اخبار ورزشیفوتبال جهان

انتخابی جام جهانی: پرتغال و لهستان با برتری مقابل مقدونیه و سوئد مسافر قطر شدند

در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اروپا، تیم های پرتغال و لهستان با پیروزی مقابل حریفان خود راهی جام جهانی شدند.

به گزارش پیشرو ورزش، در بازی برگشت مرحله نهایی پلی آف راه یابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی پرتغال به مصاف مقدونیه شمالی رفت و با درخشش برونو فرناندز به برتری ۲ بر صفر رسید تا راهی قطر شود.

مقدونیه شمالی که در مرحله قبلی تیم ملی ایتالیا و قهرمان اروپا را شکست داده بود، در مصاف با پرتغال ناکام ماند تا رونالدو پنجمین جام جهانی خود را تجربه کند.

۲ گل پرتغال را برونو فرناندز در دقایق ۳۲ و ۶۵ به ثمر رساند تا به ستاره اصلی تیم لقب گیرد.

در دیگر بازی انتخابی جام جهانی در اروپا، تیم ملی لهستان در خانه به مصاف سوئد رفت و به برتری ۲ بر صفر رسید تا این تیم نیز به قطر برسد.

رابرت لواندوفسکی (پنالتی ۴۹) و زیلنسکی ۷۲ گل های لهستان را به ثمر رساندند.

زلاتان که به تیم ملی سوئد بازگشته بود، در دقیقه ۸۰ وارد بازی شد ولی نتوانست مانع شکست تیمش شود. این بازیکن در پلی آف جام جهانی ۲۰۱۴ نیز مقابل پرتغال شکست خورده بود تا یک ناکامی دیگر در رسیدن به جام جهانی را به ثبت رساند.

به این ترتیب پرتغال و لهستان دیگر نماینده های اروپا در جام جهانی خواهند بود.

اروپا البته یک نماینده دیگر نیز دارد که در تابستان مشخص خواهد شد. برنده اسکاتلند و اوکراین با تیم ملی ولز بازی خواهد کرد تا در جام جهانی حاضر شوند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − یک =

دکمه بازگشت به بالا