اخبار ورزشیفوتبال ایران

اولیایی: احتمال جریمه فدراسیون و محرومیت باشگاه‌ها از حضور در آسیا وجود دارد

عضو کمیته صدور مجوز حرفه ای گفت: اگر مشکل این دو باشگاه را حل نکنیم با جریمه های مالی و حتی محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ممکن است مواجه شویم و فدراسیون و باشگاه‌ها جریمه می‌شوند.

به گزارش پیشرو ورزش، کاظم اولیایی در مورد وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: لیگ قهرمانان آسیا الزاماتی دارد و استانداردهای بالایی دارد. این الزامات از سوی AFC به باشگاه‌ها ابلاغ شده است و باشگاه‌ها باید این دستور العمل و الزامات را رعایت کنند. ۵ بخش در این دستورالعمل‌ها وجود دارد. مسایل حقوقی، مالی، سخت افزاری، اداری و آکادمی در این دستور العمل‌ها باید به دقت رعایت شود. در بخش حقوقی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اعلام کرد که هر دو باشگاه نباید یک مجمع داشته باشند از سویی دیگر فیفا دولتی بودن را قبول ندارد و پرهیز می‌کند از فدراسیون و باشگاه‌های دولتی زیرا باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها باید تابع قوانین فیفا باشند.

وی در مورد اینکه چند روز برای حفظ این دو باشگاه در آسیا فرصت وجود دارد و این مساله امکان دارد یا نه گفت: باید اراده وجود داشته باشد و از ۲ تا ۷ دی به ما فرصت داده شده تا این مدارک مجوز حرفه‌ای بررسی شوند و راستی آزمایی انجام شود اگر مدارک قابل قبول بود به کمیته انضباطی AFC خواهیم رفت و آنجا فرصت دفاع داریم.

اولیایی در مورد اینکه در سال‌های گذشته نیز فدراسیون مدارک ناقص به AFC تحویل داده گفت: هر سال معیارهای ضوابط متفاوت بوده است و اینگونه نیست که در همه سال‌ها این ضوابط ثابت بوده باشد و در گذشته همه واقعیت را نگفته‌ایم. اگر مشکل این دو باشگاه را حل نکنیم با جریان مالی و حتی محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ممکن است مواجه شویم و فدراسیون و باشگاه‌ها جریمه می‌شوند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا