اخبار ورزشیسایر اخبار

انتخابات کمیته ملی المپیک ۱۷ اسفند برگزار نمی شود

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک ۱۷ اسفند برگزار نمی‌شود.

به گزارش پیشرو ورزش، مجمع فوق‌العاده هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز برگزار شد.
کیکاووس سعیدی در این باره گفت: طبق مصوبه هفته قبل هیات اجرایی، امروز در ادامه بحث انتخابات کمیته نشست فوق‌العاده برگزار کردیم. پیشرفت خوبی حاصل شد و مذاکرات در نشست بعدی ادامه خواهد داشت.

دبیر کل کمیته ملی المپیک افزود: طبق مصوبه هیات اجرایی، دستورالعمل انتخابات باید به تصویب مجمع عمومی ۱۷ اسفند برسد و پس از آن به IOC ارسال شود. هر زمان آیین‌نامه تایید شود انتخابات برگزار می‌شود. البته آقای صالحی‌امیری امیری تاکید به برگزاری انتخابات در اولین فرصت را دارد و تاخیر در برگزاری انتخابات را خسارت می‌داند. باید طبق موازین عمل کنیم و هر نوع تصمیمی در چارجوب اساسنامه بر عهده هیات اجرایی به عنوان رکن تصمیم‌گیر در همه امور راهبری و هدایت فعالیت‌های کمیته و مجمع عمومی به عنوان بالاترین سطح تصمیم‌گیری برنامه‌های اصلی و کلان کمیته است.

سعیدی خاطرنشان کرد: مجمع عمومی کمیته در ۱۷ اسفند آنچه را که به صلاح ورزش قهرمانی کشور می‌داند، تصویب خواهد کرد. بدیهی است تصمیمات مجمع عمومی برای تایید نهایی به Ioc ارسال خواهد شد.

سعیدی عنوان کرد: هیات اجرایی تاکید دارد در چارچوب قوانین و اساسنامه کمیته مسیر را دنبال کند. در اولین فرصت ممکن انتخابات پس از تصویب دستورالعمل و انجام فرآیند قانونی آن برگزار خواهد شد. بنابراین ۱۷ اسفند مجمع عمومی کمیته را برگزار می‌کنیم و به احتمال قوی این مجمع انتخاباتی نخواهد بود.

وی یادآور شد: تا قبل از ۱۷ بهمن‌ماه دستورالعمل مجمع انتخابات و مواردی که نیاز به مصوبه مجمع دارد، برای اعضا ارسال خواهد شد. در نشست بعدی هیات اجرایی که به صورت فوق‌العاده هفته آینده برگزار می‌شود، بخش های دیگری از دستورالعمل را تصویب خواهیم کرد و گزارش حسابرسی سالانه، پیشنهاد تعیین حسابرس برای سال ۱۴۰۰ و عملکرد سال ۹۹ برای ارائه به مجمع بررسی خواهد شد.

دبیر کل کمیته درباره برخی ابهامات مانند حضور نماینده فدراسیون‌ها و همین طور نماینده آکادمی، گفت: برخی ابهامات استعلام شده و در برخی دیگر اگر مجمع تایید کند مشکلی وجود نخواهد داشت.

سعیدی در پاسخ به این سوال که چرا از مدت‌ها قبل شما به فکر نوشتن آیین‌نامه نبودید، تصریح کرد: بنایی بر لغو انتخابات وجود نداشت و نظر همه اعضای هیات اجرایی این بود دور از هر گونه ابهام حرکت کنیم. دیدگاهی وجود داشت که طبق دستورالعمل سال ۹۶ عمل کنیم اما به خاطر تغییرات اساسنامه باید دستورالعمل جدید نوشته شود.

سعیدی افزود: زمانی که اساسنامه واصل شد بلافاصله در هیات اجرایی جلسه گذاشتیم و ستاد تشکیل شد. به این نتیجه رسیدیم چون اساسنامه تغییرات دارد، بنابراین باید دستورالعمل جدید نوشته شود.

وی درباره اینکه برخی از اعضا فدراسیونی ندارند و بارها سفر رفته‌اند، خاطرنشان کرد: ما کاری نداریم کسی رئیس فدراسیون هست یا نه چون طبق اساسنامه کسی که برای هیات اجرایی انتخاب می‌شود برای ۴ سال حق رای خواهد داشت.
در نشست امروز هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، اصلاحات لازم دستورالعمل صورت گرفت و در جلسه بعد سایر موارد بررسی می‌شود. به نظر می‌رسد یک یا دو جلسه دیگر این روند ادامه خواهد داشت.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا