اخبار ورزشیفوتبالفوتبال جهان

بازخوانی اختلاف قدیمی در بارسلونا با حضور زلاتان و مسی

فوق ستاره آرژانتینی پس از آمدن مهاجم سوئدی به نیوکمپ، احساس گذشته را نداشت.

به گزارش پیشرو ورزش، «پپ گواردیولا» سرمربی وقت بارسلونا پس از کسب سه‌گانه در سال ۲۰۰۹ یعنی قهرمانی در لالیگا، جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا تصمیم گرفت «زلاتان ابراهیموویچ» را به نیوکمپ بیاورد و در ازای آن «ساموئول اتوئو» را راهی اینتر کند؛ انتقالی که «لیونل مسی» فوق‌ستاره پیشین آبی و اناری‌ها را درباره آینده‌اش به فکر کردن وادار کرد. در آن زمان ابراهیموویچ یکی از بهترین مهاجمان جهان بود و مسی هم بیشتر در کناره‌های زمین به کار گرفته می‌شد.

«سباستین فست» و «الکس جولیارد» در کتابی با عنوان «راز مسی» افشا کرده‌اند مسی از انتقال زلاتان به بارسلونا بهت‌زده شده بود و او حتی به پپ پیام داده بود: «من می‌توانم ببینم که دیگر برای تیم مهم نیستم، پس…». در این کتاب ادعا شده این پیام در اتوبوس بارسا بین مسی و گواردیولا رد و بدل شده بود چراکه مسی برخی اوقات در اینکه نظرش را ابراز کند، به مشکل برمی‌خورد.

مسی فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ را با سختی آغاز کرد و فکر می‌کرد جایگاهش را با آمدن زلاتان از دست خواهد داد. با این حال او هرگز تلاش نکرد راهی خارج از بارسا را در پیش بگیرد. در پایان نیز او به گزینه محبوب پپ در خط حمله بارسلونا تبدیل شد؛ اتفاقی که خشم ابراهیموویچ را برانگیخت.

ابراهیموویچ در کتاب خود با عنوان «من زلاتان هستم» می‌نویسد: مسی شروع به گفتن مطالبی کرد. او فوق‌العاده است. او وقتی ۱۳ ساله بود به بارسلونا پیوست و از فرهنگ آن‌جا آمده بود اما حالا من در بارسا بودم و گل های بیشتری نسبت به او می‌زدم. او پیش گواردیولا رفت و گفت نمی‌خواهد دیگر در پست بال کناری بازی کند و می‌خواهد در وسط بازی کند. مهاجم بودم. گواردیولا هیچ کار کوفتی در این‌باره نکرد و ترکیب تاکتیکی‌اش را تغییر داد. گواردیولا باید به حرف‌های او گوش می‌کرد اما گل های زیادی در بارسا می‌زدم و فوق‌العاده کار کرده بودم.

داستان بارسا و زلاتان خیلی زود و در همان سال ۲۰۱۰ پایان رسید اما مسی تا سال ۲۰۲۱ لباس آبی‌واناری ها را بر تن کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا