اخبار ورزشیفوتبال جهان

انتخابی جام جهانی در اروپا | تداوم ناکامی فرانسه، برد کرواسی و گلباران هلند با دبل ستاره بارسا

در چارچوب هفته پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره اروپا، تیم ملی فرانسه در ادامه روند ناکامی خود باز هم مساوی کرد و تیم های هلند و کرواسی به برتری دست یافتند.

به گزارش پیشرو ورزش و به نقل از فارس، در چارچوب هفته پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا، به طور همزمان ۶ بازی برگزار شد که در مهمترین آنها فرانسه در ادامه ناکامی‌های خود باز هم امتیاز از دست داد تا شرایط تیم دشان پس از ناکامی در یورو باز هم تداوم داشته باشد. در بازی‌های دیگر هلند با درخشش ستاره بارسا به پیروزی رسید و کرواسی در لحظات پایانی به برد ارزشمند دست یافت.

بررسی و نتایج بازی‌های انتخابی جام جهانی به شرح زیر است:

*گروه D

اوکراین یک – فرانسه یک
گل‌ها: شاپارنکو ۴۴ برای اوکراین و مارسیال ۵۰ برای فرانسه

در این مسابقه فرانسه در حالی پا به میدان گذاشت که در بازی قبلی مقابل بوسنی و هرزگویین در خاک خود و در شهر استراسبورگ، به تساوی یک بر یک رسیده بود و به شدت می‌خواست که به برد مقابل اوکراین دست پیدا کند. در این مسابقه خروس‌ها امباپه را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند و دشان برای همین از «آنتونی مارسیال» در خط حمله استفاده کرد. بازیکن منچستریونایتد توانست گل تساوی تیمش را به ثمر رساند ولی فرانسه نتوانست حتی با حضور بنزما به گل دست یابد.

قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ در یورو نمایشی ناامیدکننده از خود به جا گذاشت و حالا پس از آن رقابت هنوز در پی کسب پیروزی است. آنها با اینکه صدرنشین گروهشان هستند ولی نگرانی‌ها از تیم دشان روز به روز بیشتر می‌شود. باید دید این تیم در روز سه‌شنبه مقابل فنلاند چه نتیجه‌ای را بدست می‌آورد.

در گروه D مسابقات، تیم ملی فرانسه با ۹ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های فنلاند(۵)، اوکراین(۵)،بوسنی (۲) و قزاقستان(۲) در رده‌های بعدی قرار گرفتند. تیم اول به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شود ولی تیم دوم باید در پلی‌آف به مصاف حریفان برود تا شانس خود را برای رسیدن به قطر امتحان کند.

دیگر بازی گروه با پیروزی یک بر صفر فنلاند مقابل قزاقستان به پایان رسید.

*گروه A

ایرلند یک – آذربایجان یک

گل‌ها: ماخمادوف ۴۵ برای آذربایجان و شین دافی ۸۷ برای ایرلند

صربستان ۴ – لوکزامبورگ یک

میتروویچ ۲۲ ، ۳۵ – چانوت (گل به خودی) ۸۱  و ملینکوویچ ۹۰+۷ برای صربستان و تیل برای لوکزامبورگ


درخشش میتروویچ، بازیکن فولام انگلیس در تیم ملی صربستان

در این گروه صربستان با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های پرتغال با ۱۰ ، لوکزامبورگ با ۶ امتیاز، ایرلند با یک امتیاز و آذربایجان با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

تیم ملی پرتغال بدون حضور رونالدو روز سه‌شنبه میهمان آذربایجان خواهد بود. رونالدو به دلیل ۳ کارته شدن در این بازی حضور ندارد. او به شهر منچستر بازگشته تا برای دیدار شنبه آینده این تیم مقابل نیوکاسل در لیگ برتر انگلیس آماده شود.

*گروه F

جزایر فارو صفر – دانمارک یک
گل‌: ویند ۸۶

اسکاتلند یک – مولداوی صفر

گل: دایکس ۱۴

در این گروه تیم ملی دانمارک که نمایش فوق‌العاده‌ای در یورو ۲۰۲۰  داشت و توانست بدون حضور اریکسن به جمع ۴ تیم پایانی دست پیدا کند با ۵ بازی و ۵ برد در صدر جدول قرار دارد. این تیم شانس اصلی حضور در جام جهانی در این گروه است. تیم‌های رژیم اشغالگر قدس (۱۰) ، اسکاتلند (۸) ، اتریش (۷) ، جزایر فارو(۱) و مولداوی (۱) در رده‌های بعدی قرار دارند.

