اخبار ورزشیفوتبال جهان

اینتر ۱-۲ یووه: بیانکونری در یک قدمی فینال

یوونتوس در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا در خانه اینتر به پیروزی ۲-۱ رسید.

به گزارش  پیشرو ورزش و به نقل از “ورزش سه”، در این دیدار که در ورزشگاه سن سیرو برگزار شد، ابتدا این اینتر بود که با گل لائوتارو مارتینز پیش افتادند اما دو گل از کریس رونالدو، پیروزی یووه را در این دیدار رقم زد.

یوونتوسی ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقایق ابتدایی توپ و میدان را در اختیار داشتند ولی اینتری ها بودند که در دقیقه ۹، روی یک ضدحمله به گل رسیدند. روی تیزهوشی الکسیس سانچس و پاس خوب او برای نیکولو بارلا، این بازیکن با یک ارسال زمینی، لائوتارو مارتینس را در محوطه جریمه یوونتوس صاحب موقعیت کرد و این مهاجم آرژانتینی هم با یک شوت نه چندان محکم، جی‌جی بوفون را مغلوب کرد.

در ادامه بازی برای دقایقی متعادل دنبال شد اما رفته رفته بار دیگر یوونتوسی ها توپ و میدان را در اختیار داشتند؛ هرچند دفاع فشرده اینتری ها، مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد تا اینکه در دقیقه ۲۴، یووه صاحب یک ضربه پنالتی شد.

خوان کوادرادو که برای استفاده از یک ارسال از سمت چپ، وارد محوطه جریمه اینتر شده بود، توسط اشلی یانگ سرنگون شد و داور بعد از استفاده از VAR، نقطه پنالتی را نشان داد. کریس رونالدو پشت ضربه قرار گرفت و با یک شوت محکم به وسط دروازه، کار را تمام کرد.

بعد از این گل تیم میزبان پیش کشید و بعد از یکی دو حمله نصفه و نیمه، در دقیقه ۳۳ صاحب یک ضربه آزاد شدند اما ضربه سر اشکرینیار روی ارسال الکسیس سانچس، از کنار دروازه یووه به بیرون رفت.

در مقابل این یوونتوسی ها بودند که در دقیقه ۳۵ به گل دوم رسیدند. روی پاس به عقب اشکرینیار بود که ناهماهنگی باستونی و هاندانوویچ باعث شد تا رونالدو صاحب توپ شود و با یک ضربه دقیق از راه دور، دروازه خالی اینتر را باز کند.

اینتری ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و در مقابل بازیکنان یووه به دنبال رسیدن به گل سوم از روی ضدحمله بودند. در دقیقه ۴۳، این بنتانکور بود که شانس خود را از پشت محوطه جریمه امتحان کرد اما ضربه او دقیقا به جایی رفت که هاندانوویچ حضور داشت.

در آخرین ثانیه های نیمه اول، روی یک حرکت از سمت راست و ارسال کوادرادو، رونالدو در تلاش برای زدن سوم، توپ را با دست زد و داور هم به او کارت زرد نشان داد. در نهایت این نیمه با برتری ۲-۱ یووه به پایان رسید.

نیمه دوم را دو تیم متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. در دقیقه ۵۴ بود که روی پاس در عرض کوادرادو، برناردسکی پشت محوطه جریمه اینتر صاحب موقعیت شد اما ضربه او را هاندانوویچ به هر شکل ممکن به بیرون فرستاد.

دو دقیقه بعد روی اشتباه مدافعان یووه، چیزی نمانده بود که اینتر به گل تساوی برسد اما ضربه الکسیس سانچس را در حالی که بوفون مغلوب شده بود، دمیرال در آستانه ورود به دروازه دفع کرد.

حملات اینتر ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۶۸، الکسیس سانچس صاحب موقعیت شد اما حضور به موقع دی لیخت، مانع گلزنی او شد. یک دقیقه بعد، روی پاس عالی الکسیس، این بار دارمیان صاحب موقعیت شد اما بوفون با یک واکنش مناسب، توپ را به بیرون فرستاد.

حملات نرآتزوری ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۷۴، روی حرکت لائوتارو از سمت چپ و ارسال او، بارلا می توانست با یک ضربه والی دروازه را باز کند اما ضربه او از کنار دروازه بوفون به بیرون رفت.

دو دقیقه بعد، بار دیگر روی اشتباه مدافعان یووه، کریستین اریکسن صاحب موقعیت شد اما ضربه او دقیقا به جایی رفت که بوفون حضور داشت.

در دقایق پایانی باز هم این اینتری ها بودند که تلاش زیادی برای زدن گل تساوی انجام دادند اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و یوونتوس با برتری ۲-۱ در انتظار دیدار برگشت در تورین خواهد بود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا