اخبار ورزشیسایر اخبار

بلاتکلیفی ۲ معاونت در وزارت ورزش/ وزیر کی دست به کار می‌شود؟

بعد از گذشت چندین ماه از رفتن فریبا محمدیان و امیررضا خادم، هنوز تکلیف ۲ معاونت در وزارت ورزش مشخص نشده است.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل ازخبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، از آذرماه سال گذشته بود که قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها در دستگاه‌های اجرایی، فدراسیون‌های ورزشی و البته وزارت ورزش اجرایی شد. با اجرای این قانون فریبا محمدیان معاون امور بانوان وزارت ورزش رفتنی شد و زهرا موسوی به عنوان سرپرست امور کار را در دست گرفت.

* اداره معاونت امور بانوان همچنان با سرپرست

البته محمدیان ۲۴ ساعت بعد از ابلاغ حکمش مبنی بر ممنوعیت فعالیت، در وزارت ورزش حاضر شد و این حضور همچنان بعد از گذشت چندین ماه ادامه دارد. فریبا محمدیان به دنبال این اتفاقات برای ادامه بازگشت به کار به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و صحبت‌هایی شنیده شد مبنی بر اینکه نامه بازگشت به کار او صادر شده اما تا امروز وزارت ورزش چیزی در این باره اعلام نکرده و شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه محمدیان همچنان پشت میزش می‌نشیند با این تفاوت که امضاهای مربوط به کارهای اداری توسط موسوی زده می‌شود.

زهرا موسوی سرپرست امور بانوان وزارت ورزش در گفت‌وگو با فارس درباره اینکه آیا نامه بازگشت به کار محمدیان صادر شده یا خیر، گفت: در این باره باید از وزارت ورزش سوال کنید. کاری که باید خانم محمدیان انجام می‌داد را من انجام می‌دهم. هیچ مشکلی هم وجود ندارد و من کارها را پیش می‌برم.

وی درباره اینکه آیا دوران سرپرستی‌اش محدودیتی دارد یا خیر، اظهار داشت: هیچ محدودیتی وجود ندارد و من همه کارهای لازم را انجام می‌دهم.

با اعلام بازنشستگی رباب شهریان، اول دی‌ماه سال ۱۳۹۵ بود که فریبا محمدیان با حکم مسعود سلطانی‌فر برای معاونت امور بانوان معرفی شد اما در همان موقع رسانه‌ها مسئله بازنشستگی وی را مطرح کردند. محمدیان ۱۰ مهرماه ۱۳۸۸ بازنشسته شده و با توجه به اینکه از امور بازنشستگان حقوق دریافت می‌کند یکی از مدیرانی است که با قانون جدید از وزارت ورزش رفت.

بعد از گذشت بیش از ۴ ماه از سرپرستی زهرا موسوی در پست معاونت امور بانوان وزارت ورزش، این وزارتخانه هنوز تکلیف این معاونت را مشخص نکرده و مشخص نیست بالاخره نامه بازگشت به کار محمدیان صادر شده یا خیر؟ اگر نامه بازگشت به کار محمدیان صادر شده چرا وزارت ورزش چیزی در این باره اعلام نکرده، اگر مجوزی صادر نشده چرا وزیر ورزش تکلیف را مشخص نمی‌کند؟

* چه کسی جایگزین خادم در وزارت ورزش می‌شود؟

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش از دیگر معاونت‌های بلاتکلیف است. امیررضا خادم که از دی‌ماه سال ۹۲ با روی کار آمدن محمود گودرزی به عنوان به این معاونت فعالیت خود را آغاز کرده بود، درنشست خبری که سوم دی‌ماه داشت استعفای خود را از این پست اعلام کرد اما وزیر ورزش تا آن زمان موافقت خود را اعلام نکرده بود.

در همان زمان شایعات حضور خادم برای ریاست فدراسیون کشتی شنیده می‌شد که در نهایت وی به طور رسمی ۱۱ اسفند ماه سال گذشته از وزارت ورزش رفت. خادم چند روز بعد برای ریاست فدراسیون کشتی ثبت‌نام کرد.

با رفتن امیررضا خادم از وزارت ورزش شایعاتی مبنی بر حضور سیدهادی حسینی به گوش می‌رسید اما بعد از گذشت حدود یک ماه و نیم هنوز جایگزین این کشتی‌گیر سابق در معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌ها در وزارتخانه مشخص نشده است.

ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی نیز به پایان رسیده اما هنوز وزارت ورزش زمان انتخابات را اعلام نکرده است. رسول خادم ریاست فدراسیون کشتی را برعهده داشت که با استعفای وی، بنی‌تمیم سرپرستی را برعهده دارد.

باید دید مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان چه برنامه‌ای برای دو معاونت مهم خود دارد و چه کسانی را برای این ۲ پست معرفی خواهد کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا