اخبار ورزشیتوپ و تورویژه‌های خبری

برنامه کامل مسابقات والیبال قهرمانی آسیا

برنامه کامل بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا که به میزبانی ایران برگزار می‌شود، اعلام شد و در مجموع ۴۵ مسابقه میان ۱۸ تیم حاضر در این رقابت‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش پیشرو ورزش، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ مرداد تا چهار شهریور با حضور ۱۸ تیم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر تهران برگزار می‌شود.

قرعه‌کشی این مسابقات روز پنج‌شنبه ۲۵ اسفند برگزار شد و ۱۸ تیم حاضر در این رقابت‌ها در ۶ گروه دسته بندی شدند تا در مرحله گروهی به مصاف هم رفته و در پایان این مرحله، تیم‌های اول و دوم هر گروه (جمعا ۱۲ تیم) به مرحله پلی آف صعود ‌کنند و تیمهای سرگروه به قید قرعه با تیم‌های دوم هر گروه دیدار خواهند کرد.

تیم ایران با کشورهای هنگ کنگ و عراق هم گروه شده است و در صورت شکست حریفان در مرحله حذفی مستقیم به جمع چهار تیم برتر صعود خواهد کرد. تیم ژاپن هم در صورت سرگروهی در گروه دوم و پیروزی در مسابقه حذفی مستقیم به مرحله نیمه نهایی راه می‌یابد و دو تیم دیگر نیمه نهایی با برگزاری دو مسابقه دیگر بین تیم‌های پیروز مرحله حذفی مشخص خواهند شد.

گروه‌بندی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ به قرار زیر است:

گروه A: ایران، هنگ کنگ و عراق

گروه B: ژاپن، ازبکستان و تایلند

گروه C: چین، قزاقستان و اندونزی

گروه D: چین‌تایپه، بحرین و مغولستان

گروه E: قطر، هند و افغانستان

گروه F: پاکستان، کره‌جنوبی و بنگلادش

تیم ملی والیبال ایران به همراه تیم‌های ازبکستان، قزاقستان، بحرین، افغانستان و پاکستان از پنج گروه دیگر در روز نخست این رقابت‌ها استراحت دارند.

برنامه کامل مرحله گروهی این رقابت‌ها به وقت تهران به شرح زیر است:

**شنبه ۲۸ مرداد

سالن دوازده هزار نفری

ساعت ۱۳:۱۵؛ ژاپن – تایلند

ساعت ۱۶:۱۵؛ قطر – هند

ساعت ۱۹:۱۵؛ بنگلادش – کره‌جنوبی

سالن فدراسیون

ساعت ۱۳:۱۵؛ اندونزی – چین

ساعت ۱۶:۱۵؛ هنگ‌کنگ – عراق

ساعت ۱۹:۱۵؛ چین‌تایپه – مغولستان

**یکشنبه ۲۹ مرداد

سالن دوازده هزار نفری

ساعت ۱۳:۱۵؛ ازبکستان – ژاپن

ساعت ۱۶:۱۵؛ افغانستان – قطر

ساعت ۱۹:۱۵؛ ایران – هنگ‌کنگ

سالن فدراسیون

ساعت ۱۳:۱۵؛ قزاقستان – اندونزی

ساعت ۱۶:۱۵؛ پاکستان – بنگلادش

ساعت ۱۹:۱۵؛ بحرین – چین‌تایپه

**دوشنبه ۳۰ مرداد

سالن دوازده هزار نفری

ساعت ۱۳:۱۵؛ تایلند – ازبکستان

ساعت ۱۶:۱۵؛ کره‌جنوبی – پاکستان

ساعت ۱۹:۱۵؛ عراق – ایران

سالن فدراسیون

ساعت ۱۳:۱۵؛ چین – قزاقستان

ساعت ۱۶:۱۵؛ هند – افغانستان

ساعت ۱۹:۱۵؛ مغولستان – بحرین

تیم‌های شرکت کننده در بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه استراحت خواهند کرد و تمامی دیدارهای مرحله بعد در چهار ساعت (۱۰:۱۵، ۱۳:۱۵،۱۶:۱۵ و ۱۹:۱۵) برگزار خواهد شد. در روز چهارشنبه یکم شهریور ماه مرحله دوم مسابقات انجام می‌شود که دو تیم نخست هر گروه که از مرحله گروهی به پلی‌آف راه یافته‌اند، در سالن دوازده هزار نفری به مصاف هم می‌روند. تیم‌های سوم هر گروه هم برای تعیین رتبه سیزدهم تا هجدهم جدول در سالن فدراسیون رقابت خواهند کرد.

در روز پنج‌شنبه دوم شهریور تیم‌های بازنده مرحله پلی‌آف برای تعیین تیم‌های هفتم تا دوازدهم در سالن دوازده هزار نفری به مصاف هم می‌روند و دو مسابقه دیگر در این سالن به تیم‌هایی اختصاص دارد که درصدد کسب رتبه اول تا ششم مسابقات هستند.

سه رقابت هم در سالن فدراسیون در روز پنج‌شنبه انجام خواهد شد که مسابقه نخست آن به تعیین رتبه هفدهم و هجدهم اختصاص دارد و دو مسابقه دیگر مرحله پلی‌آف هم برای تعیین مقام‌های سیزدهم تا شانزدهم مسابقات است.

روز جمعه سوم شهریور در سالن دوازده هزار نفری مسابقات پلی‌آف هفتم تا دهم برگزار خواهد شد و دو مسابقه دیگر در این سالن به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی مردان آسیا اختصاص دارد. در سالن فدراسیون هم دو تیم برای تعیین رتبه‌های پانزدهم و شانزدهم به مصاف هم خواهند رفت و در مسابقه دوم تیم‌ها برای تعیین جایگاه سیزدهم و چهاردهم رقابت می‌کنند. مسابقه سوم در این سالن به رقابت تیم‌ها برای کسب رتبه یازدهم و دوازدهم اختصاص دارد و مسابقه آخر برای تعیین رتبه پنجم و ششم این رقابت‌هاست.

در روز پایانی (شنبه چهارم شهریور) در هر سالن دو مسابقه برگزار می‌شود که اولین دیدار در سالن فدراسیون ساعت ۱۰ صبح برای تعیین رتبه نهم و دهم و مسابقه دوم ساعت ۱۳ برای تعیین تیم‌های هفتم و هشتم مسابقات است. در سالن دوازده هزار نفری هم ابتدا تیم‌ها از ساعت ۱۵ برای کسب عنوان سوم و چهارم به مصاف هم می‌روند و در نهایت تیم‌های راه‌یافته به دیدار فینال از ساعت ۱۸ برای کسب عنوان قهرمانی به رقابت خواهند پرداخت.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا