اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

اعلام نکته مهم توسط نایب رئیس فدراسیون به باشگاه‌های فوتبال

نایب رئیس فدراسیون فوتبال نکته مهمی را در خصوص باشگاه‌های کشورمان مطرح کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال و عضو هیات رئیسه سازمان لیگ امروز توضیحاتی را در خصوص دستورالعمل جدید به منظور ساماندهی نقل و انتقالات ارائه کرد.

یکی از نکات مهم صحبت‌های قنبرزاده آمار ارائه شده توسط کمیته صدور مجوز حرفه‌ای است که نشان می‌دهد عمده باشگاه‌های فوتبال کشور تراز مالی منفی داشته‌اند. موضوعی که در واقع ورشکستگی تلقی می‌شود و اهمیت بالایی در صدور مجوز حرفه‌ای یک باشگاه فوتبال دارد.

قنبرزاده در صحبت‌های خودش اشاره کرد که اگر قرار به اجرای قانون تجارت باشد، باشگاه‌ها باید به سمت انحلال بروند. این در حالیست که باشگاه‌های فوتبال برای بورسی شدن باید تحت قانون تجارت فعالیت کنند.

همانطور که قنبرزاده اشاره می‌کند، طبق قانون تجارت هر شرکتی که ۳ سال زیان‌دِه باشد ورشکسته محسوب و باید منحل شود! سرخابی‌های تهران اکنون در بازار پایه فرابورس به رنگ نارنجی هستند که نشان می‌دهد وضعیت خوبی در این بازار ندارند و یکی از عوامل این اتفاق، شفاف نبودن صورت‌های مالی آن‌هاست.

استقلال و پرسپولیس برای بورسی شدن باید پس از بازار پایه، وارد بازار فرابورس و سپس بورس شوند اما با شرایط فعلی به نظر نمی‌رسد حتی بتوانند در بازار پایه فرابورس دوام بیاورند!

به این ترتیب و با توجه به آماری که قنبرزاده از آن صحبت کرد، حضور استقلال و پرسپولیس در بازار بورس ابهاماتی دارد و باید دید این ابهامات چگونه رفع خواهند شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا