اخبار ورزشیاسلایدر اصلیورزش بانوان

امیدواری سرمربی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان برای بالا بردن نام ایران در جهان

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان گفت: همه اعضای تیم تلاش خود را کرده‌اند تا اسم والیبال ایران را در جهان بالا ببرند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، آخرین تمرین تیم ملی والیبال زنان قبل از حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی سه‌شنبه، چهارم مرداد ماه در کمپ چمران برگزار شد.

الکساندرا کمپدلی سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران در مورد پیشرفت ملی‌پوشان از زمانی که هدایت تیم را برعهده گرفته است، گفت: تیم از روز اول خوب پیشرفت کرده و کارهای خوبی انجام داده‌ایم. بازیکنان برای اینکه به ترکیب نهایی برسیم خیلی تلاش کردند. در آغاز تمرینات بیشتر نیاز به درک و هماهنگی داشتیم تا بازیکنان با روش تمرین من بیشتر آشنا شوند و بتوانیم با هم کار کنیم. قطعا برایشان خیلی سخت بوده و‌ چیزهای جدید گفته شده اما باید یاد می‌گرفتند تا خود را در سطح بین‌المللی نشان بدهند.

وی افزود: بازیکنان صبور بودند تا به این مرحله رسیدند اما به تدریج سختی‌ها را با کمک هم رفع کردیم. تک تک اعضای تیم و بازیکنان تا به الان نهایت تلاش خود را کرده‌اند و در آینده هم همین روند را ادامه می‌هند تا اسم والیبال ایران را در جهان بالا ببرند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد ارزیابی خود از نتیجه تیم در بازی‌های کشورهای اسلامی، عنوان کرد: چندین سال است که تیم های حریف را ندیده‌ایم و با روش بازی‌شان آشنایی کامل نداریم اما بازیکنان ما آماده هستند تا اگر خواستیم روش بازی را تغییر بدهیم آمادگی کامل را داشته باشند و کمک کنند.

کمپدلی در مورد تاثیر اردوهای خارجی در روند آماده‌سازی تیم، خاطرنشان کرد: خیلی مهم و مفید بود و به شکل گیری تیم کمک کرد، چون کار با تیمی با تجربه بازی‌های بین‌المللی متفاوت با اردوهای داخلی است. همه تیم‌هایی که در اردوی خارجی با آنها بازی کردیم از نظر تکنیکی خیلی سخت نبودند اما در زمینه ترکیب و هماهنگی به ما کمک کردند.

وی با بیان اینکه تیم ما از بازیکنان حرفه‌ای تشکیل شده‌، تاکید کرد: البته این حرفه‌ای بودن به معنی سال‌های حضور در تیم ملی است نه تجربه بازی بین‌المللی. بازیکنانی که سال هاست در تیم ملی کار می‌کنند ۱۷ بازی ملی دارند که این خیلی کم است. البته این بازیکنان برای تیم ما مفید بودند چون به بازیکنان جوانتر یاد دادند چگونه حرفه‌ای کار کنند. از طرفی این بازیکنان حرفه‌ای خود را آماده تغییر و رشد نشان دادند و نگفتند چون چند سال است اینگونه کار می‌کنیم پس روش کارمان همین است.

این مربی افزود: بازیکنان جوانی هم داریم که اولین بازی‌های بین‌المللی خود را تجربه می‌کنند و مطمئنم می‌توانند آینده خوبی برای والیبال ایران باشند. ایران پتانسیل‌های زیادی در والیبال دارد و باید همه صبور باشیم.

کمپدلی در پاسخ به این سوال که روی چه نکات کار کرده است، گفت: روی دریافت خیلی کار کرده‌ و پیشرفت هم داشته ایم. باید توجه داشته باشیم که در لیگ‌های ایرانی دفاع‌ها و اسپکرهای ما مقابل بازیکنان کوتاه قدتر کار می‌کنند بنابراین روی دفاع و اسپک مقابل بازیکنان بلند قد هم تمرین کردیم. موضوع دیگر اینکه در والیبال زنان توپ دیر می‌افتد و رالی‌ها طولانی است اما زنان ایران مانند مردان رالی‌های کوتاهی دارند و توپ زود روی زمین می‌خوابد به همین دلیل این را هم تغییر دادیم تا رالی‌ها طولانی شوند.

وی در پایان گفت: امیدوارم طی سال‌های آینده تیم ملی بانوان ایران بتواند سیستم منحصر به فردی از نظر تکنیکی و روش بازی به دست بیاورد که شبیه والیبال مردان نباشد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا