اخبار ورزشیسایر اخبار

اینچه درگاهی: به سود و زیان تعویق المپیک فکر نمی‌کنیم/ مهمترین موضوع سلامتی ورزشکار است

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: باید به تصمیم تعویق المپیک احترام گذاشت چون این موضوع به انسانیت بها داده است.

به گزارش پیشرو اسپرت ، زهرا اینچه درگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره شرایط این روزهای ژیمناستیک اظهار داشت: فکر می‌کنم المپیک توکیو نقطه عطفی بود تا به این بازی‌ها فکر کنیم. ۴۲ سال است که من در ژیمناستیک به عنوان ورزشکار، مربی، داور و رئیس فدراسیون حضور دارم. در این مدت برنامه جدی برای حضور در المپیک نبود.

* روز انتخابات فکر نمی‌کردم به المپیک برسیم

وی افزود: زمانی که در انتخابات فدراسیون شرکت کردم گفتم احتمالا ما به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ نمی‌رسیم و نمی‌توان برای این بازی‌ها برنامه ریزی کرد. ۹ شهریور مسابقه انتخابی را‌‌‌ گذاشتیم و ۴۰ روز بعد تیم ملی راه اندازی شد. روزی که انتخابی گذاشتیم تعداد شرکت کنندگان کم بود به همین دلیل ناچار بودیم همه را‌‌‌ انتخاب کنیم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به اهداف تعیین شده یاد آور شد: حضور در بازی‌های آسیایی یکی از اهداف ما بود که نتایج خوبی هم گرفتیم. با توجه به عملکرد ورزشکاران در مسابقات مختلف روی کسب سهمیه جدی‌تر فکر کردیم. به همین دلیل در اهداف بعدی طوری برنامه ریزی کردیم که تمرکز ما روی مسابقات کسب سهمیه المپیک باشد، هر چند بخشی از اعزام‌ها به خاطر انگیزه ورزشکاران انجام می‌شد. با نتیجه خوبی که داشتیم امیدواری‌ها برای کسب سهمیه بیشتر شد.

* کرونا حساب و کتاب المپیک را بهم ریخت

اینچه درگانی درباره مشکلاتی که در مسابقات کسب سهمیه باکو به وجود آمد و فینال مسابقات به خاطر ویروس کرونا لغو شد، عنوان کرد: مشکلی که پیش آمد فقط برای ما نبود، همه کشورها برنامه ریزی کرده بودند. ویروس کرونا حساب و کتاب المپیک را‌‌‌ هم بهم ریخت چه برسد به کسب سهمیه.

وی گفت: ما در مسابقات ملبورن نتایج خوبی داشتیم. زمان بازگشت تیم ایران به ایران همزمان با زمزمه کرونا بود به همین دلیل ورزشکاران ما به کشور دیگری رفتند تا مشکل خروج نباشد. ترکیه بهترین انتخاب بود. تیم ملی چند روزی در آن جا ماند اما برای ورود به باکو مشکلاتی داشتیم. کمیته ملی المپیک، ‌وزارت ورزش، فدراسیون و وزارت امور خارجه همه بسیج شدند تا اعزام تیم ملی انجام شود. ژیمناست‌ها به باکو رفتند اما در آستانه فینال مسابقات لغو شد. فعلا هم برنامه مشخصی نداده‌اند. مسابقات جهانی قطر هم به تعویق افتاد و رقابت‌های قهرمانی آسیا در توکیو به زمان دیگری موکول شد.

* مهمترین مسئله سلامتی ورزشکار است

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که با توجه به اینکه کیخا و یکی دو ژیمناست دیگر شانس زیادی برای کسب سهمیه دارند، برنامه آنها در این روزها چیست، تصریح کرد: نخستین چیز برای ما سلامتی ورزشکار است. در این شرایط هم ورزش کردن خطر دارد و ما نمی‌خواهیم سلامت ورزشکاران را‌‌‌ درگیر کسب سهمیه کنیم. تنها کار این است که آنها در منزل بمانند و بدنسازی را‌‌‌ در خانه داشته باشند. بازگشت به ورزش با قطع نسبی تمرینات قطعا سخت خواهد بود، اما سالن‌ها باز شود بچه‌ها به تمرینات برمی‌گردند. ورزشکاران ما با مربیان ارتباط دارند و تلاش می‌کنند شرایط جسمانی خود را‌‌‌ حفظ کنند.

* تعویق المپیک تصمیمی  در راستای بها دادن به انسان بود

اینچه درگاهی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید تعویق المپیک با توجه به شرایطی که ملی‌پوشان ما داشتند زیان‌هایی داشته باشد، گفت: ما به سود و زیان فکر نمی‌کنیم. تعویق المپیک تصمیمی انسانی در راستای سلامت بخشیدن به بشریت بوده است. حال این تصمیم به نفع یا ضرر ما باشد باید مورد احترام قرار بگیرد چون به انسانیت بها داده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =

دکمه بازگشت به بالا