*گروه G

هلند ۴ – مونته‌نگرو صفر

گل‌ها: ممفیس (۳۸ پنالتی – ۶۲) – واینالدوم ۷۰ و گاکپو ۷۶

لتونی صفر – نروژ ۲

گل‌ها: ارلینگ هالند (پنالتی ۲۰) و الیونسی ۶۶

جبل الطارق صفر – ترکیه ۳

گل‌ها: درویسوغلو ۵۴ – چالهان اوغلو ۶۵ و کارامان ۸۳

هلند در این مسابقه با درخشش ستاره بارسلونا به برتری رسید. ممفیس ۲ گل زد و توانست در جمع گلزنان برتر تاریخ تیم ملی هلند قرار گیرد. او ۳۰ گله شد و پس یوهان کرویف و وسلی اسنایدر در رده یازدهم قرار گرفت.

از طرف دیگر نروژ با درخشش هالند دوباره به پیروزی رسید تا جذابیت در این گروه به اوج خود برسد. در جدول این گروه تیم ملی ترکیه با ۱۱ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های هلند ۱۰ ، نروژ ۱۰ ، مونته نگرو ۷ و جبل الطارق صفر امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.با آمدن لوییز فان خال، انرژی زیادی به نارنجی‌پوشان تزریق شده و هواداران این تیم امیدوار هستند با رسیدن به قطر، مثل جام جهانی ۲۰۱۴ نمایش درخشانی در این رقابت بزرگ از خودشان به ثبت رسانند. هلند در یورو ۲۰۲۰ نیز نمایش خوبی داشت ولی در مقابل چک با اشتباه عجیب دلیخت همه چیز را از دست داد و گردونه مسابقات کنار رفت.

هلند در روز سه شنبه در دیداری حساس و مهم در ورزشگاه یوهان کرویف آمستردام میزبان تیم ملی ترکیه است. این تیم در صورت باخت در این مسابقه شرایط سختی برای حضور در جام جهانی خواهد داشت.

نروژ نیز در روز سه شنبه بازی آسانی مقابل تیم ملی جبل الطارق خواهد داشت و انتظار می‌رود هالند در این دیدار گل‌های زیادی به ثمر رساند.

*گروه H

قبرس صفر – روسیه ۲
گل‌ها: یروخین ۶ و زمالتدینوف ۵۵

اسلوونی یک – مالت صفر
گل: لوریچ (پنالتی – ۴۵)

اسلواکی صفر – کرواسی یک
گل: بروزوویچ ۸۶

کرواسی در این مسابقه بازی سختی مقابل اسلواکی داشت ولی توانست با گلزنی ستاره اینترمیلان یک برد ارزشمند بدست آورد تا از صدر عقب نماند. در این مسابقه بازی به صورت برابر دنبال شد ولی در نهایت بروزوویچ توانست پیروزی مهمی برای شاگردان دالیچ به ثبت رساند.

روسیه نیز که در یورو ۲۰۲۰ نمایش فاجعه‌باری را به ثبت رساند حالا به خودش آمده و با هدایت «والری کارپین» نیروی جدیدی بدست آورده است. آنها مقابل کرواسی مساوی کردند و در دیدار مقابل قبرس به برتری رسیدند تا در صدر جدول قرار گیرند.

در جدول این گروه روسیه با ۱۰ امتیاز صدرنشین، کرواسی با ۱۰ امتیاز دوم و تیم‌های ملی اسلوونی با ۷ امتیاز ، اسلواکی با ۶ امتیاز و مالت با ۴ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

از امشب نیز در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، چندین بازی از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه برگزار خواهد شد که در مهمترین آنها تیم ملی ایتالیا میهمان سوئیس و تیم ملی اسپانیا میزبان گرجستان خواهد بود و بلژیک به مصاف جمهوری چک خواهد رفت. تیم ملی انگلیس نیز که شرایطی عالی در حال حاضر دارد میزبان آندورا خواهد بود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =

دکمه بازگشت به بالا