اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

باشگاه پرسپولیس: آقای مهاجری شهامت عذرخواهی داشته باشید

باشگاه پرسپولیس نسبت به اتفاقات بازی با نفت مسجد سلیمان واکنش نشان داد.

به گزارش پیشرو ورزش، باشگاه پرسپولیس اعلام کرد این اولین باری نیست که داوری یک مسابقه اشتباهاتی علیه پرسپولیس داشته اما به نظر می‌رسد در فصل جاری، یک پدیده جدید وارد فوتبال ایران شده یا حداقل بیشتر از گذشته مورد استفاده برخی باشگاه‌ها قرار می‌گیرد: وارونه‌نمایی. به این شکل که پرسپولیس از داوری ضرر می‌کند اما تیم طلبکار از داور، حریفی است که به واسطه جریان‌هایی در فضای مجازی، قصد دارد چیز دیگری را القا کند. نظیر اتفاقی که در بازی قبلی هم رقم خورد.

بنابر این شاید لازم باشد که با استناد به نظر اکثریت کارشناسان داوری، اتفاقات بازی شب گذشته را مرور کنیم: در نیمه نخست بازی با نفت مسجد سلیمان باید یک پنالتی روی مرتضی پورعلی‌گنجی (دقیقه ۵) گرفته و گل یورگن لوکادیا (۴۵+۴) هم قبول می‌شد. ضمن اینکه در فرصت مسلم گلزنی در دقیقه ۴۴ کمک داور به اشتباه، آفساید بازیکنان پرسپولیس را اعلام کرد. حتی اگر حرف و حدیثی باقی مانده باشد، با پنالتی اعلام ‌نشده دقیقه ۹۰+۷ خاتمه خواهد یافت.

از طرف دیگر به گفته یکی از ناظران داوری که به تازگی از جمع داوران خداحافظی کرده، هر دو صحنه داخل محوطه جریمه پرسپولیس آلوده به شبیه‌سازی بودند و داور به درستی تصمیم به ادامه بازی گرفته است.

حتی پس از اینکه اهالی فوتبال نظرات کارشناسان داوری را مطالعه کردند و دریافتند که پرسپولیس از داوری متضرر شده، این جریان مسموم به سراغ وهم و خیال‌های عجیب رفت و ادعاهایی را به میان آورد که حتی از سوی شاهدان عینی تکذیب و مشخص شد که نه بین نیمه کسی برای اعتراض، توصیه و هرچیز دیگری به سراغ داوران رفته و نه کمک‌داوران ویدیوی پنالتی روی پورعلی‌گنجی و گل صحیح لوکادیا را تماشا کرده و برای قضاوت نیمه دوم به زمین آمده‌اند.

همه این‌ها اتفاقات مربوط به پس از بازی است و در طول بازی نیز گروهی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه همراه با برخی از اعضای تیم میزبان، کارزاری همه‌جانبه را برای فشار روانی و فیزیکی به داور آغاز کردند که نتیجه‌ به‌هم زدن تمرکز تیم داوری نیز عدم اعلام دو پنالتی برای پرسپولیس و مردود کردن یک گل صحیح بود که البته باشگاه پرسپولیس اطمینان دارد با اشتباه سهوی رقم خورده‌اند.

البته سوال بی پاسخ این است که پس از بارش بطری و سنگ روی سر کمک داور که تمرکز را از او گرفت و همچنین شعارهای دسته‌جمعی توهین‌آمیز، چرا داور بازی را متوقف نکرد و با این دسته از تماشاگرنماها مماشات کرد؟

در مجموع، نکته مهم این است که حتی اگر داور مرتکب اشتباهی شده، مجرای قانونی برای رسیدگی وجود دارد و باشگاه پرسپولیس نیز شکایت خود را در همین خصوص تنظیم کرده و بی سروصدا در اختیار کمیته داوران قرار داده است. اما مشخص نیست چرا برخی قصد دارند با توهین، تهمت، تهدید و توهم‌توطئه اهداف خود را پیش ببرند و فضای فوتبال را مسموم کنند؟

آقای مهاجری، سرمربی تیم حریف به چه حقی به خود اجازه داده راجع به مدیر تیم پرسپولیس اینگونه صحبت کند؟ به گواه افراد حاضر در ورزشگاه و داوران و ناظر بازی هیچ فردی از باشگاه پرسپولیس حتی به سمت رختکن داوران هم نرفت. همین صحبت آقای مهاجری فضای مسمومی را به وجود آورده که ایشان با تهمت خود آغازگر آن بوده‌اند. باشگاه پرسپولیس از این مربی شکایت کرده و باید پاسخگوی تهمت ناروای خود باشند و حداقل حالا که متوجه شده‌ آمار غلط به او داده‌اند شهامت عذرخواهی را داشته باشند.

درخواست همیشگی باشگاه پرسپولیس از مسئولان محترم کمیته انضباطی و اخلاق این است که با سرعت بیشتری به این موارد رسیدگی و احکام را زمانی صادر کنند که بازدارندگی و اثر خود را از دست ندهد. همچنین باشگاه پرسپولیس مثل همیشه به داوران احترام گذاشته و امیدوار است که قضاوت آنها تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار نگیرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا