اخبار ورزشیورزش های رزمی

بنا: ماجرای ملایی یک سناریوی بین‌المللی بود/ ویزر علیه جودوی ایران شیطنت می‌کند

قهرمان سابق تیم ملی جودو گفت: رئیس فدراسیون جهانی جودو یا افراد دیگر برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده بودند تا اینکه جودوی ایران را در مسابقات جهان گرفتار کنند.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرگزاری فارس، خبر پناهندگی و یا تقاضای مهاجرت سعید ملایی گرچه طی چند روز گذشته منتشر شد، اما از مدتها قبل توسط او دنبال می شد و وقتی که با اعزام سعید به توکیو مخالفت شد، ملایی تهدید کرد که از طریق فدراسیون جهانی شخصا در این رویداد شرکت می‌کند به همین دلیل  با اعزام او موافقت شد. نهایتا پس از پایان مسابقات جهانی جودو، خبرهایی منتشر شد که سعید ملایی پس از شکست مقابل حریفان خود شبانه با برنامه ریزی مسئولان فدراسیون جهانی از هتل خارج شده و با یک دستگاه خودرو به محل دیگری منتقل شده و در نهایت با تهیه بلیط هواپیما از سوی مسئولان فدراسیون جهانی جودو او مستقیم از ژاپن راهی آلمان شده است. این موضوع سرآغاز حاشیه جدید برای جودوی ایران بود و حالا رئیس فدراسیون جهانی جودو تهدید کرده که فدراسیون جودو کشورمان را تعلیق خواهد کرد. این طرح از سال گذشته  توسط ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو کلید خورد. اخبار و اطلاعات موجود بیانگر رابطه بسیار قوی نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و ویزراست بنابراین توطئه مشترک فدراسیون جهانی و اسرائیل مشهود است.

وحید بنا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که اخیراً طی چند روز گذشته اتفاقاتی در رشته جودو رخ داده که نشان از دخالت مسئولان فدراسیون جهانی در بهم ریختن ورزش ایران دیده می‌شود، شرایط به گونه‌ای رقم خورده که ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو؛ تهدید کرده جودوی ایران را تعلیق خواهد کرد، نظر شما در مورد دخالت‌های مسئولان فدراسیون جهانی جودو چیست، گفت: ما طی سال‌های گذشته در اوزان مختلف با جودوکاران رژیم غاصب روبه‌رو می‌شدیم و حالا با هر روشی که بود حاضر به مبارزه کردن مقابل آنها نبودیم، حالا این موضوع یک مقدار شرایط را حساس کرده است. طی چند ماه گذشته نیز به خاطر حساسیت‌هایی که به وجود آمده بود، مسئولان فدراسیون جهانی جودو تهدید کردند که فدراسیون ایران را تعلیق خواهند کرد، بلافاصله مسئولان ورزش کشورمان نیز با رایزنی‌هایی که انجام دادند این مشکلات را حل و فصل کردند، اما رئیس فدراسیون جهانی جودو یا افراد دیگر برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده بودند تا اینکه جودوی ایران را در مسابقات جهان گرفتار کنند.

وی در ادامه افزود: من از کلیپ‌ها و فیلم‌هایی که طی چند روز اخیر از تمرینات قبل از مبارزه ملایی در فضای مجازی منتشر شده، متوجه شدم تمام ماجرا یک سناریوی بین المللی بوده که از قبل نوشته شده تا در مسابقات جهانی جودو، ایران را وارد یک حاشیه بزرگ کنند و در نهایت این رشته گرفتار شود. رئیس فدراسیون جهانی جودو با یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده تصمیم گرفته بود که ایران را در یک رویداد بین‌المللی گرفتار کند که متأسفانه این اتفاق رخ داد.

بنا در پاسخ به این سؤال که چطور می‌شود برخی کشورهای مسلمان مثل نمایندگان کشورهای مصر، الجزایر و عربستان گاهی حاضر نبوده‌اند، مقابل نماینده رژیم غاصب مبارزه کنند و حتی نماینده مصر در مسابقه جهانی توکیو حاضر به دست دادن با نماینده رژیم غاصب نشد، اما اتفاقی برای کشور آنها رخ نمی دهد و حالا شاهدیم که فقط حاشیه ها برای ما است، نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ بله، نماینده مصر در مسابقات جهانی پس از پایان مبارزه مقابل جودوکار رژیم غاصب با دست ندادن به او در واقع جودوکار رژیم غاصب را به رسمیت نشناخت، اما ما چون هیچ وقت آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم و حاضر نیستیم مقابل آنها مبارزه کنیم، یک مقدار فدراسیون جهانی روی این موضوع حساس شده و جو بسیار سنگینی به راه افتاده است، امیدوارم شرایط هرچه زودتر حل و فصل شود.

قهرمان سابق تیم ملی جودو در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما تصمیمی که سعید ملایی گرفته و پس از مسابقات جهانی راهی آلمان شده تصمیم درستی بوده یا خیر گفت: من قطعاً از دست دادن سرمایه ملی مثل سعید مولایی واقعاً ناراحت هستم، چرا که یک سرمایه ملی می‌رود و پرچم یک کشور دیگر یا پرچم پناه‌جویان را با کسب مدال بالا می‌برد، من سعید مولایی را از سال ۸۴ می شناسم او بعد از من وارد جودو شد و در طول این سال‌ها شاهد بودم روی او سرمایه‌گذاری شده، اما حالا که زمان نتیجه‌ گرفتن سعید ملایی است او می خواهد یک تصمیمی دیگری بگیرد که امیدوارم از این تصمیم منصرف شود، چون واقعاً جای او در جودوی کشورمان خالی است و بارها نشان داده که چقدر پرچم سه رنگ کشورمان برای او مهم و با ارزش است. حالا شاید او راهی آلمان شده تا چند روزی را در آلمان استراحت کند. امیدوارم که سعید برگردد و دوباره پرچم کشورمان را بالا ببرد و قطعاً همه مسئولان ورزش منتظرند تا او به ایران برگردد.

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا