اخبار ورزشیفوتبال ایران

باشگاه پرسپولیس در بیانیه ای: به اندازه کافی از اشتباهات داوری متضرر شده‌ایم؛ سوءاستفاده ممنوع!

باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه ای نوشت: انتظار داریم عدالت توسط فدراسیون و مجموعه تاثیرگذار بر برنامه‌ها و اتفاقات فوتبالی اجرا شود و تقاضا داریم، بر عملکرد داوران نظارت بیشتری انجام شود.

به گزارش پیشرو ورزش، باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در پی مسائل داوری در هفته‌های اخیر به نکاتی اشاره دارد که مرور و پیگیری آن خالی از لطف نیست.

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته های اخیر بازی‌های خود را با برد و کسب امتیاز پشت سر گذاشت و این در حالی است که به دلیل این پیروزی‌ها متاسفانه کارشناسی و بررسی داوری این مسابقات آن‌طور که باید و شاید در رسانه‌ها مورد پردازش قرار نگرفت.

بر همین اساس، اگر قدرت پرسپولیس نبود، چه بسا هم اکنون نتایج بازی‌ها کاملا عوض می‌شد و جدول هم دستخوش تغییرات زیادی قرار می‌گرفت.

در این رابطه، اگر از همان بازی با سپاهان مسائل داوری را مورد ارزیابی قرار دهیم، به گواه کارشناسان داوری، پرسپولیس در آن بازی حداقل یک پنالتی طلبکار شد. حتی در صحنه‌ای، محمد محبی بازیکن سپاهان در محوطه جریمه خودشان، توپ را آگاهانه با دست کنترل کرد و کارشناسان هم، این موضوع را در برنامه‌های تلویزیونی تائید کردند که پرسپولیس از یک پنالتی محروم شد ولی هیچگاه به آن پرداخته نشد و در آنجا، دو امتیاز برای پرسپولیس از دست رفت.

مورد بعدی در دربی بود که باز هم به گواه کارشناسان، حداقل یک پنالتی در محوطه جریمه استقلال به نفع پرسپولیس اعلام نشد. مضاف بر این که در دقایق پایانی بازی، مهدی عبدی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت که کمک داور به اشتباه پرچم زد و آفساید اعلام کرد و در واقع همان صحنه به ضرر پرسپولیس اعلام شد.

در بازی با ذوب‌آهن هم پرسپولیس یک گل سالم را طلبکار شد زیرا کمک داور به اشتباه پرچم خودش را بالا برد و به نشانه آفساید، آن گل سالم را سوزاند.

ضمن اینکه در دو بازی پرسپولیس برابر استقلال و ذوب آهن، به دلیل برد سرخپوشان، به این موارد هیچ اشاره‌ای نشد کما اینکه اگر قدرت پرسپولیس نبود، ممکن بود نتایج و شرایط جدول فرق کند.

در نیمه اول بازی با مس رفسنجان و در صحنه خطایی که روی شهریار مغانلو رخ داد، داور باید قطعا به بازیکن رقیب کارت قرمز می‌داد زیرا شهریار در صورت عبور از مدافع حریف، در موقعیت تک به تک با گلر قرار می‌گرفت ولی در کمال تعجب و زمانی که تشخیص داد خطای مسلم مدافع مس انجام شده است، به او کارت زرد نشان داد!

با وجود اینکه همه افراد و عوامل کنار زمین هم شاهد این بودند که کمک داور و داور چهارم به داور وسط اشاره کرده و گفتند که اگر خطای بازیکن مس را گرفته‌اید، باید او را اخراج کنید اما داور این کار را نکرد و با یک کارت زرد، ماجرا را کامل کرد.

در نیمه دوم، گل سالم پرسپولیس توسط مهدی عبدی به ثمر رسید اما در کمال تاسف شاهد هستیم برخی رسانه‌ها به دنبال آن هستند تا این گل را لطف داوری عنوان کنند و اعتقاد دارند خطای هند رخ داده است. آنها با این حربه در پی محکوم کردن پرسپولیس هستند آن هم در شرایطی که در تصاویر ویدیویی و عکس‌ها مشخص است که اصلا توپ به دست عبدی برخورد نکرده بود.

برخی افراد غرض‌ورزانه و با برنامه‌‌ریزی به دنبال آن هستند که این گل را با هند جلوه بدهند؛ در صورتی که کاملا مشخص است که هندی در کار نیست.

با توجه به این که به هفته‌های پایانی لیگ نزدیک می‌شویم و هر امتیاز، در تعیین سرنوشت قهرمانی تیم‌ها موثر است، باشگاه پرسپولیس مثل همیشه فقط انتظار دارد عدالت توسط فدراسیون و مجموعه تاثیرگذار بر برنامه‌ها و اتفاقات فوتبالی اجرا شود و تقاضا داریم، بر عملکرد داوران نظارت بیشتری انجام شود. در این شرایط انتظار می‌رود از داوران با تجربه‌ استفاده شود و افرادی که وارد میدان قضاوت می‌شوند، با تمرکز بالاتری سوت بزنند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید و حق هیچ تیمی ضایع نشود.

ضمنا یادآور می‌شود؛ اگر باشگاه پرسپولیس زیاد به این مسائل ورود نمی‌کند به خاطر این است که همیشه سعی کرده حمایت خود را از استقلال و سلامت داوران اعلام کند و طوری رفتار نشود که داوران تحت فشار قرار بگیرند. باشگاه به اخلاق‌گرایی در فوتبال معتقد است و به دنبال غوغاسالاری برای جلب‌توجه نیست. به همین علت از انتشار بیانیه‌های سریالی خودداری می‌کند و در هیچ زمانی داوران را در شرایط خاص قرار نمی‌دهد که بخواهند به نفع یا به ضرر تیمی سوت بزنند. ما فقط به دنبال آرامش هستیم و امیدواریم فضایی رقم بخورد که نتایج بازی‌ها تنها در زمین مسابقه رقم بخورد.

علیرغم همه اشتباهاتی که علیه تیم‌مان در این چند هفته رخ داد، پرسپولیس همواره سعی کرده تا حرفش را در زمین بازی بزند ولی این طور به نظر می‌رسد که برخی از این مسائل سوءاستفاده می‌کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا