هیچ وقت فروکش نمی‌کند.

* به ساروی گفتم می‌تواند درالمپیک بعدی طلا بگیرد

وی درباره شکست علی گرایی و اینکه به مدال نرسید، گفت: شکست هر کشتی‌گیری به من مربوط است، ما نمی‌خواستیم علی گرایی پنجم شود اما گاهی فراموش می‌کنیم میدان با میدان فرق دارد. وقتی او با ژاپن کشتی گرفت گفتم دو برد قبل را فراموش کند. ژاپنی‌ها و آمریکایی ها بسیار متفاوت هستند، علی گرایی کشتی گیر فوق العاده ای است. علی بسیار با وجود است که الان حق خود را بگیرد. گاهی اوقات زمین خوردن در میدان بالاتر می‌تواند باعث شود در آینده بهتر نتیجه بگیرد. به هادی گفتم در این المپیک برنز گرفتی می‌توانی در المپیک بعدی طلا بگیری.

* نه با عبدولی نه هیچ کس، مسئله ای ندارم

سرمربی کشتی فرنگی درباره اظهارات عبدولی و عدم حضور او در اردو، خاطرنشان کرد: عبدولی ورزشکار خوبی است. او آن موقع تهران بود گفتم بیا تمرین کن گفت می آیم اما بعد از آن به خانه می‌روم گفتم نه قرنطینه است حتی خودم هفته به هفته آفتاب را نمی‌دیدم.  من با هیچ کسی مسئله ای ندارم اما وظیفه من توجه به کشتی فرنگی است.

* کیسه ای برای تیم ملی ندوختیم

بنا با اشاره به حضور درستکار در تیم‌ملی آزاد، تصریح کرد: درستکار در مقطع حساسی آمده است و همه باید کمک کنیم. برخی اوقات حرف هایی می شنوم که این مسائل اثر منفی روی بچه‌ها می‌گذارد. این بحث ها در صفحات مجازی نه تنها کمک نمی‌کند بلکه بچه‌ها را تخریب می‌کند. ما برای تیم‌ملی کیسه ندوختیم و رزومه مان مشخص است. اگر اینجا هستیم به خواست رئیس فدراسیون است نه بحث رفاقت دبیر مثلا با درستکار. ۳۵ سال است ۷۷ کیلوگرم خودم را ندیدم، زجر می‌کشیم، انجام وظیفه است اما شما حمایت کنید. تیم ملی مگر می‌تواند ۵۰۰ مربی و سرمربی داشته باشد؟ قبل و بعد از المپیک همه نظرسنجی می‌گذارند که چه کسی باشد چه کسی نباشد.

* فقط با یک انتخابی نمی‌توان نفر ملی را انتخاب کرد

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید می‌شد در زمان مشخص انتخابی را در وزن دقیق برگزار کرد، اظهار داشت: بله سر وزن قانونی باید تیم انتخابی انجام شود اما با یک انتخابی نمی‌توان کار را تمام کرد. مگر انتخابی‌ها برگزار نشده؟ برخی از تیم ملی رفته‌اند. اگر ورزشکاران انتخابی را در زمان مشخص بدانند دیگر در اردو نمی‌مانند. فقط با یک انتخابی نمی‌توان نفر برتر را انتخاب کرد.

* نمی‌توانم همیشه و با عصا کنار تیم باشم

بنا درباره اینکه آیا برنامه‌ای دارید تا از المپیکی‌های مدال‌آور در کنار تیم استفاده کنید، عنوان کرد: داوران ما رتبه بندی هستند و دوره‌ای حرکت می‌ کنند می‌توان در بحث مربیان سازنده هم این کار را انجام داد. وقت مربیان سازنده را در اردوهای تیم ملی نباید بگیریم. می‌توانیم آنها را به مسابقات اعزام کنیم. فرشاد علیزاده در کنار ماست، حمید سوریان هم همین طور. بدون مشورت با سوریان کاری نمی‌کنم و بارها به او گفتم بیا سرمربی باش و من کنار تو باشم. من که نمی‌توانم با عصا کنار تیم باشم.

* وزارت خودش از ما بودجه می‌گیرد!

بنا درباره انتخاب وزیر ورزش جدید و خواسته‌هایش، گفت: من به وزیر جدید تبریک می‌گویم اما ما زمانی دغدغه داریم که رئیس فدراسیون نتواند برای ما کاری کند. من بی دغدغه ترین زمان مربیگری ام این زمان بود. ما هیچ خواسته ای از وزیر ورزش نداریم چون یک انسان والا داریم. وزارت ورزش خودش از ما بودجه می‌خواهد!

* پیام دلگرم کننده ای از رهبری گرفتم

بنا در پاسخ به سوال فارس درباره پیام مقام معظم رهبری بعد از المپیک، گفت: افتخار می کنم پیام دلگرم کننده‌ای از آقا گرفتم به همین دلیل دوست ندارم کسی آن را بداند چون این پیام خصوصی است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا