اخبار ورزشیسایر اخبار

انتخاب سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک در دستور کار هیات اجرایی

در فاصله حدود یک سال و نیمی که به بازی‌های المپیک توکیو باقی مانده، در جلسات آینده هیات اجرایی انتخاب سرپرست کاروان ایران در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، انتخاب سرپرست کاروان برای رقابت‌های مختلف از جمله بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی همیشه یکی از مهمترین موضوعات در کمیته ملی المپیک به شمار می‌رود.

در اساسنامه جاری کمیته ملی المپیک طبق ماده ۲۶، سرپرست هر کاروان ورزشی، باید حداقل یک سال قبل از هر رویداد از میان مدیران با تجربه و توانمند ورزشی، توسط هیئت اجرایــی انتخاب و با حکم رئیس کمیته منصوب شود. در حالی که بسیاری از کشورها ۱۸ ماه قبل از آغاز رقابت مهم المپیک اقدام به معرفی سرپرست کاروان می‌کنند، این ماده در اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک نیز تغییر کرده و انتخاب سرپرست در فاصله یک سال و نیم مانده به المپیک انتخاب خواهد شد.

قرار است اساسنامه کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی هیات اجرایی در تاریخ ۲۵ دی‌ماه به تصویب برسد و همزمان به هیات دولت و کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شود.

با توجه به اینکه ۱۷ ماه و ۲۲ روز تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو فرصت باقی مانده، شنیده‌ها حاکی از این انتخاب سرپرست در چند جلسه آینده در دستور کار هیات اجرایی قرار خواهد گرفت. البته هنوز هیچ گزینه‌ای برای سرپرستی ایران در المپیک توکیو مطرح نشده اما نگاهی کوتاه به سرپرستان ایران در المپیک‌های مختلف نشان می‌دهد نصرالله سجادی با ۴ دوره سرپرستی بیشترین سابقه را دارد.

وی که به عنوان مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک فعالیت و در نشست‌های ستاد عالی بازی‌های المپیک حضور دارد، در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی نیز به عنوان سرپرست کاروان ایران معرفی شد.

در آخرین دوره برگزاری این بازی‌ها، اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی سرپرستی کاروان ایران را در ریو برعهده داشت. وی همچنین در المپیک نوجوانان ۲۰۱۸ که به میزبانی بوینس‌آیرس برگزار شد، سرپرست کاروان ایران بود.

اسامی همه سرپرستان ایران در المپیک‌ها به شرح زیر است:

۱۹۴۸ لندن انگلستان: علی کنی

۱۹۵۲ هلسینکی فنلاند: امان الله میرزا جهانبانی

۱۹۵۶ ملبورن استرالیا: عباس ایزدپناه

۱۹۶۰ رم ایتالیا: محمد دفتری

۱۹۶۴ توکیو ژاپن: حسین بنایی

۱۹۶۸ مکزیکوسیتی مکزیک: حسن رهنوردی

۱۹۷۲ مونیخ آلمان: جلال رسولی

۱۹۷۶ مونترال کانادا: مهدی رشیدپور

۱۹۸۸ سئول کره جنوبی: نصرالله سجادی

۱۹۹۲ بارسلون اسپانیا: دکتر مظفری

۱۹۹۶ آتلانتا آمریکا: نصرالله سجادی

۲۰۰۰ سیدنی استرالیا: شاهرخ شهنازی

۲۰۰۴ آتن یونان: نصرالله سجادی

۲۰۰۸ پکن چین: نصرالله سجادی

۲۰۱۲ لندن انگلیس: بهرام افشارزاده

۲۰۱۶ ریو برزیل: اصغر رحیمی

۲۰۲۰ توکیو ژاپن: ؟

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا