اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

افشاریان: با سیستم کمک داور ویدئویی بازهم مشکل خواهیم داشت

رئیس کمیته داوران توضیحاتی را در خصوص ورود سیستم کمک داور ویدئویی به فوتبال کشورمان ارائه کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، خداداد افشاریان در مورد جلسه امروز هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: جلسه خیلی خوبی بود. مهدی تاج خیلی دوست داشت که کسی گذشته ها را شخم نزند و فقط به جلو نگاه کنیم. با توجه به پختگی تاج حس مثبت خیلی خوبی در جلسه دیدم.

وی افزود: از کامرانی فر و ماجدی تشکر شد. در مورد حساسیت بازی های تیم ملی، رونمایی از جام جهانی و همچنین در مورد بانوان صحبت شد. سعی کردیم دست به دست هم خوب جلو برویم. به نقطه ای رسیده ایم که نمی شود برای هیچ مساله اضافی وقت بگذاریم. آنچه که در این جلسه برداشت کردیم؛ جز همدلی و یکپارچگی چیزی به جامعه فوتبال کمک نمی کند. به نظر می رسد در آینده با این اتفاقاتی که امروز افتاد و صحبت هایی که شد همه با قدرت کارشان را جلو می برند و می توانیم حرف های خوبی بزنیم.

رئیس کمیته داوران در مورد اینکه آیا برای ورود VAR‌ با تاج صحبتی انجام شد، گفت: نه، در این بحث اتفاق نیفتاد. احتمالا در جلسه رسمی هفته آینده مطرح می شود.

افشاریان در خصوص اینکه ماجدی اعلام کرده بود آموزش داوران VAR از هفته آینده آغاز می شود و آیا فیفا مجوزهای لازم را صادر کرده، اظهار داشت: بله، شرکت ما مشخص شده است. شرکت ABS است. در حال عقد قرارداد هستیم. در تعطیلی هفته پنجم با توجه به اینکه آموزش داوران زیاد است امیدواریم در فیفا دی بتوانیم کار را انجام بدهیم.

وی در مورد اینکه گفته بود از کمک داوران ناراحت است، عنوان کرد: دوست داریم بچه ها کمتر اشتباه کنند. در چند هفته اول کمک داوران بیشتر اشتباه کردند.

رئیس کمیته داوران در خصوص اشتباهات داوری بازی نساجی و پیکان، گفت: صحنه آهسته‌ای که شما از تلویزیون می بیند آن چیزی نیست که داور در زمین بازی می بیند ولی به هر صورت جایی که عرق بازیکنان فوتبال معلوم است، بی شک جایی برای اشتباه داوران نیست. اصلا کار به اشتباه ندارم. هر دواری اشتباه می کند. رفتاری که در روند بازی تاثیر می گذارد، ۱۰ دقیقه بازی به خاطر یک صحنه متوقف می شود، من نگران ان هستم. اشتباه پیش می آید. همه داوران بزرگ هم اشتباه می کنند. این هم مثل بقیه است. زندگی بازهم ادامه دارد و ما در کنار شما هستیم.

وی در مورد اینکه سیتم کمک داور ویدئویی همه مشکلات را صفر می‌کند، اظهار داشت: من با این حرف موافق نیستم. بعدا می بینید که حلقه گمشده ما VAR‌است اما مدینه فاضله نیست. شک نکنید با VAR هم باز مشکل خواهیم داشت.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا