اخبار ورزشیفوتبال ایران

برانکو: آنچه در پرسپولیس مهم است، تلاش و بازی جوانمردانه است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به بازیکنانم تبریک می‌گویم و تشکر می‌کنم از هواداران‌مان که یک بار دیگر نشان دادند که باید روی خودمان حساب کنیم. صحبت‌هایی که قبل از بازی می‌شود مهم نیست آنچه در پرسپولیس مهم است تلاش و اینکه بازی جوانمردانه کنیم و به حریف هم احترام بگذاریم.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس خبری پس از دیدار سرخپوشان برابر نساجی مازندران از هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: به بازیکنانم تبریک می‌گویم و تشکر می‌کنم از هواداران‌مان که یک بار دیگر نشان دادند که باید روی خودمان حساب کنیم. می‌دانستیم چه بازی سختی در انتظارمان است.

وی افزود: نساجی تیم بسیار خوبی است، همانطور که در نشست خبری گفتم این را شاهد بودیم و قبل از بازی با الدحیل مهم‌ترین مساله برد در بازی امروز بود.

برانکو در ادامه تصریح کرد: می‌دانستیم که رسن را در اختیار نداریم و بیرانوند را هم نداشتیم و شانس‌های زیادی برای گلزنی ایجاد کردیم و مسابقه‌ای که باید با ۴-۵ گل اختلاف پیروز می‌شدیم، دو بر یک بردیم. به هر حال این برد را به بازیکنانم تبریک می‌گویم. وضعیت بازیکنان را هم باید بسنجیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص واژه جاسوس که از طرف نساجی به کار برده شده بود و اینکه باشگاه پرسپولیس واکنشی به آن نداشت، خاطرنشان کرد: تیم‌ها هم رفتار ورزشی و هم غیر ورزشی دارند. واضح بگویم من و پرسپولیس برای خیلی‌ها مزاحم هستیم. همه دوست دارند پرسپولیس را ببرند. هم به روش جوانمردانه هم به روش‌های دیگر. این حق آنها است که بجنگند اما وقایع اینچنینی داستانش فرق می‌کند. صحبت‌هایی که قبل از بازی می‌شود مهم نیست آنچه در پرسپولیس مهم است تلاش و اینکه بازی جوانمردانه کنیم و به حریف هم احترام بگذاریم.

ایوانکوویچ در مورد وضعیت بشار رسن نیز عنوان کرد: متأسفانه او در بازی تیم ملی عراق با کویت در دقیقه ۳۵ به خاطر مصدومیت تعویض شد و وضعیتش خوب نیست البته تا دوشنبه وقت زیادی داریم.  من با سرمربی عراق حرف زدم. او گفت که بشار خیلی خوب بازی کرده و اکنون دو بار در روز برای درمان می‌رود اما وضعیت او خیلی جالب نیست.

برانکو در مورد تغییراتی که در خط دفاعی تیمش در پایان بازی به وجود آورد، افزود: حسین ماهینی از ناحیه پا احساس ناراحتی می‌کرد و از طرفی یکی از مهم‌ترین مسابقات ما روز دوشنبه مقابل الدحیل است که این مسئله برایمان اهمیت زیادی دارد.

سرمربی قرمزپوشان در مورد اعتراض جواد نکونام به داور و اینکه او گفت داور اعلام کرده برانکو را اخراج کند ولی چنین اتفاقی نیفتاد، عنوان نمود: شما در مورد داوری چه فکری می‌کنید آیا پنالتی درست بود یا نه؟

همان خبرنگار به برانکو اعلام کرد برای بیان این مسئله باید بار دیگر فیلم بازی را ببیند که سرمربی پرسپولیس در ادامه حرف‌های خود گفت: من هم باید دوباره بازی را ببینم اما من مربی هستم و هر روز در تمرین داوری می‌کنم. در حین داوری‌ام هر زمانی که دلم بخواهد خوب داوری می‌کنم و موقعی که دل می‌خواهد بد داوری می‌کنم. برای این، چنین اقدامی می‌کنم که می‌خواهم بازیکنانم را برای این وضعیت آماده کنم. مربیان داوری را خوب بلد هستند و به سادگی نمی‌توانند ما را فریب دهند. یک پنالتی به سود ما در دقیقه ۳ باید اعلام می‌شد و هندی که اتفاق افتاد خیلی واضح بود. ظاهراً این صحنه برای پرسپولیس خیلی ضعیف بوده است. شاید اگر مچ بازیکن ما می‌شکست داور اعلام پنالتی می‌کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از آینده تیمش نگران است، تصریح کرد: علی علیپور تا به حال سه گل زده و چندین گل دیگر هم نزده است. برای علیپور بهتر است بیرون بزند تا اینکه اصلا فرصت گل ایجاد نکند. مهاجمان ما واقعا زحمت می کشند و موقعیت گل همیشه باید باشد. طبیعی است که همه آماده اند برای مقام قهرمانی. هرکس مقابل قهرمان ایران بازی می کند می خواهد ببرد. اما ما می خواهیم به روش ورزشی ببرند.

برانکو ایوانکوویچ در ادامه، در خصوص سوالی مبنی بر اینکه درباره کسانی که نمی‌خواهند او با پرسپولیس موفق شود، شفاف‌تر صحبت کند، گفت: هر تیمی می‌خواهد ما را ببرد اما نه اینکه با کمک دیگران و به روش‌های دیگر. به همین خاطر ناراحت بودم. ما هر وقت در این چند سال به جایی رسیدیم روی تلاش‌های خودمان رسیدیم.

سرمربی پرسپولیس درباره غیبت بشار رسن که سبب شد این تیم بازی رو به جلوتری را ارائه کند، افزود: هر وقت هافبک‌هایمان را لوزی چیدیم گفتند چرا اینگونه بازی می‌کنند. هر زمان هم که تغییرش دادیم باز ایراد گرفتند. کیفیت بازیکنان ما تعیین کننده است که با چه سیستمی بازی کنیم. ضمن اینکه ترکیب تیم به سبک بازی حریفان هم بستگی دارد. اما بطور کلی تیمی هستیم که روش بازی خودمان را با حریف تطبیق کامل نمی‌دهیم و روش خودمان را پی می‌گیریم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا