اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

امیرساعد وکیل: «اقدام لوکادیا به فسخ قراردادش با پرسپولیس غیرقانونی است»

هر چند تا بررسی متن دقیق قرارداد باشگاه با مهاجم هلندی نمی توان اظهار نظر دقیق کرد اما به چند دلیل اصلی، فسخ لوکادیا مجاز نیست و باید باشگاه پرسپولیس فورا شکایت خود را در فیفا ثبت‌کند.
۱- شرایط موجود در فوتبال ایران، مصداق فورس ماژور نیست.
۲- چارچوب کلی قراردادهای فوتبال در ایران، اجازه فسخ قرارداد به بازیکن را به بهانه برخی اعتراضات و یا موضعگیری های سیاسی برخی کشورها نمی دهد.
۳- رویه فیفا به سختی حق فسخ قرارداد بازیکن به دلایل غیرمالی و غیرفوتبالی را می پذیرد.
۴- رویه جاری در مورد سایر بازیکنان ایرانی و غیرایرانی که به تعهدات قراردادی خود همچنان عمل می کنند، نشانه روشنی است که بهانه لوکادیا برای فسخ بی اساس است.
۵- عذرهای شخصی و خانوادگی لوکادیا برای ترک ایران و قول بازگشت هم ثابت می کند که او موضع محکمی برای فسخ قرارداد خود نداشته است.
۶- موضعگیری برخی کشورها مبنی بر توصیه به اتباع خود که کشور را ترک کنند اولا می تواند انگیزه سیاسی محض داشته باشد که در حوزه فوتبال قابل استناد نیست. ثانیا یک تصمیم یکجانبه دولتی است و در برابر سایر دولت ها یا مراجع بین المللی مانند فیفا اعتبار ندارد و ثالثا چنین موضعگیری های سیاسی کشورهای خارجی به منزله اثبات وجود وضعیت اضطراری که مانع از اجرای تعهدات یک بازیکن شود، نیست.
۷- باشگاه و فدراسیون فوتبال در جهت تأمین آرامش بازیکنان تدابیری را اتخاذ کرده است که بهانه دست بازیکنی برای شانه خالی کردن از تعهداتش ندهد.
پرسپولیس فورا شکایت کند و امیدوارم اینبار مثل استوکس یا چندین مورد دیگر فرصت سوزی نشود.

گزارش اختصاصی مازیارخویشوند سردبیر پایگاه خبری پیشرو ورزش

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا