اخبار ورزشیفوتبال ایران

اقبالی: باخت پرسپولیس در فینال به خاطر مشکلات مدیریتی و تشکیلاتی است

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: پرسپولیس اگر در فینال لیگ قهرمانان می‌بازد به دلیل مشکلات مدیریتی، تشکیلاتی و سخت‌ افزاری و آموزشی است.

به گزارش پیشرو اسپرت، مسعود اقبالی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شکست ۲ بر یک پرسپولیس مقابل اولسان کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: قبل از مسابقه رسانه‌ها آنقدر از قدرت تیم اولسان کره‌جنوبی نوشتند که از این تیم کره‌ای یک غول بی‌شاخ و دم ساخته بودیم و هواداران پرسپولیس تصور می‌کردند در فینال با تیمی قدرتمند بازی خواهند داشت به همین دلیل در ۲۰ دقیقه ابتدایی پرسپولیس خیلی محتاط بازی کرد ولی به مرور در جریان بازی متوجه شد که اولسان تیم خیلی قدرتمندی نیست.

وی افزود: اولسان خط دفاعی شکننده و خط حمله‌ای قوی داشت ولی مساله مهم این بود که بازیکنان پرسپولیس به اندازه کافی تمرکز نداشتند و به همین دلیل هم دو اشتباه مرگبار از سوی دو بازیکن پرسپولیس باعث شکست تیم در فینال شد. فوتبال حرفه‌ای یعنی اینکه بازیکنان با مسئولیت‌ پذیری و تمرکز بالا در میدان حاضر شوند.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا درمورد اینکه نقش کادرفنی پرسپولیس در این شکست چه بود عنوان کرد:  تفکرات سرمربی در تعیین استراتژی و تاکتیک تیمی می‌تواند تاثیرگذار باشد. وقتی بازیکن پرسپولیس آن اشتباه‌های کشنده را انجام می‌دهد  نشان می‌دهد که بازیکن به وظایف خود به طور دقیق آشنا نیست و  روند آموزش بازیکن یک شبه نیست.

وی افزود: بازیکن در طول سال‌ها باید آموزش ببیند. بازیکن پرسپولیس حتی نمی‌داند چگونه باید در خط دفاع بایستد و جلوتر از بازیکن برزیلی می‌ایستد وقتی توپ سانتر می‌شود برای جبران اشتباهش در جاگیری ناخودآگاه دستش را بالا می‌برد و چنان خطای هندی را به حریف تقدیم می‌کند. غافل از اینکه چندین دوربین در حال رصد بازی هستند و کمک داور ویدئویی هم وجود دارد.

اقبالی تاکید کرد: این رفتارها یا خطای پنالتی که بازیکن در اواخر نیمه اول مرتکب شد نشان می‌دهد که بازیکن حتی بازی فوتبال را به طور دقیق درک نکرده است و نمی‌داند دفاع فردی و تیمی یعنی چه. سرمربی لیگ برتری هم که نمی‌تواند  به بازیکن ۲۰ و چند ساله آموزش بدهد. مگر اینها نوجوانان ۱۲ ساله هستند؟ بازیکن پرسپولیس و حتی سایر تیم‌ها فوتبال حرفه‌ای را فقط در قراردادهای چندین میلیاردی و مصاحبه‌های رنگارنگ و تبلیغات می‌بیند. در حالیکه باید کاپیتان تیم بعد از ۲۰ دقیقه تجزیه و تحلیل سرمربی از حریف را به بازیکنان منتقل کند.

وی با اشاره به مشکلات ساختاری فوتبال ایران عنوان کرد: متاسفانه نه پرسپولیس و استقلال نه خیلی دیگر از تیم‌های بزرگ ایران بازیکن بازیساز ندارند که به بازی تیمش ریتم و آهنگ بدهد. فوتبال ایران دچار بحران و مریضی است. پرسپولیس اگر در فینال می‌بازد به دلیل مشکلات مدیریتی، تشکیلاتی و سخت‌ افزاری و آموزشی است.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به جذب بازیکن سرشناس به عنوان سرمربی در برخی از تیم‌های لیگ برتری عنوان کرد: متاسفانه شاهد پدیده‌ای عجیب در فوتبال‌مان هستیم اینکه بازیکنان بزرگ و مشهور را بدون اینکه حتی مدرک مربیگری داشته باشند برای هدایت تیم‌های لیگ برتری انتخاب می‌کنند. در سپاهان محرم نوید کیا، در شهرخودرو سیدمهدی رحمتی، در تراکتور مسعود شجاعی و… مگر آقایان مدیر و مسئول فوتبال خواب هستند که بازیکنان را به عنوان سرمربی انتخاب می‌کنند؟ مگر قحط‌الرجال است؟

وی افزود: یک مربی حتی بعد از شرکت در کلاس مربیگری باید به دنبال کسب دانش مربیگری برود. سال‌ها کار کند و کمیته آموزش فدراسیون باید به عنوان ناظر و بزرگتر بر روی عملکرد مربیانی که کلاس مربیگری هم رفته‌اند نظارت کند اما اینجا سلبریتی‌ها را بدون مدرک و دانش مربیگری برای سرمربیگری انتخاب می‌کنند چون مدیران می‌خواهند پشت این چهره‌ها پنهان شوند. در حالیکه مربیگری کاملا مقوله‌ای جدا از بازیکنی است. امیر قلعه‌نویی بعد از سال‌ها کار مربیگری اکنون درک کاملی از مربیگری دارد. بهتر است مدیران فوتبال به این مسایل رسیدگی کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا