اخبار ورزشیفوتبال ایران

ایران با برتری مقابل تایلند به فینال رسید و پارالمپیکی شد

تیم ملی فوتبال ۵ نفره نابینایان و کم‌بینایان کشورمان با پیروزی مقابل تایلند در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا علاوه بر جواز حضور در فینال سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز کسب کرد.

به گزارش  پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، در ادامه رقابت‌های فوتبال ۵ نفره قهرمانی آسیا که در تایلند در حال برگزاری است، ظهر امروز تیم ملی ایران در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف میزبان مسابقات رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ این تیم را شکست داد تا علاوه بر کسب جواز حضور در فینال، سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز کسب کرد.

حسین رجب پور یک گل و صادق رحیمی ۲ گل به ثمر رساندند.

۸ تیم مجوز حضور در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را دارند که تاکنون تکلیف ۶ تیم مشخص شده است.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی از ساعت ۱۸ به وقت محلی چین و ژاپن مقابل هم به رقابت خواهند پرداخت.

رقابت‌های فوتبال پنج نفره در پارالمپیک ۲۰۲۰ با حضور ۸ تیم برگزار خواهد شد که تاکنون حضور تیم‌های برزیل (قهرمانی ۲۰۱۸ جهان)، آرژانتین از قاره آمریکا، ایتالیا و اسپانیا از قاره اروپا، ایران از قاره آسیا و ژاپن به عنوان میزبان قطعی شده است. همچنین یک سهمیه دیگر از قاره آسیا و یک سهمیه هم از قاره آفریقا در پارالمپیک توکیو حضور خواهند داشت.

تیم فوتبال پنج نفره ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با شکست مقابل میزبان به مقام نایب قهرمانی رسیده بود. در پیش‌بینی‌های انجام شده برای عملکرد این تیم در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، مدال برنز در نظر گرفته شده، البته این مدال می‌تواند با بهبود عملکرد تیم ملی در ماه‌های پیش‌رو ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا